Volkswagen Golf 7 1.0 TSI – concluzii dupa 1 an de utilizare

Am folosit in 2019 ca masina personala un Volkswagen Golf 7, motor benzina, 1.0 TSI 110 CP. An de fabricatie 2017, deci varianta cu facelift (sau cum se mai zice, Golf 7.5). L-am cumparat cand avea 36000Km si l-am vandut la 45000Km. Stiu, sunt putini km facuti intr-un an, asta e si unul din motivele pentru care am decis ca nu am nevoie de o masina atat de scumpa. Norocul meu a fost ca am reusit sa-l vand chiar mai scump decat l-am cumparat, asta s-a intamplat pe fondul unei cereri mai mare de masini cu motor pe benzina fata de momentul achizitiei.

Despre masina

Varianta cu dotari de mijloc, cu strictul necesar pentru o utilizare normala: senzori de parcare fata-spate (n-ai ce sa faci fara in Bucuresti), sistem multimedia cu touchscreen, bluetooth, redare audio prin bluetooth (la mine a devenit un „must have”), sistem clima pe 2 zone, scaune cu suport lateral bun (nu cele mai ieftine, dar nici cele de pe variantele highline sau sportline), frana de parcare electronica, cutie de viteze manuala 6 viteze (am vrut automata, dar n-m gasit atunci una sa-mi indeplineasca si restul de cerinte, iar cum stiam ca o sa merg putin am facut acest compromis), proiectoare ceata (mai mult estetic utile pentru ca n-am apucat sa le folosesc vreodata), stopuri led in spate, geamuri electrice, oglinzi electrice si incalzite, pilot automat (inutil in Romania), sistem start-stop, elemente de siguranta suficiente, nu le reiau aici ca sunt multe.

Foarte important la momentul achizitiei a fost ca masina era inca in garantie, si a ramas in garantie si la momentul vanzarii. Aici e o chestie un pic ciudata, Golf 7 are 4 ani garantie data de producator in Romania, mai mult decat in majoritatea tarilor din vest unde dau 2-3 ani. N-am inteles de ce, dar as fi curios sa aflu. Garantia e transmisibila, asta pot sa confirm.

Ce mi-a placut la Golf 7

O sa le iau pe rand in ordinea importantei pentru mine:

  • Directia este unul din punctele forte ale modelului indiferent de generatie. La Golf 7, exceleaza. E setata atat de bine pentru oras incat e o placere ori de cate ori o conduci. La senzatia asta participa din plin si volanul cu o forma atragatoare si cu materiale premium, piele.
  • Cutia de viteze este geniala. Este etajata foarte bine, iti ia incredibil de putin timp sa te obisnuiesti cu ea. Recomand celor care vor sa invete sa conduca sa aleaga ca masina scoala un Golf. Te ajuta sa inveti condus fara sa pierzi timp cu acomodarea cu cutie-ambreiaj, aceasta fiind partea cea mai grea la un incepator.
  • Conforul, senzatia de calitate atat vizual cat si in mers, este la cote inalte. Golf 7 se duce bine catre zona premium. Materiale bune la interior, suspensii bune, insonorizare foart buna la viteze mari, senzatia de stabilitate si de conform la rulare. Mi-a placut mult, am mers in putine masini in care am avut aceleasi senzatii de bine. Am avut si Audi A4, model 2010. Golf 7 mi-a placut mai mult la foarte multe capitole si nu exagerez deloc.
  • Sistemul multimedia este gandit foarte bine. Ergonomia e de top. Butoane relativ putine, functii predictibile. Interfata cu telefonul, muzica sau radio este o placere, foarte bine la partea asta. Desi, am avut sistemul de baza, tot n-am ce sa-i reprosez.
  • Motorul de 1 litru, benzina cu turbo este cel mai controversat element de pe Golf 7. Asta in bula in care umblu eu, posibil nu toti sa fie pe acolo. Eu il trec la „lucruri care mi-au placut”, n-am nici un motiv sa nu fac asta. Nu m-am luat niciodata dupa zvonurile care spun ca 1 litru e putin pentru o masina cu greutatea unui Golf. Nu e adevarat. ganditi-va ca in spatele deciziei de a pune un motor de 1.0 pe masina asta a stat o armata de ingineri foarte buni, au stat o multime de studii si de teste. Daca n-ar fi fost siguri ca acest motor va fi un succes, Volkswagen n-ar fi riscat imeginea unei marci atat de cunoscute si mai ales pe modelul lor emblematic, recunoscut in timp pentru fiabilitate. 1.0 TSI trage foarte bine, mult peste pretentiile unui sofer obisnuit. Este foarte silentios, practic nu-l auzi si are un consum foarte bun in oras, dar si in afara (datorita celor 6 trepte de viteza). Mai exact despre conum: 10% in Bucuresti (e un consum bun, cine merge prin Bucuresti la ore de varf stie ce inseamna asta) si 6% la viteze de autostrada (poate fi batut doar de diesel-uri). Desigur, daca sari de 140 km/h, pe autostrada, consumul sare bine peste 7-8, iar asta ar fi, intr-adevar un minus al motorului mic.

Ce nu mi-a placut la Golf 7

  • portbagajul destul de mic la varianta hatchback. Foarte la limita pentru familie cu 1 copil. Dar exista varianta Golf variant care rezolva problema.
  • sistemul audio poate fi compus din 4 difuzoare doar in usile fata, lucru pe care nu l-am stiut la achzitie. Asa a fost al meu si din cauza asta n-am fost deloc multumit de calitatea audio. Nu cred ca excleaza la audio nici cu 8 difuzoare, dar daca vrei sa rezolvi problema, poti, dar platesti de la 1000 euro in sus pe un sistem premium (cred ca Dynaudio).
  • am vrut sa fac cateva upgrade-uri pe la sistemul audio. Dupa ce m-am interesat mai bine, mi-am dat seama ca e mai ieftin sa vinzi masina si sa cumperi alta cu dotarile alea pe care le vrei. Modelele noi de la Volkswagen au toate piesele electronice (sau hai sa zicem cele mai multe dintre ele) inregistrate intr-o baza de date in computerul masinii. Daca vrei sa schimbi ceva, trebuie sa faci acolo un update. Sunt putini cei care se baga sa faca asta, iar de mers la reprezentanta nu are rost sa vorbim. By the way….
  • reprezentanta. Am mai avut si alte masini Volkswagen si stiam ca nu e bine sa ai nevoie de reprezentanta. Nu mai detaliez, sunt scumpi si nu fac mereu treba cum trebuie. Fiind in garantie am fost nevoit sa merg la ei sa schimb un filtru de polen, asa aparuse in bord mesaj. Am fost, cu programare, am platit 350 lei (vi se pare putin?). Cand sa plec, mesajul din bord era tot acolo. A fost nevoie sa ma intorc sa-i rog sa se conecteze totusi si sa reseteze acea alerta. Not ok la banii aia…

Oricum, in concluzie, Golf 7 e o masina care sta bine la toate capitolele. Cam asta e pe scurt, cea mai potrivita descriere. Sta bine la tot, nu neaparat exceleaza, dar nici nu te dezamageste la vreun capitol. E acolo unde trebuie, suficient de ok ca sa devina cea mai longeviva si mai vanduta masina din istoria auto mondiala.

De ce l-am vandut: aici e o chestiune subiectiva, fiecare isi fac calculele proprii, bazate pe emotii, pe finante, pe prioritati. Eu am decis ca nu e o investitie prea buna pe termen lung sa am o masina relativ scumpa pe care o folosesc destul de rar (in Bucuresti merg destul de mult cu o masina de la actualul angajator). La asta s-a mai adaugat si faptul ca aglomeratia din Bucuresti te expune des riscului de a lovi o masina, iar asta din nou inseamna bani pierduti la revanzare.


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

4 comentarii la „Volkswagen Golf 7 1.0 TSI – concluzii dupa 1 an de utilizare”

  1. Trebuia să faci plângere pentru mesajul acela fin bord. Altfel nu se îmbunătățește nimic. Eu așa am făcut când am avut probleme cu ei si mi-au oferit un discount.

    Răspunde
    • Platisem, timpul era limitat si din experientele recente am tras concluzia ca sesizarile astea nu prea ajuta cu nimic. Uite de ex, am facut o sesizare la Opel, nu mi-a raspuns nimeni. Am facut o sesizare la Vodafone, dupa asta s-au comportat si mai urat, a trebuit sa ma mut la Orange. Am facut o sesizare la Banca Transilvania, n-am rezolvat nimic, din contra am impresia ca dupa aceasta sesizare situatia a davenit si mai rea. Una peste alta, departamntele de relatii cu clientii, in foarte multe cazuri, sunt de forma, snt acolo sa raspunda politicos, sa trimita niste sabloane la aceste sesizari. Concret nu te ajuta cu nimic, Mai mult decat atat, daca sesizarea ajunge si la cel din respectiva companie cu care ai interactionat, acesta se va razbuna, asa cum am patit eu cu Vodafone, Banca Transilvania.

Lasă un comentariu