Colantare completa masina: merita? Care sunt avantajele si dezavantajele.

Mi-a placut mereu la masini culoarea alba. Stiu, e culoarea de care majoritatea fug, nu inteleg de ce, dar gusturile nu se discuta. Mie imi place mult, mai ales daca albul este metalizat sau perlat. Albul este o culoare care rezista mai mult timp intre spalari, spre deosebire de negru pe care se vede orice urma de praf la 10 minute dupa spalare. Albul mai are un avantaj: are tendinta de a mari obiectele, spre deosebire de negru care are tendinta de a micsora. Valabil si la imbracaminte. De accea, o masina alba din clasa medie, va aparea mai mare (iluzie optica) pe culoare alba. Regula asta e valabila la masinile mai mari, la cele mici efectul nu mai e deloc acelasi, din contra, as spune eu.

Cum schimbi culoarea la o masina?

Schimbarea culorii la o masina e posibila in 3 feluri: schimbi masina, o vopsesti sau o colantezi. Dintre toate aceste metode, colantarea este cea mai simpla si mai neintruziva, pentru ca iti da posibilitatea sa te intorci oricand la culoarea initiala a masinii prin inlaturarea foliei. Calitativ, vopsirea e peste colantare, dar necesita o investitie mai mare si te supui si riscului sa dai peste vopsitori nepriceputi care pot crea un dezastru. Revenirea la starea initiala nu mai e posibila dupa aplicarea vopselei.

Masina colantata alb perlat
Masina colantata alb perlat

Cat dureaza o colantare auto?

Ca timp, colantarea unei masini dureaza cam 3-4 zile, daca e facuta de profesionisti, pentru ca e nevoie de demontarea multor elemente de pe caroserie. Colantarea ofera si avantajul ca poti experimenta cu combinarea mai multor culori pe anumite elemente de caroseriei. Eu prefer caroseria alba cu anumite elemente negre (carbon), cum ar fi oglinzile sau chiar plafonul masinii, plus anumite elemente de pe bara fata si spate.

BMW colantat alb perlat
BMW colantat alb perlat

Cat costa o colantare masina completa?

Depinde de cine o face, cu ce materiale lucreaza, si cat de mare e masina.
Cine o face: as avea nevoie de ajutor aici, din ce am cautat pe internet, n-am reusit sa gasesc suficiente informatii ca sa ma convinga unul din cei care se ocupa cu asta. Daca aveti experiente cu astfel de proceduri si firme, o recomandare e binevenita.
Cu ce materiale lucreaza: aici depinde in primul rand de ce-ti doresti tu, clientul. In functie de culoarea aleasa si de bugetul tau, lista de materiale (producatori folie) se restrange mult si nu va fi o problema sa alegi. Alb perlat asa cum imi place mie e un material mediu spre scump, cel putin din ce am gasit eu preturi pe google. Dar e posibil sa aflu detalii mai multe cand voi avea o discutie cu un specialist.
Cat de mare e masina: e logic ca o masina mare va avea nevoie de mai mult material pentru colantare. Dar mai e un aspect aici: clasa din care face parte masina. Cu cat ai o masina mai scumpa, cu atat pretentiile devin mai mari la calitatea lucrarii. O colantare de Volkswagen Golf va fi mai scumpa decat una de Dacia Logan, chiar daca suprafata e cam aceasi. Asta si pentru ca Golf-ul are elemente ceva mai complexe de caroserie, iar montare si demontarea lor necesita mau multi timp de lucru. pe de alta parte, daca colantezi un taxi, atunci vei primi o cotatie de pret mult mai mica, pentru ca implica un autocolant ieftin, iar de multe ori, nu e nevoie de colantare integrala pentru toate elementele de caroserie.
Pret: tinand cont de aspectele de mai sus, o colantare completa pentru o masina din clasa medie-mare, facuta cu materiale premium de profesionisti, costa intre 1500-2500 euro. Eu am cerut niste preturi pentru BMW Seria 5 F11 si am primit de la 1700 pana la 200 euro. Am fost curios sa aflu cat costa materialul si cat manopera din acest total. Am gasit pe net ca materialul e cam 25% ca valoare din total, restul e manopera.

E legal sa colantezi o masina complet?

Da, e legal. Dar, dupa colantare, esti obligat sa mergi la RAR sa treci in carte noua culoare a masinii. Daca schimbi doar nuanta culorii fata de cea originala, nu mai e nevoie de RAR, dar altfel, esti obligat sa faci asta.

Sunt curios cum mi-ar iesi o colantare daca as face eu asta de la 0. Desigur, n-as experimenta pe o masina scumpa, desi, am zis, procesul e reversibil. Sunt pe Youtube destule tutoriale.

Citeste si…

Un an cu BMW Seria 5 520D, cod F11, automat, xDrive, păreri

Am instalat singur Apple CarPlay in BMW Seria 5 F10

Cum a fost drumul cu masina pana in Turcia (Kusadasi), plus detalii utile

Review masina second hand – Opel Insignia

Problemă cu instalația de aer condiționat la mașină, diagnoza, mecanici tepari, costuri

Lasă un comentariu