Review masina second hand – Opel Insignia

21 iulie 2015

In calitate de posesor o sa-mi permit in acest articol sa dau sfaturi (utile sper) celor care se gandesc sa achizitioneze un Opel Insignia second hand. De cele mai multe ori, fiind in situatia de a cauta o masina rulata, apelezi la diversi prieteni, “specialisti” etc. Parerile fiecaruia difera si sunt bazate pe situatii care nu sunt relevante situatiei tale, astfel ca ajungi dupa ceva timp sa nu reusesti sa-ti formezi o parere, din contra, vei avea numai nelamuriri. Am trecut prin asta, asa ca o sa incerc sa fiu cat mai clar in exprimare astfel incat sa poti extrage din acest articol doar lucruri interesante si relevante in cea ce te priveste.

opel insignia

In primul rand, daca esti in cautarea unui model Opel Insignia rulat, inseamna ca ceva te-a atras la aceasta masina. Primul argument este designul, este acel factor care te face sa-ti doresti un anume model. Pornind de la acesta, incerci sa afli ulterior cat de fiabila este aceasta masina, ce performante ofera comparativ cu modele la aceasi valoare, ce dotari iti ofera, ce nivel de siguranta, ce probleme au fost semnalate de catre alti posesori, care sunt costurile de intretinere. Vom discuta pe rand aceste aspecte.

opel insignia spate

 Pasul 1:De ce Opel Insignia?

In cazul meu, fost posesor de Volkswagen Passat (2007), primul lucru care mi-a indreptat atentia catre Insignia a fost aspectul. Mi-a placut foarte mult inca de la lansare. Chiar si acum, dupa aproape 7 ani, designul este “la moda”, actual. Intre timp a mai trecut printr-un facelift (in 2012) care a adus niste schimbari minore la nivelul caroseriei. Un alt aspect important in cazul meu a fost pretul de achizitie, la acelasi buget (9000 euro), avea de ales intre Opel Insignia 2011 sau Vw Passat 2009. (aceasi varianta de caroserie ca modelul 2007).

opel insignia break

 Pasul 2: Cauta, verifica, testeaza

Aici e totul sau nimic. Trebuie sa stai bine cu nervii, sa fi rational si sa lasi emotia la o parte. Vei intra in contact cu persoane dubioase, aparent binevoitoare, dar nu te lasa inselat. Va zic un secret: 95% din masinile aduse din afara au kilometrajul dat inapoi. Nu va lasati impresionati de vorbe si de carti de service false. Astea se fac foarte usor, asa ca fiti foarte atenti. De baza in aceasta situatie este verificarea la un service autorizat, atat partea mecanica, cat si istoricul reviziilor. Ultima revizie care apare in sistem este cea care poate sa va indice (cu aproximatie) numarul de kilometri reali ai masinii. Toti samsarii de masini vor spune ca accepta acest test. O sa vedeti ca cei care au ceva de ascuns se vor retrage discret din discutii (nu vor mai raspunde la telefon, nu vor veni la intalnire, etc). Sunt si unii suficient de nesimtiti care, cu dovada inselaciunii in fata, vor incerca in continuare sa te convinga ca ei nu stiau de aceste probleme si ca masina vanduta de el e oricum varianta cea mai buna pentru tine. Nu te lasa impresionat. Daca totusi cei din service confirma ca masina e ok mecanic, iar reviziile sunt facute la timp, poti face abstractie de numarul de kilometri, dar negociaza din nou pretul cu nemernicul care a vrut sa te insele.

Pana sa ajungi la verificarea in service, e bine sa ai in vedere majoritatea ofertelor pentru acest model, sa-ti stabilesti clar ce dotari vrei, sa sti eventual la care din ele poti renunta si la care nu. Iti creezi o lista cu toate anunturile care corespund criteriilor tale si incepi sa suni sa stabilesti intalniri pentru un drive test. Incearca de la prima discutie telefonica sa afli cat mai multe detalii, altfel vei ajunge la fata locului si vei constata o multime de inadvertente intre ce ai vazut in anunt si ce ai in fata ochilor. Unii vin cu alte masini decat cele din anunt, altii cu masini caare au alte dotari decat va asteptati, etc.

Sfat util: in Germania, in medie, masinile parcurg peste 50000 km pe an. Exceptiile de la aceasta regula sunt putine. Puteti face un calcul simplu plecand de la aceasta statistica, daca masina urmarita e importata din Germania. Altfel, in tari precum Olanda, Franta sau Belgia, se circula mai putin si va puteti astepta ca numarul mic de kilometri declarati sa fie si reali.

opel insignia interior

 Pasul 3: Versiuni, motorizari, dotari.

La mine, pe lista prioritatilor au fost:

  • Opel Insignia Berlina. Exista si varianta break si hatchback. Mi-am dorit o perioada varianta break care arata foarte bine si e ceva mai practica (inghite mai multe bagaje si are un acces mai mai bun la acestea). Dupa cautari, teste, verificari, nu am gasit o masina care sa fie ok. Varianta Hatchback, desi e mai practica (portbagajul de deschide cu tot cu luneta din spate), nu mi-a placut pentru ca are un stergator in spate care arata hidos.
  • Motorizare diesel. Motorul diesel de 2 litri vine in 3 variante de putere: 110, 130 si 160 CP. Daca o sa cautati pe forumuri, majoritatea prefera varianta de 160CP care e ceva mai sprintena si mai placuta la condus. In acelasi timp consuma ceva mai mult. Dupa o documentare atenta, eu am ales varianta de mijloc, 130CP, performante decente, un consum bun. E drept ca in varianta de 160 CP nici nu sunt multe oferte disponibile. Am ales deasemenea varianta Ecoflex, care promitea niste consumuri scazute. Asta pentru ca, de fapt, cutia este etajata mai lung, lucru care favorizeaza consumul scazut, dar care taie serios din acceleratii si reprize. Una peste alta, nu ma declar multumit de acest aspect, asa ca nu recomand varianta Ecoflex daca mergeti mult in oras. La mine consumul este: 5l la 100Km in afara (130km/h) si 8-9l la 100km in oras (Bucuresti si centura)
  • Cutie manuala. Sunt adeptul cutiilor automate, am avut aceasta dotare la VW Passat si am fost foarte multumit. La OPEL, am citit ca nu sunt la fel de performante. Am reusit sa testez una care m-a surprins placut. Nu corespundea insa din alte motive asa ca nu a ramas pe lista. Daca vrei sa mergi la sigur, recomand totusi cutia manuala (6+1) care e ok.
  • Navigatie. Avand in vedere ca diferentele de pret intre o masina cu navigatie si una fara sunt foarte mici, e bine sa urmariti aceasta dotare. Am ales pe langa navigatie si centrala de control de pe consola centrala. Hartile pentru Romania le puteti incarca contra cost (aprox 100 lei) de la diversi care detin DVD-ul original. (cautati pe OLX.ro). Versiunea noua a hartilor este foarte detaliata pentru Romania. Aveti totusi grija la anul de productie/versiunea soft, exista niste restrictii aici.
  • Insignia aleasa de mine include si Cruise Control, volan piele, comenzi pe volan, climatizare automata, senzori de parcare, faruri electrice (aici recomand Xenon), proiectoare, jante de 17 inch aliaj (arata mai bine cu 18 inch dar vei resimti denivelarile mai intens).

interior opel insignia blogman

Costuri,intretinere

La acest capitol Opel sta foarte bine, comparand, de exemplu, cu Volkswagen. Costurile la piese si manopera sunt mult mai mici, avantajul fiind acela ca poti merge linistit la un service autorizat pentru a beneficia de garantia unei interventii ca la carte. La VW, poti merge in service autorizat doar daca ai foarte multi bani cu care nu ai ce sa faci.

Concluzie

Inginia mea a costat la achizitie 8800 Euro. Cu toate taxele si inmatriculare, am ajuns pe la aprox 9300 euro. An de fabricatie 2011. KM reali 145000. Import Belgia. Masina se comporta excelent, foarte bine inchegata, fara zgomote suspecte. Motorul este putin zgomotos (tipic modelelor pana la faceliftul din 2012) dar nu enervant. Comparativ cu Passat, nu este la fel de vioi, probabil si din cauza cutiei etajate prea lung, dar asta nu e o problema in cazul meu.


Pe aceasi tema

47 Comentarii

  1. Viorel Gheorghiu

    Buna ziua,
    Doresc sa achizitionez un opel Insignia din 2011, motor de 2000cc,160 cp, cu cat mai multe dotari inclusiv navigatie.
    Am vorbit cu un posesor de insignia de 160cp si mi-a spus ca a avut probleme cu pompa de ulei care nu mai functiona la parametri normali (se pare ca e o hiba generala la insignia) si era sa caleze motorul , fapt care m-a facut sa-mi schimb orientarea spre motoarele pe benzina, in acest caz ma gandesc sa-i pun o instalatie gpl.
    Am vorbit cu un prieten care are o firma de montaj gpl si mi-a spus ca trebuie sa gasesc un tip de motor care sa nu aiba injectia directa (in capul pistonului).
    Care sunt motoarele pe benzina la insignia nu au injectia directa?
    Puteti sa ma ajutati cu un sfat?
    Multumesc,
    Viorel Gheorghiu

  2. valentin

    Probleme cu pompa e ulei nu am auzit. Exista ceva probleme cu o garnitura care tine de pompa de ulei (se numeste Oring) care se manifesta iarna, la temperaturi scazute si anume, pierdere de presiune la pornire. Garnitura se schimba, costa vreo 500 lei cu tot cu manopera. In rest nu stiu alte probleme. Referitor la motorizari benzina, nu stiu sa raspund. Pot sa recomand insa un service foarte bun de Opel, poate te ajuta ei cu mai multe detalii: EDS Service Opel.

  3. cristian

    salut,
    am citit cu interes aceasta descriere a ta despre opel insigna. intr-adevar sunt un fan al acestui brand, avand in vedere ca permisul meu a imbatranit cu acest brand.
    Insa, simt putin ca acest articol este foarte general – iar tu nu informezi despre problemele majore a acestui model si mai ales despre aceste motorizari.

    ai spus ca ai cautat despre hibele si probeleme acestui model – dar totusi, eu am citit forumurile de pe clubopel.ro si cateva d-afara unde se plangeau ca in jurul a 150tk motorul se caleaza. poti intra si face un review destul de imbucurator pentru cititori despre aceste bube.
    Despre mitul passatului cu injectoare infundate?!

    in rest despre modelele de benzina? nimic?

    Multumesc.

  4. valentin

    E destul de complicat sa poti cuprinde intr-un articol toate problemele, dar mai ales e greu sa le cataloghezi ca generale sau probleme punctuale. Eu m-am rezumat la a detalia ce am patit eu. Pentru o documentare cat mai buna, forumul ClubOpel e cel mai ok.
    Despre benzina: sunt destul de putine Insignia pe benzina comparativ cu motorina in Romania. Recunosc ca nu prea m-am documentat despre benzina.

  5. Gigi

    Mda….

  6. Ciprian

    Salut! Mai ai opel-ul insignia? Ai schimbat ceva la el pana acum?

    • valentin

      Nu-l mai am. Cat l-am tinut n-am avut probleme, exceptie, am schimbat Oring-ul (vezi articol)

  7. Maria

    Bună ziua, Înțeleg ca după mai puțin de 2 ani v-ati „despartit” de Insignia. Puteți detalia motivul?! Ma gândesc de asemenea sa schimb un Passat din 2012 cu 55000 km, cu cutia automata, disel, motor de 2000 dar dotări minimale, cu o Insignia nu mai veche de 2012 dar full option la dotări. Oare merita? Poate ma ajutați cu un sfat. Mulțumesc.

  8. valentin

    Nu merita. Am avut si passat si Insignia. Asta e parerea mea

  9. Alin

    Salut, mă tentează sa îmi cumpăr un Insignia exact ca acesta prezentat și as vrea sa știu costurile de întreținere gen: schimb ulei, distribuție, plăcute și tot ce se mai schimba la mașina la achiziție dar si pe viitor dar și fiabilitatea mașinii!!

  10. Flo

    Salut! 🙂
    Si eu sunt foarte curios de costul distributiei. La cati km se face si daca ai apucat sa ii faci schimbarea pana ce sa o vinzi.
    Si eu ma gandesc serios la o Insignia 🙂

  11. valentin

    Din punct de vedere costuri de intretinere, Opel este una din cele mai avantajoase masini. Nu exagerez cand spun asta, cred ca e sub Dacia.
    O revizie la un service neoficial pentru Insignia, schimbare consumabile si ulei ajunge pe la 500 lei.
    Distributia pe mine m-a costat aprox 700 lei cu tot cu schimb pompa de apa.
    Foarte ok din punctul asta de vedere.
    La service recomand EDS Service Opel.

  12. tony

    Salut ,motoarele de pe insignia 2,0 CDTI 131 CP-
    -2014- unt de fiat?sunt motoare bune?Tot citesc pe forumuri ca insignia sunt masini superbe dar sa le ocolesti,deoarece au motoare de fiat si sunt ff proaste.Firme de dezmembrari cica nu fac fata la cate cereri de motoare pt insignia sunt.Este adevarat ca au motoare proaste?intreb deoarece am un focus care are 500 mii km 1.6 tdci si zic ca-i nou trage ff bine nu consuma ulei ,merge excelent si as fi vrut sa imi cumpar o insignia cu motorizarea mai sus mentionata ,as dori sa stiu sunt fiabile?se merita sa cumpar sau sa raman la focus,sincer imi place ff tare designul insigniei dar nu sunt hotarat din pct de vedere al fiabilitatii.

    • valentin

      Sunt de fiat, da.
      Sunt ceva probleme cunoscute, una e expusa mai sus in articol si comentarii. Daca ai grija de ea, poti face pasul, pana la urma sunt multe Insignia, iar problema nu se manifesta la toate.

    • Cristi

      Motoarele diesel Fiat, sunt printre cele mai bune. Cum sa ocolesti Insignia din cauza motorului Fiat? Pe Vectra C sau Astra H, cele mai performante au fost (si sunt) motoarele Fiat 1,9 150 cp. Acelasi motor(putin modificat) este si cel de 160 cp de pe Insignia. De aceea este cea mai cautata variantă! Toata faima negativa desore Fiat a fost din cauza modelului nereusit ,, Stilo”.

  13. Ionel

    Buna ziua, ma intereseaza si pe mine un sfat prietenesc privind achizitionarea unul insignia, sau un VW- golf 6 sau passat la aprox.8000 euro

    • valentin

      Cele 3 modele nu sunt din aceasi categorie/clasa, cel mai bine e sa-ti stabilesti bine prioritatile si nevoile inainte sa te decizi la model. Insignia si Passat sunt oarecum similare, Golf ofera semificativ mai putin spatiu.
      Daca spatiul nu e o problema, atunci recomandarea e Golf. Daca spatiul conteaza,Passat nu cred ca e o varianta la acest buget, mai repede gasesti o Insignia la 8000 euro cu un an de productie mai nou si cu dotari ok.
      Merita sa iai in considerare si Skoda Octavia la bugetul asta. E pozitionat intre Golf si Insignia ca spatiu, calitate buna a constructiei.

  14. Ionel

    Care varianta e mai ok.din p.d.v.d.al consumului la combustibil? La un passat, an fabric. 2012, cu motor de 2000 si 140 c.p.sau 1600-bluemotion si 105 c.p., clar ca nu e tot una la cum sare in momentul depasirilor, dar mai mult ma intereseaza consumul in oras al combustibilului.
    Multumesc!

  15. Ionel

    Dl.Valentin ma ajutati cu un punct de vedere de-al dstra, vis-avi ce am scris mai sus la modelele de passat.

  16. valentin

    In oras, motorul 1.6 va consuma mai putin. In afara orasului e recomandat 2.0 care va consuma putin mai mult (nesemificativ), dar va ajuta mai mult la depasiri. La viteze de autostrada, 2.0 consuma mai putin decat 1.6.

  17. Ionel

    Buna, am un Logan dci din 2007, mda, ce sa zic despre el ca si consum e super ok.in oras sau afara, portbagaj ca volum la fel, dar siguranta e zero…nu am intrat in nici un sant cu el, iar cand merg cu el ii calc pedala si ma bag in depasiri dar cu depasirea unui tir te face sa strangi volanul in mana din cauza curentului de aer care-l degaja tirul, ai senzatia ca te arunca in exterior, zero ai si la confort si izolare fonica in el.
    Dar sa va intreb care e explicatia la ceea ce am patit cu “superbul logan”:
    -urcam pe Valea Prahovei, undeva intre Predeal si Azuga, afara ploua, era dimineata in jurul orei 8, in luna august(zilele trecute) incarcat cu bagaje ca doar mergeam in concediu si la o curba cu viraj pe stanga, in viteza a treia ca doar sa traga caii, cam la 70 km/ora, pe banda de langa axul drumului fiind in depasirea altei masini, cu doua benzi pe sens si la urcare si la coborare m-a aruncat spatele ca atunci cand mai faci cate-o chestie cu frana de mana…deci m-am intors 180 de grade pe axul drumului, noroc ca nu s-a bagat cineva in mine ca doar era trafic pe ambele sensuri…asa am scapat fara nici o zgaraietura, ca prin urechile acului, de-asta zic “siguranta zero”, ce sa mai zic de esp, abs sau multe alte dotari ca la o masina seccand de 5-10 ani…nici nu se compara…apropo varianta mea de logan e fara abs, varianta de mijloc-Preference cum se vindeau in anul 2007, ca doar de noua am cumparat-o. Cine are logan fara abs, are “ABP” in dotare, adica sa va explic si ce inseamna – “Ai Belit Pula”…
    Mna, acu vreau o explicatie daca stie cineva sa-mi explica de ce m-a aruncat spatele masinii ca doar eu urcam si curba nu era de 180 de grade si destul de larga, ca doar dupa o perioada ce ai masina ii cunosti limitele???
    Asa ceva nu am mai auzit, la urcare, masina plina si lasata, se aseza mult mai bine pe sosea sa te arunce spatele asa cum am patit-o.
    Astept pareri, daca a mai patit-o careva asa ceva sau explicatia de ce m-a aruncat asa spatele masinii??!
    REPLY

  18. Mihai

    Comentariile pentru Insignia se opresc cam la 2012.
    Am vazut un Insignia din 2015 diesel 140 CP cu 155000 km Ecoflex si pachet Platinum.Arata impecabil, primul proprietar, istoric Opel service, iar pretul este 13700 euro. Ma gandesc sa propun proprietarului un test la service. Intradevar stergatorul spate mi a lasat o impresie proasta. Poti oferi o opinie fara nicio obligatie. Alegerea va fi exclusiv decizia mea. Multumesc pentru ajutor. Mihai

    • Valentin

      E o oferta atractiva, anul foarte bun. Pe mine personal nu m-a incantat asa tare varianta asta Ecoflex. Am avut tot Ecoflex, cutia este setata pentru consum bun la drumuri lungi. Face consumuri bune, problema e in oras: mergi cel mai mult cu treapta a 2-a si e nevoie destul de des si de treapa 1. Poate sunt subiectiv aici, sa nu iei asta ca pe o problema. Incearca sa mergi in oras ceva mai mult cu ea sa-ti faci o idee.
      Nu prea mai sunt la curent cu dotarile (pachetele de dotari) de dupa 2012, dar am cautat sa vad ce contine acest pachet Platinum. E cam maxim ce poti pune pe o Insignia (Audio Bose, display bord digital cu ecran color mare, piele etc..). Mai mergea o dotare in plus: cutie automata. Aici depinde de fiecare, multi inca prefera manuala. Initial si eu am mers pe manuala la Insignia, dar din motive de neincredere/fiabilitate. La modelul nou insa nu mai cred ca pot sa apara probleme de acest gen, tehnologia a avasat mult si nu prea am mai auzit probleme cu cutiile automate la nici un productator.

  19. cyb34

    Salut,

    Bun articol dar sunt curios, daca este o masina ok si usor de intretinut, de ce ai renuntat? Cu ce ai schimbat? Multumesc

    • Vali

      Am vrut un upgrade (Audi)

  20. catalin

    Buna seara.Sunt aproape hotarat sa cumpar Opel Insignia,an fabricatie 2014,motor 2.0 160 cai,automat.Adus din Franta recent.Incerc sa gasesc opinii care sa ma ajute sa ma hotarasc 100% daca Da sau Nu,dar pe toate siteurile sunt parerile impartite.Ma puteti ajuta cumva..cu niste pareri,daca aveti cunostinte despre modelul asta?Va multumesc

  21. sergiu

    va rog spuneti-mi si mie despre insignia pe benzina. sunt f. interesat . multumesc!

  22. Marton Patrik

    Bună seara. Sunt și eu foarte interesant de a cumpăra un Opel insignia 2.0 110 cai. Ce păreri aveți și ce mi-ați recomanda?

  23. Robert

    Salut dețin un Opel Insignia 2009 de 160 cp .sunt stresat din cauza Pompei de ulei sau (oringul) nu stiu cum se manifesta care sunt primele semne (am aproape 200.000 mii km) ma puteți ajuta cu un sfat o părere , domnule Valentin. Mașina deocamdată nu mi-a dat nici un semn .

    • Valentin

      Cand e foarte frig, la pornire, se va aprinde becul de ulei in bord. Acesta se va stinge la cateva secunde, dar asta e un semn ca in acele cateva secunde mecanismele in miscare nu au ulei. Asta e foarte daunator.

  24. Cornel

    Valentin ,am luat un opel insignia 01.2012 full option cutie automata tot ce se poate pe un insignia + incalzire auxiliara 165.000 km am dat 10300 euro , sa fi dat mult oare ? Stau si eu stresat din cauza discutiilor despre oring pompa care duce la calarea motorului. Oricum am facut o programare la EDS pentru schimbare oring .

  25. stelian

    sunt atras de un insigna, 1,5, 165 cp, benzina, manuala, modelul apărut în 2017.
    Este cineva care să-mi de a vreo recomandare? E ok mașina, au apărut pana acum slăbiciuni? sau orice alt sfat

    • Valentin

      Recomand insignia, mai ales modelul nou si mai ales benzina. Intretinerea e foarte ieftina la Opel. Foarte fiabile, mai ales cele pe benzina

  26. Valentin

    Salut Valentin !
    Ce părere ai despre un Insignia 2.0 benzină, 4×4, 220 HP, 2010, cutie automată, 115.000 km și 8500 € ? Țara de origine este România. Mersi de răspuns !

    • Valentin

      Benzina=ok, 4×4=ok, 220cp=ok, curie automata = ok, 115000 km e ok, nu sunt multi dar sunt facuti pe drumurile noastre proaste. Sa te astepti la un consum mediu real de peste 9%. 8500 euro e un pret bun, anul e cam vechi. Practic, daca mai pui 1500-2000 euro poti sa iei o masina mai noua cu cativa ani (nu in aceasi configuratie). Daca o folosesti mult in oras, motorul ala nu te avantajeaza. In afara orasului e o placere in combinatia asta de dotari

  27. dan

    salut am si eu un opal insignia si am o problema iam schimbat termostatu si se ridica apa sand io dau pe a 6 la drum sau k plec in trompa cu ea am fost in servis la reprezentanta a pus testaru pe ea totu functioneaza normal dar apa se ridica ce ma sfatuiti va multumesc opel insignia din 2010 motor 2.0 130 cp

  28. tanase

    am un opel insignia din 2010 si se ridica apa am schimbat termostatu senzoru de la termostat si k intru in depasiri cu ea mai im trompa se ridica sau cand merg in trapta a 6 am pus testaru pe ea la reprezentanta si totu e ochei dar la mine apa se ridica ce ma sfatuiti va multumesc motor 2.0 130 cp

    • Valentin

      Ce inseamna “se ridica apa”? La ce temperatura? Apa nu trebuie sa treaca de 90 grade. Daca trece, atunci e o problema (instalatie de racire, lichid, termostat)

    • Dan

      Salut iam schimbat termostatu un senzor de la termostat dar temperatura la sistemu de racire tot trece de 90 la un opel insignia din 2010 motor 2.0 cp 130 pe tester arat k totu e ok

  29. Mihai

    Salut.
    Sunt propietar de Insignia Sports Tourer 2011 diesel 2.0 EcoFlex 131 CP luata din Belgia.Din ce am citit si dupa ce am verificat si VIN ul masinii am aflat ca varianta aceasta de Belgia are defapt cod motor A20DTH care vine cu 160 CP insa este downgradat din soft la 131CP din cauza ca in Belgia impozitul se plateste pe cai putere.Pot sa spun ca e o masina lenesa la puterea asta.Foarte posibil ca varianta de 160 sa fie mult mai sprintena, nu am avut ocazia sa conduc una.In curand voi apela la o resoftare a masinii care nu numai ca o va duce la puterea initiala de 160 dar va mai adauga si 40 de caluti peste.

  30. Baciu

    Salut!
    Am citit review-urile voastre si sa va spun eu unele detalii:
    Posesor de Insignia break,2010,km la achiziție 165700;in prezent 218650km,160 cp-buton de sport de 180cp cu șasiul FlexRide ceea ce include direcție,suspensie,frana și clapeta de acceleratie adaptabile in funcție de stilul de condus(sport/tourer/normal).vreau sa zic ca in 3 ani de la achiziția ei am schimbat așa:conducta servo,carcasa răcitor egr care sunt hibele lor.carcasa răcitor egr este din ebonită și la 5-6 ani începe sa cedeze,o fisura nevizibila ochiului.
    Consumabile: ulei plus filtre pe original in jur de 350 depinde unde le comanzi,distribuția undeva in jur de 500 de lei cu tot cu pompa de apa,placute de frana fata spate 300 de lei.
    Problema la Insignia cum ca motoarele se caleașca și se sudează vibrochenul pe palierul 3 din cauza căldurii generate de filtrul de particule se datorează in mod special oringului din baie care este prost conceput,dar schimbat acel oring la maxim 100.000 de km vreau sa zic ca mașina este absolut impecabila,motorul merge rotund și nu sunt probleme.Mentalitatea romanului cum ca își cumpăra diesel ca consuma putin este un mit,de aici și motoarele stricate din cauza condusului in regim subturat,depuneri de cenușă pe egr,descentrat geometriei variabile a turbine și pana la înfundarea filtrului de particule este doar un pas.
    Opel Insignia este o mașina fiabila din perspectiva mea,consum decent pt un break de 2.0-160cp(7,5 pe timp de iarna in oras,8.0 pe timp de vara cu clima data pe auto.in afara am scos 4.6 pe autostrada cu viteza de 145km/h,bagaje,5 persoane plus clima pe treapta a 2)
    Așa ca cei care spun ca sunt mașini proaste o spun din perspectiva ca au luat mașini cu km relativ putini dar dati inapoi,mers subturat in oras si nerespectând anumite criterii pt care un diesel imediat îl pui la pământ și îl strici.
    Eu acum sunt in cautare sa îmi schimb mașina și m-am orientat tot către Opel Insignia dar tot varianta de 2.0-165cp(modelele de la 2012 in sus au 165 cp din fabrica),șasiul adaptabil,opțional dacă găsesc 4×4 ar fii ceva bun și ca an după 2014-2015 in sus
    Per total este o mașina fiabila,costuri bune la piese și consumabile,manopera este la fel de buna,dar cum dieselul este pretentios la mers aici depinde de fiecare șofer cum își conduce mașina și cum ii prelungește viața.

  31. Baciu

    Și ca detaliu legat de acel oring din baie.sorbul din baie este situat mai sus iar in capătul sorbului este situat acest oring care din cauza temperaturilor mari ale uleiului(in special când se regenerează filtrul de particule)acel oring in timp se întărește,sorbul nu mai etanșeaza corect pe pompa de ulei și automat ca neetanșeiza cum trebuie sa zic pe întelesul tuturor prinde aer fals și nu mai face presiune încât uleiul sa urce in capătul pistoanelor in special de pe palierul 3 încolo,iar de aici este nevoie de 2-3 secunde ca vibrochenul fără ulei sa se sudeze sau sa se strâmbe și sa grupele motorul.
    Nemții sunt îndeajuns de deștepți ca sa nu mai producă mașini fiabile și rezistente in timp…
    Dar la o mica documentare a Cartei service a Insignia veți vedea ca problema nu este la pompa și este la acel ordinar de oring.
    Mai este un mit cu clapetele de pe carcasa de admisie care datorită mersului subturat,nearderii corespunzătoare in camera de ardere a motorinei se depun pe ele,se slabesc și pleacă la plimbare prin galerie pana in turbina,spărgând palele turbine și automat înlocuit turbina,repet asta se datorează din cauza mersului subturat preponderent in oras.
    In rest din partea mea numai cuvinte de bine legat de Opel Insignia care este mașina de vârf a celor de la Opel.
    Restul voi decideți ce mașina vi se potriveste.
    Zi faina!

  32. ion aioanei

    Salutare.
    Am cumparat o Insignia 1.8 ,140cp,benzina din 2009 cu 10500 euro din Germania.Reprezentanta de unde am cumparat o cerea initial 12000, deoarece masina avea 30000 km si dotari de,, varf de gama,,(faruri xenon adaptive,led de zi, jante aliaj de 18,navigatie DVD 800,frana de mana electrica,scaune incalzite ,din piele,senzori parcare si camera de recunoastere a semnelor de circulatie, avertizare trecere banda,pilot automat,comenzi pe volan, geamuri atermice,etc.
    Am schimbat distributia la o reprezentanta Opel din tara (care mi a confirmat kilometrajul/se schimba la 10 ani sau 150000km)placutele de frana spate uleiul si bateria,cost 3000 lei.
    Adusul masinii in tara a mai costat 500 euro iar inscrisul 150 euro.Am mai cumparat un set de cauciucuri de iarna cu jante pe 16 cost 500 euro.
    Motorul este groaznic. Nu are cuplu deloc,. Consumul urban este de 15,18 litri la %( pe o distanta de 1,4 km mers bara la bara) iar extraurban 8-9% pe drumuri de munte cu viteza medie de 60km/h.Are in schimb alte avantaje, nu are turbo,filtru de particule si alte dracii care costa mult daca se defecteaza .

  33. bogdan

    as dori sa cumpar un opel insignia 1.6 benzina 180cp
    ce puteti sa imi spuneti despre acest model ?? va multumesc

  34. bogdan

    as dori sa cumpar un opel insignia 1.6 benzina 180cp an 2010

    ce puteti sa imi spuneti despre acest model ?? va multumesc

  35. Tarnauceanu Andrei

    Salut domnul Valentin,

    V-am citit cu mare interes si atentie post-ul domneavoastra cat si comentariile voastre si ale celorlalti.
    Vreau sa-mi achizitionez si eu o masina SH (pret ~10-11.000 E) in urmatoarele luni. Cele mai multe drumuri le fac in oras (fac cam un drum pe luna in afara orasului) dar nu trec de 15K km pe an. Acum am o masina pe benzina clasa mica si ma gandeam sa trec la clasa mai mare, sedan mai exact; avand in vedere drumurile pe care le fac am zis sa raman tot la benzina (sa nu trec pe diesel). Ca viitoare masina vreau sa fie trecuta de 2014, motor benzina (>1.4, 1.8 e specifica celor pe diesel) deci pe benzina nu ar fi problema asta.
    Vazand ca ati avut si Passat si Insignia as vrea sa stiu parerea dumneavoastra: care credeti ca ar fi cea mai potrivita pentru ce am eu nevoie?

    P.S.: Tind mai mult spre Passat daaaar…am obs ca Passatul are garda mult mai joasa ( decat celelalte din clasa ei (gen Audi A3/A4, Insignia) si eu mai fac unele drumuri si „offroad” la pescuit 😀 si daca e sa imi iau Passat nu as vrea sa raman blocat pe vre-un deal : ))

    Alte variante pt mine erau: Skoda Octavia. VW Jetta sau Hyundai i40
    dar toate au garda joasa. (Octavia e o varianta super pt mine si stiu ca are pachetul de drumuri grele dar acel pachet ii creste rigiditatea si simti orice groapa din oras).

    Garda sol:
    VW Passat – 145
    Opel Insignia – 160
    Audi A3 – 165
    Audi A4 – 168
    Skoda Octavia – 139
    VW Jetta – 139
    Hyundai i40 – 140

    Kia ceed 2008 – 150 (asta am acum si e perfecta ca si garda la sol)

    P.S.2: nu vreau masina noua (nu Dacia) si in banii astia nu gasesti ceva decent si cu confort si dotari decente.

  36. Tarnauceanu Andrei

    ceva s-a intamplat cand am scris mesajul si s-a modificat ceva la el (sters ceva). Ce vroiam sa mai precizez e ca intentionez sa merg in Germania sa o cumpar direct de acolo. La viitoarea masina caut mai mult confort decat sport (motor benzina >1.4, 1.8 e specifica celor pe diesel) deci pe benzina nu ar fi problema asta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *