Un an cu BMW Seria 5 520D, cod F11, automat, xDrive, păreri

Când asculți părerea cuiva despre o mașină, cred că, unul din lucrurile importante, e să ști ce mașini a mai avut respectivul înainte. Pentru că, parererea lui, poate fi una mai adecvată în aceste circumstanțe, decât părerea unuia care doar a citit despre o mașină pe internet, fară să fie cu ea zi de zi, o perioada mai lungă. Pe lângă asta, se știe că românii sunt, toți, foarte „buni cunoscători” ai fenomenului, drept urmare, ai ocazia să auzi o grămadă de păreri. Așa că, înainte să vorbesc de BMW Seria 5 (F11), pun aici lista cu fostele mașini cu care am mers o perioadă de timp (peste 6 luni cu fiecare, nu le-am deținut pe toate, dar am avut ocazia să merg cu ele o perioadă). Daca ati folosit un BMW Seria 5 F11 si aveti păreri despre ce notiunile abordate de mine mai jos, va rog sa lasti un comentariu. Am scris despre unele masini anterioare articole separat, sunt linkuri mai jos.
Oltcit 1993 – benzină, nu mai stiu motorul ce capacitate avea
Dacia Logan 2007 – 1.5 diesel
Toyota Avensis 2007 – 1.8 benzină, cutie manuală
Volkswagen Passat B6 2007 – 2.0 diesel, cutie automata DSG (review aici)
Opel Insignia 2011 – 2.0 diesel, cutie manuală (review aici)
Audi A4 2011 – 2.0 diesel, cutie automată CVT-Multitronic (review aici)
Volkswagen Polo 2019 – 1.0 benzină, cutie manuală
Volkswagen Golf 2017 – 1.0 benzină, cutie manuală (review aici)

În prezent, de aproape un an, merg (destul de rar, pentru că: pandemie) cu un BMW Seria 5 520D (190CP) xDrive, an 2016, cutie automată (cod F11-varianta break). Am făcut vreo 5-6000 km cu acest model. Ca să trag de la început o concluzie, în comparație cu toate celelalte mașini cu care am mai mers, acest BMW este de departe cea mai confortabilă, mai spațioasă, mai elevată, dar și cea mai sigură mașină. E și cea mai grea dintre toate, dar asta nu intra neapărat la plusuri, desi, greutatea, are, pe lângă dezavantajul consumului mai mare, avantaje precum confortul și siguranță. Apropo de greutate, varianta asta de BMW are 1900kg și se simte asta din plin, la consum și în mers.

bmw seria 5 f11 păreri
BMW Seria 5 F11 520D xDrive

Confort

Din perspectiva confort/lux, din lista de mașini de mai sus, doar Audi ar fi putut să dea senzații apropiate, dar, nu. Audi A4 e o mașină net inferioară lui Seria 5. Poate sunt și puțin subiectiv, recunosc că nu prea mi-a plăcut Audi A4, o mașină destul de înghesuită și destul de slabă la capitolul confort. Mai aproape de BMW la acest capitol, pare să fie Toyota Avensis. Cel puțin la spatiu, stă foarte bine. Calitatea materialelor este bună, calitatea construcției e foarte bună, dar Avensis e sub BMW sau Audi la suspensii și la confortul pe drumuri proaste.

Altfel, BMW Seria 5, este foarte bine insonorizata, auzi puțin zgomot din afară chiar și la viteze mari. Suspensia preia foarte bine denivelările, pe drumuri proaste nu auzi zgomotele suspensiei în mașină. Calitatea materialelor la interior e clar peste toate mașinile anterioare, fară zgomote și plastice ieftine. Toate celelelate mașini aveau diverse zgomote în mers ce proveneau de la frecarea materialelor, la interior. Nu și la BMW. Greutatea mai mare contribuie și ea la senzația de confort și de stabilitate, dar se simte puțin (în rău) și la dinamică. Volkswagen Passat și Open Insignia sunt undeva în zona de mijloc. Mașini corecte pentru banii dați pe ele.

La drum…

La drumuri lungi, imi aduc aminte cu placere de Toyota Avensis si chiar si de Volkswagen Golf (exceptie motorul care nu te ajuta in depasiri), masini in care mergi in conditii bune, cu scaune bune, cu insonorizare buna la interior, ergonomie buna. Deasemenea, imi aduc aminte de disconfortul la drum lung cu Audi A4, cu Dacia Logan sau cu Volkswagen Polo. La Polo e de inteles, e o masina mica, nu e gandita pentru asta. Nici motorizarea nu ajuta deloc. Loganul, in general n-are nici o legatura cu confortul, scopul lui in existenta e sa fie ieftin, in primul rand. Audi A4, inghesuit, scaune proaste, insonorizare slaba (la versiunea aia). Cutia CVT Multitronic, culmea, gandita pentru confort, e foarte enervanta si iti taie orice senzatie de dinamica si de placere de condus.

Passat B6 ar fi putut fi o masina foarte buna daca Volkswagen nu facea niste economie la materialele de la interior, materiale care scartiau neincetat si care ajung sa-ti zapaceasca creierii in timp. Insignia sta mai bine din acest punct de vedere, dar e mult mai slaba la dinamica. La acest capitol, BMW e mult in fata celorlalte masini. Foarte, foarte, foarte confortabila. Scaunele sunt geniale (varianta sport), cu reglaje electronice pe toate directiile. Nu se compara cu nimic din restul masinilor conduse pana acum.

Dinamica

BMW Seria 5 este de departe mașină cu cea mai buna dinamică. Asta desi, senzația de accelerație și de viteză e mult diminuată de insonorizarea bună și de confort. Inginerii de la BMW stiu să facă motoare. Și mai stiu și să îmbine confortul cu dinamica, fac asta cel mai bine dintre toți producătorii. Ajută mult la părerea asta bună și cutia automată de pe Seria 5, un ZF cu convertizor de cuplu cu opt trepte de viteză. E o cutie foarte bine echilibrată, foarte confortabilă, dar care poate să ofere și senzații sportive bune. Are și mod sport, are și padele, și ce mi-a plăcut la aceste padele, e că ele pot schimba vitezele chiar și în mod drive, urmând ca, daca nu mai insiști, mașina să revină singură pe automat în câteva secunde.

Sistemul e foarte bine gândit și mai vine în plus cu 3 moduri de condus: Eco Pro, Confort și Sport. Eco Pro taie tot din elenul mașinii, nu-mi place deloc. Merg 99% din timp pe Confort, care e bine optimizat pentru orice. Iar, în momentele alea, rare, când vreau maxim de la mașină, modul Sport, transformă suspensiile, direcția, răspunsul cutiei și răspunsul pedalei, astfel încât senzația de mașină foarte rapida creste semnificativ.

XDrive (4×4) ar fi un alt plus pentru stabilitate, dar nu sunt genul care să duc mașină la limită încât să fie nevoie de el. La capitolul dinamică, din celelalte mașini, pot să remarc doar Passat B6, o mașină foarte rapida în combinația cu cutia DSG. Varianta mea de Passat B6 este Sportline și avea un cod de motor foarte căutat (BMP), lucruri care au contat foarte mult la dinamica (am condus și Passat B6 cu alte coduri de motor, nu erau la fel de dinamice). Deci acest Passat B6, mai ales pe modul sport al cutiei automate, era foarte rapid. Îmi aduc aminte cu placere de accelerațiile lui. Tot la capitolul ăsta, mai pot să remarc Volkswagen Golf, dar doar din perspectiva stabilității și a suspensiilor. Cu un motor mai mare, cred că poate fi o mașină foarte dinamica și plăcuta la condus.

La dezamăgiri, îl încadrez pe Open Insignia, varianta mea era Ecoflex, o varianta cu o cutie foarte lungă (160km/h la sub 2000 rot/min). Nu era gândită pentru sportivitate, dar chiar și așa, ideea asta de optimizare consum e dusa la extrem de Opel pe varianta asta. Despre Audi A4, am zis, cutia aia o scoate din categoria mașinilor cu o dinamică buna. Toyota Avensis era o mașină optimizată mai mult pe confort, dar motorul avea resurse bune de putere, dar trebuia să mergi foarte sus în turații (specific benzină).

Consum

BMW Seria 5 cu xDrive consumă destul de mult. Eu mă așteptam pe la un consum de 7-8% având în vedere consumul declarat de producător de aproximativ 6%. Doar că nu prea reușesc să scot sub 9%. E drept că majoritatea călătoriilor au fost pe autostrada și drum national. Pe autostrada e normal să consume mai mult, dar având în vedere că nu am mers în oraș mai deloc, ar fi trebuit să stabilizeze media consumului undeva mai jos. Nu mă plâng, nu merg foarte mult ca să conteze la buget diferența asta. În plus, nu-mi luam mașina asta daca îmi stabileam o țintă de consum mult mai mica.

Din restul mașinilor conduse, Open Insignia e clar campion la consum la drum lung. 4-5% cu a sa cutie foarte lungă și nesportivă. Pentru oraș, Volkswagen Polo e lider, scoteam consumuri foarte bune, motor mic, sistem start-stop. Golf-ul, mașină cu motor de 1.0 litri, consumă destul de mult pentru că, spre deosebire de Polo, e mult mai greu.

bmw seria 5 f11 păreri
Interior BMW Seria 5 F11

Multimedia

De fiecare dată când aleg o mașină, mă uit cu mare atenție la ce oferă din punct de vedere conectivitate, multimedia, audio. Contează mult pentru mine. La audio, BMW stă bine, desi nu am sistemul audio ăla scump. Are vreo 8-9 difuzoare și e mai mult decât suficient, cel puțin prin prisma volumului. La calitate, există mereu loc de mai bine, dar cu costuri mari. Sistemul Audio din BMW e cel mai bun din ce am avut până acum. Bun a fost și sistemul audio din Toyota Avensis, era un sistem Panasonic.

Passat are un sistem audio decent (mă refer la cel de bază), dar e important că e ușor de îmbunătățit de către tine, fară să fie nevoie de specialiști. Ai ușor acces la boxe, ai multe variante de sisteme multimedia pe care le poți instala ușor. Eu reușisem să pun un sistem de generație nouă, Volkswagen original, cu Apple carPlay și Android Auto pe Passatul din 2007. Și mergea foarte bine. Chestii de genul ăsta nu poți face pe BMW sau Audi. Sistemele lor pot fi modificate doar de către oameni pricepuți și pe mulți bani.

Am fost dezamăgit de Golf la capitolul audio pentru că a venit din fabrică cu boxe doar în ușile din fata. Încercând să fac upgrade, mi s-a spus peste tot că nu prea se poate, sau că se poate dar costă mult. La conectivitate, cel mai bun sistem a fost, desigur, cel instalat de mine pe Passat B6 :). Ieftin și bun. Când ai Apple CarPlay într-o mașină, e cam tot ce ai nevoie. La BMW nu am, desi am găsit o metoda accesibilă de upgrade, upgrade care nu implica modificări importante (o să vină un articol separat pe acest subiect).

Chiar și în lipsa Apple CarPlay, sistemul multimedia de pe Seria 5 (cel cu display mare), este unul foarte bun. Are navigație, poți să împarți ecranul în doua parti și să setezi ce vrei pe fiecare. Redă muzică de pe telefon prin Bluetooth (mă enervează că volumul e mai scăzut fata de restul surselor audio, și n-am găsit o rezolvare), are intrare USB și poate să redea chiar și video (MP4) la o calitate foarte bună. Desigur, nu merge video în mișcare și nu consider că asta e un minus. Dar, am transformat câteva videoclipuri astfel încât să se vadă pe toată dimensiunea display-ului, care, la BMW, am găsit că are un raport de 34:9 (foarte UltraWide). Dintre toate sistemele audio de pe aceste mașini, cel mai greu de modificat este cel de pe Audi, pentru că implică niste conexiuni pe fibră optică, unde lucrurile devin foarte complicate.

Motor

Aici vreau doar să menționez că motoul de pe acest BMW e cel cu cod B47. Motorul anterior, N47, e renumit pentru că era predispus la ruperea lanțului de distibutie pe la 200-250 mii km, o problemă care implică niste costuri de reparație destul de mari. Schimbarea distribuției înainte era varianta sigură. O schimbare de distribuție ajunge pe la 1000 EUR într-un service bun, dar nu la reprezentanța. Noul motor, B47, a început să fie folosit prin anii 2014-2015. Problema cu distribuția pare să fi dispărut.

Probleme si intretinere

Am verificat foarte bine mașina înainte să o cumpăr. Insist foarte mult pe acest aspect. Am știut de la început toate costurile pe care urma să le am după ce am cumpărat-o. A trebuit să schimb un buruf de planetară și am făcut o revizie completă. Toate astea, în reprezentanța. Cost: 3000 lei. Mașina are acum 180.000 km și se prezintă în stare foarte bună. Urmează anul ăsta încă o revizie (2000 lei) și mă gândesc dacă tot anul asta să fac și distribuția (7-8000 lei). Urmează tot anul ăsta un schimb de plăcuțe de frână (aprox 2000 lei).

Discurile au mai fost schimbate și mai merg. Suspensia e ok, nu necesită intervenții momentan. Asigurarea pe 1 an (bonus maxim) a fost 900 lei. Cred că următoarea va fi mai mare, am văzut că au crescut preturile la asigurări. Am asigurare cu decontare directă la Omniasig, asta pentru că nu vreau să am bătăi de cap cu asigurări fantoma, gen City Insurance, asigurări cu care circula peste 90% din nebunii cu mașini în Romania.

De ce varianta break/combi?

Da, stiu, romanii preferă berlinele. Și eu am avut berline până acum, nu pot să zic nimic, tac. Dar nu voi mai avea de acum alta mașină în afara de varianta asta de caroserie, combi. E atât de practica încât, nici un alt argument nu mai contează. Că nu-ți place cum arata? Asta e o chestiune subiectiva. Mie îmi place.

Bmw Seria 5 F11: păreri?

Lasa mai jos in comentarii păreri despre aceasta masina si experienta ta cu ea.


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

6 comentarii la „Un an cu BMW Seria 5 520D, cod F11, automat, xDrive, păreri”

    • Pentru BMW: 16.5k EURO la 175.000 km
      Momentan cred ca valoreaza mai mult, am vazut ca au inceput sa creasca pretul masinilor SH. Zic asta pentru ca vad preturile pe site-uri de anunturi, nu stiu insa daca si cumpara cineva la preturile alea.

  1. Salut, am si eu un BMW F11 identic, din 2016, tot cu xDrive, tot cu B47. Ma intereseaza daca i-ai facut cumva consumul in oras …… pe mine ma dispera pur si simplu, consuma 14,5 L/100Km in oras. Am fost la n specialisti, inclusiv la service-ul BMW autorizat din Craiova…… nu au gasit absolut nimic, masina nu are nici o eroare… Al tau cat ia in oras ? Vreau sa-mi dau seama daca are a mea ceva sau asa consuma toate….. O am luata din Olanda la 130 mii km, in afara de consum nu am ce sa-i reprosez.

    Răspunde
    • Dacă orașul este București, atunci consumul e ok. În alte orașe probabil ca nu e ok., dar mai depinde și de alți factori. Varianta asta de seria 5 are 1.9 tone. E grea, iar asta se simte bine la consum. Uite, de exemplu, o Skoda Superb cu motorul de 2.0 TDI consuma cam 12-13% în București. Și e o mașină de 1.5 tone. Deci 14% nu e chiar mult dacă mergi în aglomerație.

Lasă un comentariu