Portare de la Vodafone la Orange

Nu-mi place sa fac antireclamă si nu vreau sa fiu perceput ca un hater. Mai ales nu aici pe acest blog, pe care mi-l doresc altfel, fara reclame, fara antireclame. Dar cred că sunt povesti care trebuie spuse in ideea ca altii vor putea face alegeri mai bune pentru ei si, de ce nu, că cei criticati vor lua masuri să nu repete astfel de greseli.

Nu te-ai astepta de la Vodafone sa-si trateze clientii in bataie de joc. E o companie mare, cu manageri destepti, cu bugete de marketing uriase, cu o pozitie fruntasa in domeniul lor de activitate. Credeam ca in anul 2019, intr-o piata concurentială atat de avansată, o companie mare stie sa gestioneze o situatie neplacută cu un client, nu contează cat de mic si neimportant e el. Sunt reguli in comert care definesc clar ce inseamnă customer satisfaction sau customer experieence. La Vodafone nu functionează mereu si cred ca asta îi va afecta in viitor. 


Pe scurt despre problema.

La o prelungire de contract (pe numele sotiei), am agreat cu consultantul de vanzări de la departamentul fidelizare clienti, un abonament care venea la pachet cu un telefon. Intervine o incurcatură (din vina Vodafone) cu adresa de livrare/destinatar si telefonul nu ajunge niciodată la destinatie. Contractul incepe sa curga, pe o valoare mai mare, dar fara telefon. Îi sun, le spun. De mai multe ori. De fiecare dată, cei din call center îmi promit ca in 3 zile ma sună cineva sa refacem comanda. In discutiile astea îi intreb: e normal că nimeni de la Vodafone nu s-a autosezisat pentru faptul că nu s-a livrat echipamentul desi a intrat in vigoare un contract in care el e parte? Raspuns: noi asteptăm clientul sa ne sesizeze problema. Ok, cam mi-se-rupe-istă abordarea, dar asta e. Trece o lună de la prima discutie, în acest timp nici o miscare din partea lor. Singura care reactiona la apelurile mele era Andreea, asistentul robot de la Vodafone. Aceasta, parca mai inteligentă ca niciodata si cu adaptare la situatii (machine learning), îsi da seama ca insist cam mult în a discuta cu un consultant,reuseste sa ma rătacească prin meniuri ca sa renunt. Normal ca nu avea cum sa ma ajute, eu stiam asta, dar la un moment dat, chiar nu ma mai ducea catre un consultant, învatase ca nu trebuie si n-aveam ce sa-i mai fac. M-am apucat ulterior sa scriu mailuri, există o adresa de sesizari la Vodafone pentru asta. Si de aici am primit aceleasi promisiuni în scris, ca voi fi contactat pentru rezolvare. Dar nu, nu s-a intamplat. Dupa o lună si ceva, eram deja resemnat, nu mai voiam telefonul, voiam sa anulez tot, dar nu puteam sa vorbesc cu nimeni (in afara celor de la call center, care oricum nu ma puteau ajuta pentru ca depindeam de cei de la fidelizari sa rezolv) . Mă gandisem ca pot sa fac o vizita la sediul Vodafone, nu mai vedeam alta solutie. S-a rezolvat pana la urmă, cineva de la fidelizari m-a sunat sa-si ceara scuze că cel care se ocupa de contul asta nu si-a facut treaba. De parca pe mine ma interesa asta si puteam s-o iau ca pe o scuza. Dar, in fine, persoana asta, amabila, m-a ajutat sa anulez tot.

Aici incepe a 2-a parte a problemei. Le spun ca vreau sa ma portez in alta retea avand iin vedere experienta prin care am trecut, dar vreau sa fac asta si cu numarul meu. Numarul meu era in perioada contractuală, mai aveam aprox 1,3 ani de contract. Nu aveam telefon cumparat pe acest contract si eu stiam ca e ilegal sa percepi taxe de reziliere, chiar daca ele sunt in contract. Exista o hotărare judecatorească in acest sens. Dincolo de lege, logica imi spune ca nu am de ce sa plătesc in plus pentru ceva ce nu am folosit, dar mai ales pentru că beneficiile mele din contract nu erau nici macar mai bune decat orice oferta de abonament nou la aceasi valoare. Cu toate astea, mi se spune ca trebuie sa plătesc o taxa de reziliere de peste 200 euro. Merg intr-un magazin Vodafone, aici la fel imi spun ca nu se poate fără taxa de reziliere, dar măcar la ei suma era mai mica (aprox 100 euro).

N-am stat pe ganduri, portarea s-a facut la Orange. Dupa 20 ani in reteaua Vodafone, cu anumite retineri legate de unele avantaje pe care Vodafone la are si Orange aparent nu: (benficiile din abonament, pass-urile pe video, audio, mail, maps) si calitatea internetului mobil unde ramasesem cu impresia ca Vodafone stă mai bine.

Dupa portare,o primă impresie despre Orange: 

  • am dat peste un consultat genial intr-un magazin, se pare ca angajatii Orange sunt ceva mai bine motivati si mai bine pregătiti.
  • aplicatiile lor sunt muuuuult mai bune, nu sunt foarte stufoase, dar functionează.
  • la partea cu semnalul nu-mi dau incă cu parerea, trebuie sa mai calatoresc ca să pot da un feedback real. Dar calitatea audio din convorbiri e mai bună, clar.
  • partea care m-a surprins cu adevarat este viteza internetului mobil. Am fost tot timpul de parere ca Vodafone are cel mai bun internet mobil si pentru asta am ramas atata timp in reteaua lor. Dar, surpriză: Orange are un internet mobil mai bun, mai rapid si mai stabil. Si spun asta ca utilizator cu nevoi reale, care se plimbă si acceseaza zilnic internetul mobil mai multe ore. Unele studii platite sau reclame pot spune altceva, dar eu nu mai cred in ele.

Ce urmeaza: 

  • mă astept ca Vodafone sa-mi emita o factura de reziliere contract si sigur vor urma niste plangeri pe la niste institutii ale statului. Nu stiu ce se va rezolva, stiu sigur ca de la mine nu vor încasa nici un leu.
  • Vodafone va continua sa investească masiv in publicitate, vor cheltui multi bani sa convingă clientii (sau potentialii clienti) că “promisiunile lor” sunt cele mai bune. Realitatea însa e alta: calitatea angajatilor Vodafone, cei care interactioneaza cu clientii e la un nivel foarte scăzut acum. Clientii stiu asta, mai putin managerii Vodafone, care s-au gândit probabil ca pot face ceva economie dacă angajează stundenti dezinteresati pe bani putini ca sa interactioneze cu acei clientii care apeleaza la ei sa rezolve probleme si care nu asteapta doar raspunsuri amabile. Nici macar campaniile facute cu blogeri cunoscuti nu-i vor ajuta la infinit. Probabil cititi periodic articole sponsorizare de Vodafone pe bloguri foarte populare. E o miscare buna, dar adevarul iese intotdeauna la suprafată pana la urma. 

 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

15 comentarii la „Portare de la Vodafone la Orange”

  1. Salut, apropo de Vodafone fost client 7 ani, Orange fost client 8 ani, actual Digi 1 an. Vodafone a ajuns o persoana de la call-center sa imi sugereze sa ma imprumut de bani de la familie prieteni sa le platesc o factura intarziata cu 1 luna. Orange au servicii si un call-center incredibil de util, rezolva probleme, ofera solutii foarte profi dar abonamente mari ca si pret iar acoperirea in tara rezonabila. Digi ok ca servicii raportat la 4€ pe luna abonament, call-center mai bine nu suni decat daca iti plac monoloagele si timp pierdut. Concluzia Vodafone a luat-o rau in jos si cu acoperirea, call-centre si preturi, Orange sunt cei mai ok user friendly si preturi la abonamente bazate pe calitatea serviciilor oferite, Digi mai are de investit in retea, call-centre dar e la inceput inca in domeniu fata de connex si dialog. Eu sincer sunt multumit de digi la 4€ pentru ca nu am avut probleme dar fiecare unde ii place, de telekom nu am ce sa zic pt ca oricum zapp-cosmote-telekom nu va mai fi.

    Răspunde
  2. Vodafone sunt vestiți pentru practicile lor golanesti, pentru taxare ilegală…pe românește furt. Si nu vorbesc doar de Vodafone România..! A existat acum aprox 5 ani un scandal monstru în Anglia unde Vodafone UK a fost amendat vreo 3 milioane de lire sterline pentru furisagurile ce le făceau. Dar ..cum spuneau cei de la protecția consumatorilor din Uk, daca Vodafone a furat de la 5 milioane de abonați o liră, au făcut profit 5 milioane, au dat 3 amenda, au returnat sa zicem un milion la clienti, dar tot au băgat în buzunar un milion. Si asta doar din furtisag. Cat încasează de la clientii care nu sesizează furturile??? Vorbim de sume imense.

    Răspunde
  3. Am cumparat cartele si de la digi si de la orange sa vad diferenta de semnal eu fiind abonat vodafone . Cel mai bun semnal il are Orange in toate zonele ,fie la omu fie la țară

    Răspunde
  4. Am fost abonat Orange 10 ani dar am facut prostia sa maportez la Vodafon acum vreo 5 ani. Am ajuns la un abonament Red 12, net nelimitat in retelele de socializare, dar 5 G pt restul . In vara asta fara sa imi dau seama cum am consumat cei 5 G (folosind aceleasi aplicatii ca de obicei) am facut cost suplimentar 50€!!! Mi s a spus ca am fost taxata pt consumul de internet. Uite asa am platit o factura de 355 Ron. Acum ma voi reintoarce la Orange cu siguranta.

    Răspunde
    • Am mai auzit de probleme de acest fel. Cineva mi-a zia ca acele beneficii cu internet nelimitat in anumite appicatii expira dupa ce se termina perioada contractuala. Tu platesti in continuate acea valoare agreata, dar nu mai ai acele beneficii. Asa ajungi sa faci extracost pe internet. Vodafone, daca ar fi o companie corecta fata de clienti, ar putea sa trimita macar o notificare in acest sens catre abonat, dar de ce sa o faca daca ei pot castiga niste bani din asta.

  5. Mare dreptate ai. In 2018 am portat doua abonamente de la Vodafone la Orange in urma negasirii nici unei solutii convenabile, pentru achizitionarea unui telefon (se defectase cel vechi). Orange mi-a oferit cate un telefon gratis GalaxyS9 pentru fiecare abonament de 25 eur. Cam de o luna am redus abonamentele la jumatate cu aceleasi beneficii.
    Acum doua zile, soarta crunta a lovit din nou… si de data asta chiar al meu S7 si-a dat obstescul sfarsit. Cei de la Vodafone, la fel de prietenosi si saritori sa te ajute la ananghie ca in 2018, asa ca, (desi sunt la ei de 20 de ani!!), urmeaza sa portez inca doua abonamente la Orange Mia-au facut doua oferte Galaxy S10 la 0 eur +abonament 17 eur +9 eur rata = 26eur lunar sau Galaxy S20 la 119eur lei +abonament 23 eur +9 eur rata = 32eur lunar. Si fara sa par hater, acolo unde ne petrecem vacantele sau izolarile, tot Orange are acoperire mai buna.
    Farewell Vodafone!

    Răspunde
  6. Cu Vomafone mi-am invatat lectia acum multi ani, cand fratele meu avea abonament la ei, si printr-o minune a primit o factura mai mare cu 500 RON,pe motiv ca a folosit internet suplimentar. Le-a aratat poze cu internetul folosit pe telefon, ca nu se pupa cu ce zic ei, nimic. Totul pana cand a zis, aratati-mi pe ce site-uri am navigat, altfel ajungem in justitie, si deodata au renuntat la factura suplimentara, si au zic ca vai, a fost o greseala. Imediat s-a portat la Orange, si acolo e si azi.

    Răspunde
  7. Acum un an mi a bagat un baiat destept de la arsis vodafone, un abonament de 10 euro, ca si cartela cu numar, cand am facut o prelungire de abonament si am luat si un telefon. Culmea el mi a spua atunci ca eate cartela cu numar, NU abonament, aflu deapre asta la cateva luni cand sesizez suma mai mare decat stiam eu ca trebuie platita, merg la magazin, tipul nu mai lucra acolo, a fost dat afara pentru ca insela lumea, seful de magazin stie despre ce este vorba si nu are ce face totusi, raman sa platesc in continuare la abonament. In luna noiembrie ma hotarasc sa platesc suma ramasa pe un an la telefon sa mai reduc din costuri, achit ratele, anunt la vodafone trimit chitanta pe mail, cerere de plata anticipata, ma anunta ca sa inregistrat cererea. Vine decembrie și plata la factura surpriza mi au bagat si ce am platit eu la factura ca si cum aveam restanta,… Sunai, explicale, cerere de modificare iar, asteapta sa comfirme, da sigur eatebok sa facut o greseala,.. merg la casierie sa platesc, surpriza suma intreaga, nimic modificat, iar nervi, telefoane, explicatii, imi amana factura de plata pentru 5 zile din 30 luna dec 2020, pana pe 5 ian 2021, astazi la 12 ma trezeac cu telefonul oprit si celelalte 5 la fel…. Nebunie in casa, fetita singura, nu poate suna, soacra la fel telefonul oprit, fiul la fel telefonul oprit, eu sotia la fel,.. Fugi la vodafone, plătește, dece nu mau anuntat ca mi opresc telefoanele, nervi… domnisoara de la casa, bada vau dat mesaj, îi arat ca nu am mesaj de la ei, poate lam sters eu… Platesc si plec la 30 min primesc mesaj ca se restricționeaza telefonul, peste 1 h, meaaj ca se redeschide,… Concluzie bataie de joc la adresa clientilor, din partea vodafone. Hoti si mincinoși fara rusine. Eu ma portez de la ei, nu merita banii.

    Răspunde
    • Nu
      M-as fi judecat cu ei pentru asta, nu aveau cum sa castige. A fost la intimidare, pe principiul , poate merge. Inclusiv acest aspect spune multe despre cat se serioasa este o companie. Adica aplici masuri diferentiat, in functie de cat de slab informat e clientul. Comportament “golanesc” asa cum zicea cineva mai sus intr-un comentariu.

  8. Buna
    Am fost client Vodafone chiar de la inceput.Totul a fost ok pana acum o luna si jumatate.Mi-au trimis un sms ca imi vor retrage abonamentul si va intra altul in vigoare in 30 de zile daca nu voi denunta aceasta oferta.Noul abonament era dublu la pret fata de cel vechi cu foarte putine lucruri in plus.Am trimis 7 mailuri si am vorbit de nenumarate ori cu operatorii lor.
    De fiecare data mi se spunea ca nu este de competenta lor si o sa ma sune cineva de la ofertari.
    Timp de o luna nu m-a cautat nimeni.
    Inainte de a intra in vigoare noul abonament am facut cerere de portare la Orange.Cu toate ca sunt in afara perioadei contractuale si nu am nici un fel de datorie la ei portarea este amanata nepermis de mult.Nu imi dau seama de ce daca lucrurile functioneaza trebuie sa le stricam.Imi pare rau ca dupa 20 de ani am fost tratat cu lipsa de respect ca despre profesionalism nici nu poate fi vorba.

    Răspunde

Lasă un comentariu