Dacia Duster TCE150 – impresii despre cel mai nou motor din gama Dacia

Am avut ocazia sa testez ultima motorizare din portofoliul Dacia si anume motorul TCE150, adica benzina, 1300cm de 150 CP. Masina care a fost echipata cu acest motorȘ Dacia Duster (modelul nou) varianta Confort (include mare parte din dotarile uzuale: navigatie, camera de mers inapoi, cruise control, geamuri electrice. Nu mai mentionez si alte dotari, pentru ca in rest nu sunt prea multe si sunt oricum banale.

O sa va spun pe rand cate ceva despre masina si apoi despre ansamblul motor/cutie.

Masina:
Noul Duster este clar o evolutie fata de modelul anterior, ma repet spunand asta, s-a vorbit mult despre asta si e prin internetul de teste. Interiorul este cel care contribuie cel mai mult la ideea asta de evolutie. E mai bine desenat, mult mai practic si o idee mai bun calitativ comparativ cu vechea generatie. Msai sunt si dotarile care nu se regaseau de generatia anterioara. Directia mi se pare mai buna la modelul nou, noul Duster e mai placut de condus in oras. Pozitia la volan este deasemenea mai buna, o contributie majora aici avand scaunele noi. Ai senzatia de masina mare, dar usor de manevrat. Interiorul pare bun calitativ, asta pana incepi sa-l analizezi in detaliu, unde descoperi acelasi plastic ieftin ca la generatia veche. Dar asta e un compromis, sa nu uitam ca Duster este cel mai ieftin SUV.

Motorul si cutia:
De-a lungul timpului am condus diferite masini si diferite motorizari. O sa ma raportez la ele cand fac o carracterizare acestui motor de pe Duster. Noul motor este o miscare interligenta pe care Dacia o face, stim de acum ca motorizarile Diesel vor disparea incet incet din portofoliul producatorilor de masini. Nici benzinarele nu vor avea un viitor stralucit pentru ca electricele vin tare din urma, dar cel putin o perioada vor domina

Motorul TCE150 de pe Duster nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor mele. Ma asteptam sa fie ceva mai sprinten, mai ales ca Duster nu e o masina grea. Dar nu, e destul de lent si asta mai ales in zona de turatii joase. Turbina intra pe undeva pe la 2500-2700 de rotatii si asta e destul de tarziu. Nu ca la alte motoare pe benzina Turbo intra mai repede, dar la Duster se simte o anemie cand vine vorba de putere si cred ca aici o contributie majora are si cutia de viteze. Nu cred ca au fost gandite sa functioneze impreuna, din nou, nu putem sa ne suparam neaparat pe asta pentru ca Dacia foloseste aceleasi motoare si cutii pe toate gamele lor indiferent de greutate, marime, destinatie. Si e inevitabil sa apara minusuri de acest fel. Am condus Golf 7 cu motor de 1.0 TSI 110 CP. Acesta e mai usor cu aprox 150kg, dar acceleratia este net superioara la Golf. E foarte ciudat, Golful este mult mai vioi si la turatii mici dar si la turatii mari. Si vorbim de diferente de putere (120CP vs 150CP) dar si de capacitate (1000cm vs 1300cm).

In concluzie, noul motor pe Duster este un plus, o optiune in gama de motorizari pe benzina. Pretul variaza intre 13000 si 16000 euro pentru Duster cu aceasta motorizare (pretul cu toate reducerile date de producator + rabla). La banii astia nu sunt multe optiuni in gama SUV. Vitara de la Suzuki poate fi singura alternativa si e posibil sa fie una mai buna daca ne gandim ca exista mai multe posibilitati de configurare (cutii automate/tractiune integrala) dar si mai multe optionale la confort. Vitara are in plus o garantie net superioara (7 ani, sau chiar 11 ani daca am inteles bine din niste reclame recente). Asta ar putea fi un avantaj decisiv in decizia de cumparare. Speranta mea este ca Dacia va introduce repede in portofoliu si o cutie automata cu dublu ambreiaj care sa poata fi configurata si cu tractiune 4×4. Renault nu vrea asta pentru ca omoara vanzarile din gama lor de SUV-uri, dar ce te faci daca prin pasivitatea asta trimiti clientii la alte branduri? Asta nu cred ca le convine.


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Un comentariu la „Dacia Duster TCE150 – impresii despre cel mai nou motor din gama Dacia”

Lasă un comentariu