Review auto second hand – Volkswagen Passat B6

24 martie 2015

Passat B6 este a 6-a varianta de Passat lansata de producatorul Volkswagen. A fost prezentat pentru prima data la salonul auto de la Geneva in 2005, iar in 2010 a fost inlocuit cu varianta Passat B7. Vw Passat B6 este una din cele mai apreciate serii de Passat, foarte popular in randul familistilor si al celor pragmatici si practici. B6 a fost constuit in tari precum Germania, India, Angola, Ukraina, China, Malaesia. Designerul acestui model este Robert Lesnik, nascut in 1971 in Slovenia. Acesta a lucrat ca designer si pentru Mercedes si Kia.

Passat B6 se incadreaza in clasa medie a automobilelor. A fost produs in 3 versiuni de caroserie: sedan, wagon si coupe (Passat CC). Passat sedan este recomandat pentru familiile cu un copil. Varianta wagon este recomandate pentru familiile mai numeroase, oferta de spatiu pentru bagaje fiind semificativ mai mare. Passat CC este adresat celor care pun accent pe confort si sportivitate, ofeta de spatiu fiind limitata atat pentru pasageri cat si pentru bagaje. Acesta ofera cele mai puternice versiuni de motorizare dar si cele mai multe dotari de confort. Din punct de vedere al tractiunii sunt disponibile 2 variante: cu tractiune fata sau cu tractiune pe 4 roti (4Motion). Transmisia este atat manuala (5 sau 6 trepte de viteza) sau automata cu dublu ambreiaj DSG (6 sau 7 trepte de viteza).

In gama exista si un model special denumit Passat B6 R36 care are un motor V6 de 3.6 litri care ofera 300CP ajungand de la 0 la 100km/h in 5.6 secunde. Aceasta versiune a fost prezentata in septembrie 2007 la salonul de la Frankfurt. Caroseria a suferit cateva modificari, spoilerele din fata si din spate au un design diferit fata de modelul standard si vne standard cu jante pe 18 inch.

Passat CC (CC vine de la confort coupe) este un coupe cu patru usi si a fost dotat cu motorizari precum: V6 3.6 litri de 300CP (benzina),  1.8 litri turbo (benzina) cu 160CP, 2.0 litri turbo diesel cu 140CP sau aceasi versiune de motor dar cu 200CP.

Posesorii de VW Passat B6 au apreciat la acest model:

  • siguranta
  • spatiul interior
  • motorizarile economice
  • designul caroseriei
  • designul interior
  • stabilitatea si palcerea pe care o ofera la condus
  • foarte bun pentru navestisti, foarte incapator (mai ales varianta wagon)
  • sistem de racire (clima) foarte eficient si fiabil.
  • manevrabilitatea (directia)
  • confortul
  • dotari high-tech multiple (pentru data lansarii)
  • sasiu robust
  • costuri mici de intretinere

Aspecte neplacute semnalate de posesorii de Passat B6:

  • foarte multi posesori, dezavantaj la capitolul statut social
  • au fost semnalate probleme la anumite serii de motoare de 2.0 litri turbodiesel (la injectoare). Problema a fost recunoscuta oficial de care producator care a inlocuit in multe cazuri injectoarele fara alte costuri. Dintre seriile de motoare turbodiesel se recomanda codul de motor BMP (acest indicativ se gaseste in talonul masinii). Seria BMP a fost cea mai reusita, fara probleme pentru utilizatori (injectoare Bosh)
  • anumite plastice de la interior deveneau zgomotoase dupa o perioada de utilizare.
  • s-au semnalat probleme la volanta, schimbarea acesteia fiind costisitoare.

Motorizari disponibile:

Motor/putere Transmisie Disponibil din anul
1.4 TSI (122 Hp) manuala 2005 –
1.6 FSI (115 Hp) manuala 2005 –
1.8 TSI (160 Hp) manuala 2008 –
1.9 TDI (105 Hp) manuala 2005 –
2.0 FSI (150 Hp) Triptronic automata 2005 –
2.0 TDI (170 Hp) manuala 2005 –
2.0 TDI 16V (140 Hp) DSG automata 2005 –
3.2 FSI (250 Hp) manuala 2005 –
1.4 TSI (122 Hp) DSG automata 2005 –
1.6 MPI (102 Hp) manuala 2005 –
1.8 TSI (160 Hp) DSG automata 2008 –
2.0 FSI (150 Hp) manuala 2005 –
2.0 TDI (140 Hp) manuala 2005 –
2.0 TDI 16V (140 Hp) manuala 2005 –
2.0 TFSI (200 Hp) manuala 2005 –

Sfaturi achizitie Vw Passat B6:

  • alegeti varianta sedan sau wagon in functie de nevoile de spatiu. Varianta sedan este oricum suficient de incapatoare daca familia nu e mai numeroasa de 3 membri.
  • alegeti o motorizare diesel 1.9 (disponibila doar cu 5 trepte dar foarte fiabila si cu un consum redus) daca mergeti mult in oras. Lipsa celei de-a 6 trepte de viteza va reprezenta in dezavantaj in afara localitatilor si mai ales pe autostrada.
  • alegeti motorizare 2.0 turbo diesel, dar atentie la codul motorului (recomandat BMP). Acest motor este foarte economic si ofera sprinturi remarcabile. Consumul mediu in oras (Bucuresti) este de aprox 7-8% iar in afara de aprox 5% (la 130km/h). La 160Km/h consumul este aprox 6-6,5%.
  • alegeti cutie automata, uitati de miturile cu condusul sportiv cu manuala etc. Cutia DSG de la VW este o bijuterie si iti ofera atat confort cat si sportivitate. Consumul nu creste in ciuda zvonurilor, cutia se adapteaza in functie de gesturile conducatorului, schimband si la 1500rot/min dar si la peste 4000 rot/min daca pedala este apasata agresiv. Ofera atat mod de consus normal (drive) cat si mod sport si manual (schimba prin impingerea in fata sau in spate. Unele modele au si padele in spatele volanului.
  • alegeti navigatie, la modelele second hand diferenta de pret este infima. Sistemul de navigatie mare (RNS 510) ofera stocare pe HDD pentru muzica (20-40GB), slot card SD si vine cu harta Romaniei foarte detaliata.
  • ca nivel de echipare standard e bine sa alegeti Highline sau Sportline (dotari superioare in standard) si o mai buna insonorizare.
  • verificati istoricul de service si numarul de kilometri. (platiti daca e nevoie la reprezentanta, dar atentie, nu mergeti la reprezentanta unde va recomanda vanzatorul pentru ca unii mai au prieteni pe acolo). In mod normal masinile importate din Germania cu an de productie mai mic de 2008 au lejer peste 200.000km. Sansele sa gasiti o masina cu mai putini km sunt foarte mici, asa ca nu va bucurati. Dar, daca reviziile au fost facute conform indicatiilor producatorului, chiar daca masina are 200.000km e posibil sa mai ruleze fara probleme inca 100.000 (respectand intervalele de revizii). Atentie la revizii daca au fost efectuate cele mai costisitoare (distributia, schimb ulei in cutia automata).
  • alte dotari pe care e bine sa le aveti: pilot automat, geamuri electrice, bluetooth, oglinda interioara heliomata, scaune incalzite, clima,jante aliaj.

Preturile pentru o masina cu mare parte din dotarile de mai sus se situeaza in jurul sumei de 7000-8000 euro. Modele mai putin dotate se gasesc si cu 6000 euro. Atentie si la taxa de prima inmatriculare, poate sa ajunga lejer la peste 2000 euro.

Galerie foto Vw Passat B6:

passat cc

vw passat b6 interior

passat b6

passat b6 spate

passat r36

Video review pentru Passat B6:


Pe aceasi tema

6 Comentarii

  1. Dan

    Eu tot pe cutie manuala as merge. Automata nu schimba cand vreau eu. Eu decid asta, eu sunt soferul. In rest, un review la obiect.

  2. Zicu

    @Dan ai condus vreodata in viata ta o masina cu cutie automata? Sau vorbesti sa te afli in treaba!

  3. valentin

    Peste cativa ani toate masinile vor fi dotate standard cu cutii automate. E doar o chestiune de timp. Ca posesor de masina cu cutie automata pot sa afirm ca e mult mai ok decat manuala.

  4. andrei

    Ca si posesor de cutie automata VW, nu pot sa nu las un comentariu. Este incomparabil confortul cutiei automate DSG fata de o cutie banala-manuala. Nu m-as mai intoarce vreodata la cutia manuala. Plus ca padelele de pe volan iti permit sa schimbi viteza cand doresti, iar daca simti nevoia sa ti maciuca in mana, cutia DSG o poti pune si pe manual, unde o impingi in sus si in jos si uite asa tu decizi cand schimbi viteza, daca chiar crezi ca o faci mai bine decat mechatronicul din cutia cu dublu ambreiaj DSG..

  5. Cristi

    Fiind un posesor de motor pe benzină as încerca tot un motor pe benzină chiar dacă consumul este mai mare!Nu spune nimic articolul de motoarele pe benzina!Ce avantaje ai dezavantaje are!Poate primesc raspuns

  6. Stefan

    Benzina….nu ai auzit ca suntem in era diesel unde toata lumea isi ia diesel…ca nah…e diesel:)). Si mie imi suna mai bine benzinarul unde nu ai atatea probleme de fabricatie prost gandite:) precum la 2.0tdi(exclus bmp). Consumul e mai mare, dar daca nu mergi foarte mult nu se merita diesel + ca sunt multe alte avantaje in favoarea benzinei. Marele minus e un cost putin mai mare la km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *