Am prelungit contractul pentru telefonie cu Orange dupa câteva peripeții

Scriam acum doua zile ca sunt în impas cu abonamentul de telefonie pe care-l am la Orange și pe care nu reușesc să-l prelungesc în niște condiții avantajoase. Eu zic ca sunt aici informații importante pentru cei care sunt în aceasta situație, așa ca am decis sa scriu și acest ultim articol pe subiect.

După verificarea ofertei personalizate din contul My Orange, după o discuție cu un consultant prin telefon și după doua vizite în magazine Orange Shop, concluzionasem ca nu pot sa prelungesc contractul cu un tarif sub cei 25 Euro pe luna din contractul anterior, contract care atunci a venit la pachet cu un telefon și niște alte beneficii. Asta, desi, alți operatori și chiar Orange are oferte mult mai bune pentru orice abonament nou deschis sau portat:
– Orange are acum Smart Plus 15 cu 50% reducere, asta înseamnă 7.5 Euro pe luna.
– La Vodafone n-am verificat, nu mă interesează.
– Digi are acel Optim Nelimitat cu 5 Euro pe luna. Eu mai am în familie ceva servicii pe la ei, aș fi putut să-l iau la 3 Euro pe luna.
Yoxo are telefonie si internet nelimitat la 39 lei pe luna, 5G, roaming, tot ce ai nevoie.

Ieri am făcut migrarea la Yoxo la abonamentul de 39 lei pe luna. Dacă ai abonament Orange, când treci la Yoxo se numește migrare, nu portare. Nu ai nevoie de alt SIM, nu ai nevoie de nimic. 3 clickuri în aplicație și asta e tot. Durează 1 minut. Iti vine apoi mesaj în aplicație cu data la care ești mutat efectiv pe Yoxo, în funcție de data la care iti emite Orange ultima factura.

Yoxo aparține cumva de Orange, funcționează pe infrastructura lor, dar toți angajații Orange se delimitează de Yoxo în toate discuțiile. Asta pentru ca Yoxo se vrea un tip de serviciu ieftin, fără suport. Adică, nu exista negociere, nu exista consultanți, nu exista fidelizare, nu exista locații fizice. Dacă ai o problema cu Yoxo, nu exista cineva la ei cu care sa vorbești. Eu mi-am forțat norocul și am deschis o discuție pe singurul lor punct de contact: un chat în aplicație. Am avut o discuție pe chat cu niște operatori (n-am reușit sa mă prind dacă erau oameni sau un AI), unde după trei ore am concluzionat ca e egal cu 0. Nu exagerez deloc, e egal cu 0. Răspunsurile pe acest chat vin la un interval de 20-30 minute și de fiecare data după ce scrii tu ceva, iti răspunde alt operator care pare sa nu urmărească firul problemei. E o sursa buna de nervi dacă asta cauți.

Nu vreau sa critic Yoxo, îl folosesc în continuare (am 2 numere la ei) și cred ca e genial. Preț bun, aplicație exemplara. Lipsa suport, iti asumi asta atunci când ii alegi.

Azi am avut drum printr-un mall și mi-am adus aminte de prima mea experiență cu Orange și cum am ajuns eu clientul lor. Atunci, un consultant dintr-un magazin foarte bine pregătit și binevoitor, m-a convins ca Orange merita banii mei. Iar zicala aia cu „omul sfințește locul” e cât se poate de adevarata. Așa ca am decis sa mai fac o încercare, poate dau peste cineva la fel de bine pregătit și binevoitor.

Si am avut noroc. O doamna care mi-a ascultat cerintele și mi-a recomandat abonamentul Fun 11 (11 Euro pe luna), care include minute nelimitate, internet 5G nelimitat pe toate perioada contractuala (asta e bonus acum la acest abonament, valabil pentru contractele prelungite luna asta), vreo 7GB și ceva în roaming și vreo 300 minute internaționale. Suficient pentru ce am eu nevoie.

Deci, iata ca se putea, dar ceilalți consultanți cu care vorbisem nu mi-au dat varianta asta. Nu știu motivul. Poate necunoașterea completa a ofertelor curente, poate din lipsa de interes, poate lipsa de experiență. Cert e ca sunt oameni slab pregătiti peste tot, prin toate companiile. Acum, diferența între companii o face procentul de astfel de oameni de acolo. Pe la Vodafone cred ca e un procent mare și mai cred ca acolo sunt astfel de oameni și prin poziții mai importante, mai sus în ierarhie. Altfel, de ce ar face Vodafone faze din astea?

Concluzii:
– Orange nu e chiar disperat sa ofere cele mai bune oferte clienților la prelungire contracte, dar merita sa încerci de mai multe ori, în mai multe locuri. Caută acel om/consultant de care ai nevoie.
– Merita sa insisti sa ramai abonat Orange, ei vor deveni lideri pe infrastructura 5G, pentru ca ei au investit mai multi bani decât toți ceilalți operatori din România la licitația Ancom pentru spectrul de frecvente.
– Dacă vrei abonament ieftin cu multe beneficii și cu opțiuni de adăugat când ai nevoie, atunci mergi la Yoxo. Dar nu te baza deloc pe ajutorul lor dacă intervine vreo problema pe parcurs. Șanse mici sa apăra ceva, dar orice e posibil.
– Nu ești prea familiarizat cu tehnologia și aplicațiile mobile și vrei un abonament bun, ieftin cu suport în magazine și telefonic, atunci Digi e ce ai nevoie.
– Vodafone, nu!

Prelungire abonament la Orange
Prelungire abonament la Orange

 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

5 comentarii la „Am prelungit contractul pentru telefonie cu Orange dupa câteva peripeții”

    • In aceeasi situatie ma aflu si eu acum. Sunt clientul lor de vreo 18 ani si am abonament din categoria superioara de pret (Smart Plus 25) si astept de vreo saptamana sa ma sune careva de la departm. de ofertare, dar deocamdata inca mai canta greierii legat de „rapiditatea customer service”.
      Tu zici ca nu vrut deloc sa iti ofere un tarif mai bun/redus la abonamentul de 25 euro?
      Dar la categoria puncte thank you, iti ofereau macar ceva in plus fata de ceea ce obtineai prin shop-ul online? Sau tot aceeasi valoare x 3 cat o obtineai in online, iti ofereau astia de la Ofertari?
      Vreau sa stiu de curiozitate, ca sa vad daca merita in final sa stau dupa ei sau sa dau bice pe barba mea si sa imi fac direct prelungire cu puncte pt telefon direct din contul online 😁

    • Eu zic sa mergi într-un magazin Orange (magazin care aparține Orange, nu partener Orange). Acolo explici ce vrei sa faci. Daca nu obții ce vrei, mai mergi si in alt magazin. Sunt oameni si oameni, unii sunt comozi, alții își fac treaba, se implica.
      De la ofertare sunt șanse mici sa obții un tarif mai mic.
      Din ce îmi aduc aminte, nici online nu am putut sa fac prelungire pe un tarif mai mic, nu mă lasa platforma sa fac selecția.

  1. Mersi de raspuns. Cu magazinul fizic, da, stiu ca au ofertr aparte, doar ca in momentul de fata nu ma avantajeaza. Eu am vreo 60 eur in puncte thank you in cont (dupa triplarea valorii lor initiale) ceea ce in magazin nu o primesti din pacate. In trecut ma avantaja in magazin ca puteai sa iti transformi punctele pt reducere avans la un telef nou si puteai pune si in rate egale restul sumei; asta era acum multi ani in urma cand am am mai avut nevoie pt telef nou la prelungire. Acum vad ca au pus si in platforma online posibilitatea sa iei in rate egale.
    Nu mai stiam doar care e combinatia de la biroul de Ofertare pe partea de puncte thank you (daca tot acelasi numar ca in plaforma il ofera sau mai suplimenteaza cu ceva ei).

    Răspunde

Lasă un comentariu