Despre parcari in Bucuresti si ce solutie am gasit eu la problema asta

Voi ce solutie aveti la problemele cu parcari in Bucuresti? Treaba asta cu parcarea in Bucuresti devine, pe zice trece, o problema tot mai apasatoare. Din mai multe motive:

  • sunt prea multe masini raportat la numarul de locuri de parcare disponibile
  • sunt multe masini venite din afara Bucurestiului, studenti, muncitori, chiriasi etc.
  • Primaria incearca sa organizeze putin lucrurile, asa ca o buna parte din cei care parcau „pe unde apucau” nu vor mai putea parca acolo.
  • riscul sa-ti gasesti masina „atinsa” este mare, chiar daca e parcata regulamentar.

Bun! Acum sa le luam pe rand.

Numar mare de masini

Numarul mare de masini e o problema care nu se va rezolva niciodata. Asta pentru ca vremurile permit oricui isi permite sa-si cumpere o masina. Sau mai multe masini. Legislatia noastra este foarte permisiva cu cumpararea si detinerea de masini. Indiferent de ce venituri ai, tot o sa gasesti o „o catuta” de masina cu 1000 euro sau mai putin. Atata timp cat impozitul este unul derizoriu, iar inscrierea si taxale ulterioare nu sunt mari, indiferent de starea si vechimea masinii, toti vor dori si vor avea o masina. Nu ai cum sa opresti asta decat printr-o taxare adecvata, cu accent pe masini vechi si poluante. Dar politicul a lasat sa inteleaga ca nu se va intampla asta, cel putin nu in perioada imediat urmatoare. Motivul: nu-si asuma nimeni pierderea unui numar atat de mare de voturi.

Fara taxa de tranzit in Bucuresti

Taxarea masinilor care tranziteaza Bucuresti-ul ar fi o alta varianta care s-ar putea aplica ca sa reduci numarul de masini. O taxare pe zone, mai mare cu cat te apropii mai mult de centru. Dar asta, punand la dispozitie parcari la intrarile in oras. Fostul primar, Firea, a avut o tentativa acum 2 ani sa faca asta, dar si-a dat repede seama ca pierde voturi, asa ca a dat-o la intors si a organizat un sondaj pe pagina ei de facebook, sondaj care, bineinteles, a indicat ca oamenii nu vor. Sunt sute de mii de masini in Bucuresti venite din afara, asta pentru ca toti cei care invata sau lucreaza aici vin cu masina personala. Majoritatea nu le folosesc zilnic, dar ele contribuie la criza asta a locurilor de parcare.

Va fi si mai rau cu parcarile in curand.

Criza parcarilor se accentueaza acum cand primariile de sector incep sa organizeze trotuarele si sa puna stalpi care sa nu mai permita parcarea pe trotuar. Un lucru absolut normal si firesc. Pe marile bulevarde exista deja un mare avans in acest sens. Partea proasta e ca toti cei care parcau pe marile bulevarde, sunt fortati acum sa parcheze in spatele blocurilor, pe stradute. Locuri unde era oricum haos. Si mai grav: pe marile bulevarde, pentru ca parcarea era la liber, erau parcate multe masini care nu erau folosite. Ei bine, ele au fost mutate acum pe aceste stradute. Si sunt tot nefolosite. Ocupa un loc pe termen lung. Sunt foarte multe. Eu am numarat in jurul blocului meu vreo 16 bucati. Masini care nu se misca de luni de zile. Dubite. Masini de marfa. Exista posibilitatea de a face cerere catre primarie ca aceste masini sa fie ridicate. Doar ca procedura e una greoaie si de durata, primaria nu le poate ridica instant. Iar cei care sunt somati sa elibere locurile, nu fac altceva decat sa le multe la cateva luni, iar in felul asta nu mai pot fi trasi la raspundere. Problema ramane!

Va spun, in curand se va ajunge la situatii foarte tensionate din cauza locurilor de parcare. Urmaresc pe facebook un grup cu discutii despre parcari, spiritele se incing. Concluzia trasa de mine din ce citesc pe acolo e ca o mare parte din oameni pur si simplu nu inteleg si nu au habar de logica si de bun simt. Pentru ei functioneaza un singur principiu: sa fie la liber, sa ni se dea la toti, de ce unii si altii nu, de ce sa platim, de ce sa nu fie gratis. In esenta, oamenii astia au doar drepturi si deloc obligatii. Aici am ajuns noi dupa 30 de ani de democratie. Atat am inteles, atata s-a putut. Da, stiu, ca ei sunt totusi o minoritate, ca e un grup de facebook si atat. Dar problema e ca sunt vocali, ca iau atitudine (in sens negativ). Asa se face ca acesti oameni, minoritari, se fac mai bine auziti de catre politic. De aia politicul actioneaza asa: pentru ca ei cred ca astia reprezinta societatea si vointa ei. De aia nu se vor lua curand masuri logice si nu bazate pe voturile unei minoritati care se face auzita.

Preturi parcari Bucuresti

Ati vazut ce discutii sunt pe marginea scumpirii parcarilor din Bucuresti. Ca e nedrept, ca nu se poate asa ceva. In realitate, cu minima logica, poti sa realizezi singur ca a inchiria un spatiu de aproximativ 15 metri patrati (cam atat cred ca are un loc de parcare) cu 80 lei pe an intr-un oras capitala, e hilar. Chiar si pretul actual de 500-600 lei e foarte mic. Stiu, veniturile romanilor nu sunt cele mai mari din Uniunea Europeana. Cu toate astea, romanii au cele mai multe masini pe cap de locuitor. De sarbatori si in weekenduri nu mai gasesti nimic de inchiriat pe la munte sau la mare. Pretul imobiliarelor a crescut pentru ca cererea a fost mare, romanul e un binecunoscut investitor in imobiliare. Asa ca, lasati scuzele astea!

Solutie parcari Bucuresti

Si acum sa va zic despre solutia gasita de mine la problema asta: loc inchiriat in parcare Smart. Parcarile Smart sunt acele parcari inalte si inchise unde masinile sunt urcate pe un elevator si unde ai acces cu cheie si cod. Nu sunt accesibile oricui pentru ca nu sunt foarte multe si e posibil sa nu ai una langa blocul tau. Eu am norocul sa am una la 2 minute de mers pe jos (stiu ca multi ar fi prea comozi chiar si pentru acest drum de 2 minute). Avantajele sunt, insa, importante:

  • e un loc sigur, e liber mereu, nu poate fi ocupat abuziv
  • masina e in siguranta oricand pentru ca parcarea e inchisa si acoperita.
  • iarna, mai ales, e foarte confortabil cand pleci dimineata cu o masina care nu a stat afara in frig si zapada.

La dezavantaje se poate trece locatia (nu e fix langa bloc) si limitarile la dimensiuni. In aceste parcari nu incap masinile foarte mari. Exclus SUV-urile, orice masina inalta e exclusa, cel putin pentru aceste tipuri de parcari din Bucuresti. Am vazut ca au si un site si acolo sunt disponibile si parcari pentru SUV-uri, dar nu alea au fost comandate de primaria Bucuresti.

Pretul e de 130 lei/luna (1560 lei/an). Daca ai o masina pe care ai dat peste 15k euro atunci asta ar trebui sa fie un cost suportabil si util.
Inchirierea se face de la serviciul de inchiriere parcari al primariei de sector.

parcari bucuresti solutie
Smart Parking – parcare inchisa Bucuresti

3 comentarii la „Despre parcari in Bucuresti si ce solutie am gasit eu la problema asta”

  1. Nu e greoaie procedura de a reclama mașini parcate pe spațiul public ce nu sunt mișcate de mult timp. Trebuie doar sa trimiți un mail la poliția locală. Locuiesc în sectorul 1 și la mine au ridicat tot ce am reclamat.
    E tare solutia smart parking. Nu stiam de ea. Pacat ca nu Inca si SUV-urile.

    Răspunde
    • Eu sunt din sector 4 si imi gasesc locul de parcare (platit la zi) ocupat aproape zilnic. Suni la politia locala si in 99% din timp nici nu raspund. In celalalt 1% zic ca „nu au oameni” sau „parcheaza si tu in alta parte”…

      Si asta inclusiv cand ii suni noaptea la 23.
      Deci e clar , lipsa de chef , 600 ron aruncati degeaba
      Si asta pe un bulevard , nici nu as vrea sa stiu pe o straduta d-aia de nici nu ai lumina ce se intampla.

Lasă un comentariu