Despre situatia Euroins, sau cum rezolvam problema asigurarilor RCA ieftine

Euroins este cel mai mare asigurător RCA din România, cu peste 2 milioane de clienți. ASF a făcut plângere penală întregii conduceri a companiei pe 13 februarie 2023. Conform ASF, Euroins este suspectată de raportări false, neplata integrală a despăgubirilor și limitarea drepturilor păgubiților.

Euroins se apără de acuzații spunând că plătește sume importante către service-uri, dar nu poate accepta abuzurile și tolera acuzații false fondate pe informații trunchiate. Euroins a anunțat că va acționa în instanță service-urile care îi aduc prejudicii de imagine și încalcă legea. Euroins a negat și faptul că ar avea o situație financiară precară sau că ar fi în faliment mascat.

Ok. Eu inteleg din situatia asta ca Euroins este momentan o bomba cu ceas. Daca ne uitam in urma, vedem cum ASF a dovedit de mai multe ori ca nu e in stare sa-si indeplineasca atributiile. Interventiile lor recente arata tocmai ca situatia e scapata de sub control si vor sa acopere cumva incompetenta si lipsa masurilor pe care trebuia sa le ia din timp. Un eventual faliment al Euroins va baga din nou mana in buzunarul nostru, al celor care platim taxe, ca sa poata statul sa acopere incompetenta asta a ASF. Oare de cate falimente in asigurari e nevoie pentru a lua cineva masurile alea de care avem nevoie?

Sunt destul de multe anomalii in jurul asigurarilor RCA, stiute de toate lumea. De exemplu:

  • cand vor fi taxati cei care merg pe asigurari facute pe numele bunicilor sau al parintilor? Cat de greu poate fi sa le respingi un dosar de dauna pe motiv ca la volanul masinii asigurate nu era si propritarul din acte?
  • cand vor fi luate masuri ca un service auto sa nu mai poata sa umfle facturile nejustificat. S-a ajuns la foarte multe cazuri in care clientii si asiguratorul prefera sa se inteleaga la o suma de bani despagubire, urmand ca pagubitul sa mearga apoi sa-si repare masina pe cont propriu. E limpede de ce prefara toti varianta asta. Procedura de reparatie prin service cu decontare prin asigurator nu e una corecta nici pentru asigurator (facturi umflate) si nici pentru client (timp lung de rezolvare, calitate slaba a serviciilor).

Ma gandeam la o posibila solutie la problema asta: De ce n-ar putea fi reglementate tarifele asigurarilor RCA de catre ASF la aceleasi valori pentru toti asiguratorii? Atentie, nu ma refer la tarife fixe pentru toti cei asigurati, ma refer la tarife fixe la asiguratori. Adica, sa fie in continuare taxati mai mult cei cu risc mai mare, dar tariful lor mai mare sa fie acelasi la toate companiile care ofera acest serviciu.

De exemplu: eu, in baza varstei, a istoricului si a masinii pe care o conduc in calitate de proprietar (fara exceptie) sa am acelasi tarif pentru asigurarea RCA la toti asiguratorii. Sa nu mai alegem pe criteriul pretului mai mic. Iar acest pret fix sa fie stabilit de ASF impreuna cu asiguratorii pe niste criterii realiste care sa tina cont de istoricul de daune din tara noastra, de nivelul de trai si de alti factori relevanti (pe care unii mai bine pregatiti si mai in tema ii pot aduce in discutie). Ideea e ca acest tarif sa fie, in primul rand, unul care sa acopere nevoile si cheltuielile asiguratorului astfel incat acestia sa fie foarte prompti atunci cand vine vorba de plati. Da, probabil acest tarif va fi mai mare decat actualul. Detinerea unei masini nu e un drept, e un moft pe catre trebuie sa ti-l permiti. Asigurarile in tarile din vest sunt mult mai scumpe decat la noi.

Poate fi considerata solutia asta una care incalca practicile anticoncurentiale? Eu zic ca nu. Pentru ca vedem unde suntem acum, cu libertatea asta de stabilire a tarifelor. Asiguratul, cel care ar trebui sa fie protejat, este cel mai afectat de sistemul asta defect. Iar companiile de asigurare (unele dintre ele) au o strategie de functionare nesustenabila pe termen lung, iar asta se intampla sub umbrela ASF care din incompetenta sau alte motive care tin probabil de coruptie, nu face nimic sa echilibreze situatia. Nu cred ca o companie de asigurari serioasa ar fi deranjata de masura asta, daca prin negocieri se ajunge la un tarif agreat si de ei. In schimb masura ar forta Euroins sa-si trateze cu mai mult respect clientii, pentru ca n-ar mai avea ca prim avantaj pretul. Nu asta ne dorim toti? Servicii mai bune, corectitudine si promtitudine in relatia cu cel care iti plateste pentru servicii?

Citeste si:

Despre asigurarea RCA atunci cand vinzi sau cumperi o masina. Sunt confuz…

Nu va reparati masina pe asigurare RCA la service recomandat de asigurator!

Despre parcari in Bucuresti si ce solutie am gasit eu la problema asta


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Lasă un comentariu