Vânzătorii polonezi din marketplace Emag nu prea sunt cinstiti

Marketplace-ul Emag a fost inundat de firme din afara României. Sunt foarte multe firme chinezești listate acolo. Spuneam într-un articol acum câteva luni ca a devenit o adevarata provocare pentru Emag sa păstreze o calitate decentă a serviciilor oferite prin platforma lor. Iar direcția actuala nu pare sa fie cea care sa aducă îmbunătățiri.

Eu unul sunt sceptic in a plasa o comanda pe Emag la un vânzător din China. Chiar daca, sa zicem, exista oarecum garanția ca Emag va interveni in cazul in care se întâmplă nasoale, sunt aproape sigur ca aceste nasoale se vor întâmpla. Chinezii au un mod diferit de a face business, interesul lor e in top in lista priorităților.

De ce scriu acest articol? Pentru ca săptămâna trecută am plasat o comanda pe Emag pentru un produs vândut de o firma din Polonia. Comanda a fost plasata pe 12, livrarea era prevăzută pentru 16 (4 zile distanță, dintre care 2 in weekend). Mi s-a părut suspect de mic termenul de livrare având in vedere distanță de parcurs a coletului. Si știu asta pentru ca Amazon livrează din Germania cam in 4-6 zile lucrătoare (am scris aici si despre livrarea gratuită a Amazon DE in România). Astăzi e 18 si coletul nu a ajuns.

Care e de fapt problema? Mă deranjează ca acești vânzători mint atunci când pun aceste termene in platforma. Ei știu ca nu se poate, dar merg pe principiul ca 2-3 zile întârziere vor fi acceptate pana la urma. Dincolo de faptul ca poți sau nu poți sa accepți aceasta întârziere, e vorba de onestitatea fata de client. Castigi pe o parte, dar poți sa pierzi pe alte părți. Sunt curios, oare ei testează acum aceste metode, sau au ajuns deja la concluzia ca ies mai bine aplicând aceste minciuni? Pentru ca asta înseamnă ca au clienții o problema.

Eu voi sancționa acest vânzător aplicând-i o stea la rating, si sper sa facă asta cât mai mulți clienți in situații similare.

In alta ordine de idei: sunt pe un grup de Facebook cu selleri romani din Emag marketplace. Discuțiile pe acolo sunt foarte intense. Am remarcat destul de des in discuții păreri cum ca Emag încurajează cumva si protejează firmele externe. E doar o părere extrasă de acolo, nu cunosc fapte concrete. Exista o concurenta destul de mare intre firmele din markeplace pe „Buy Button” adică sa fii tu acolo primul pe un produs vândut de mai multe firme, asta însemnând ca șansele tale sunt foarte mari sa primești tu comanda in caz ca cineva dorește acel produs. Aici din nou, vânzătorii din România se plâng ca nu sunt tratați in mod egal cu unii din afara. Nu înțeleg, care sa fie logica pentru care Emag ar avantaja vânzători externi? Daca aveți vreo idee, va rog lăsați un mesaj in comentarii!

emag.ro
Emag marketplace – probleme

 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

2 comentarii la „Vânzătorii polonezi din marketplace Emag nu prea sunt cinstiti”

    • Probabil! Ideea e ca termenul indicat de ei nu e realist. Nu cred ca poate sa livreze cineva in 2 zile lucratoare din Polonia. Ei stiu asta, dar pun continuare acest termen. Nu e corect! Poate sunt situatii in care chiar te bazezi pe termenul ala si te incurca.

Lasă un comentariu