Cu masina catre Grecia si retur – traseu, vama, taxe, trafic si sfaturi utile

Am fost recent pana in Grecia si retur cu masina. Stirile pe la TV sunt foarte panicoase in legatura cu aglomeratia din vama, dar am descoperit ca poti sa eviti cu usurinta aceasta aglomeratie daca planifici putin orele de plecare. Desigur, trebuie sa faci niste compromisuri daca alegi aceste ore pentru ca e clar ca vei ajunge la destinatie in contratimp cu ce ti se ofera acolo pe partea de cazare si check-in.

Care e ora potrivita de plecare din Bucuresti

In Grecia n-am fost in concediu, am fost acolo pentru un eveniment. Am decis sa plec din Bucuresti seara la ora 23. Asta e ora la care eu am calculat ca poti sa treci prin vamile din Bulgaria si Grecia fara sa prinzi cozi imense. Explicatia este urmatoarea : daca vrei sa ajungi la mare in Bulgaria, deplasarea dureaza aproximativ 3-4 ore, trecand prin vama de la Giurgiu. Asa ca majoritatea pleaca dimineata pe la 7-8 ca sa ajunga acolo cand se face check-in la 13-14. Pentru Grecia, un drum cu plecare din Bucuresti si destinatie Halkidiki dureaza cam 9 ore. Sunt aproximativ 800 de kilometri si trebuie sa treci prin vama Giurgiu, apoi pe traseu treci pe langa Sofia si intri in Grecia prin vama Kulata. Majoritatea celor care pleaca in Grecia pornesc din Bucuresti pe la 3-4 dimineata. Asa ca eu mi-am propus sa plec la ore care sa evite aceste varfuri de trafic in vama.

Traseul Romania – Grecia

Am ajuns in vama la Giurgiu pe la ora 12. Am stat acolo mai putin de 15 minute ca sa trec in Bulgaria. Vinieta de Bulgaria am platit-o online, n-am mai avut probleme ca data trecuta. De la Ruse traseul continua catre Sofia. Sunt vreo 200 de Km de drum european, pe multe portiuni cu doua benzi. Se merge bine, mai ales daca nu e trafic. Intervine aici avantajul deplasarii pe timp de noapte. Foarte rar intalnesti masini pe strada la orele alea.

Waze e foarte bine optimizat pentru acest traseu, cu limite de viteza, camere si tot ce trebuie ca sa nu incalci regulile de viteza. Am intalnit si cateva echipaje de politie pe traseu.

Cam cu 100 de km inainte sa ajungi la Sofia, traseul se transforma in autostrada, care se continua pana la vama cu Grecia (Kulata) cu o mica portiune de vreo 30 de Km unde inca se lucreaza si se trece pe drum national. La vama cu Grecia, la Kulata, am ajuns pe la 6 dimineata. Aici am stat maxim 10 minute ca sa trec in Grecia.

Apoi traseul se continua din nou cu autostrada, de o calitate mai buna decat a bulgarilor si cu puncte de taxare la intervale de traseu de cate 50 de km (aproximativ). Aceste treceri sunt cu bariera si trebuie saplatest taxa de drum in functie de distanta parcursa pana acolo. Pana la Salonic, acolo unde am stat in prima zi, am avut pe autostrada 3 astfel de puncte de plata a taxei de drum. In total, vreo 4 euro, adunate. Autostrada de la Kulata pana la Salonic are vreo 120 de km. Se merge cam cu 90-120 de km/h, in functie de portiune. Sunt camere de viteza destul de des pe traseu. Am ajuns la Salonic pe la ora 8 dimineata.

Aici intervine compromisul despre care va ziceam la inceput. Ajungi la o ora la care nimeni nu te poate caza. Eu mi-am asumat asta si am mai petrecut timpul prin oras, am luat masa si am baut o cafea. Salonic e un oras superb, mai ales centrul vechi.

Sfat : incercati sa plecati foarte odihniti de acasa ca sa puteti rezista chiar si a 2-a zi pana va cazati. Condusul pe timp de noapte adauga o doza mare de oboseala, astap e langa faptul ca oricum ai o noapte alba la activ. Daca faci asta si cu copil sau copii, lucrurile se complica si mai mult. De la Salonic si pana la Halkidiki mai sunt vreo 80 de km, autostrada, dar de data asta ceva mai aglomerat. Dar se merge bine, si il parcurgi in 45-55 de minute fara probleme.

Traseul Grecia – Romania

La intoarcere am decis sa procedez la fel. Condusul pe timp de noapte e obositor, dar faptul ca traficul e foarte redus compenzeaza la avantaje. Personal cred ca e mai ok sa mergi noaptea fara trafic glomerat decat ziua cu un trafic moderat.

Am plecat din Hakidiki la ora 23, am ajuns in vama la Kulata la ora 1. Eram singura masina acolo, nu mai era nimeni la coada. La Ruse am ajuns pe la ora 7 dimineata. Am prins in fata la control vamal vreo 5 masini de Ucraina, astfel am stat vreo 15 minute acolo pentru ca ucrainienii erau verificati mai amanuntit. La ora 8:30 eram in Bucuresti. Am ajuns chiar mai odihnit decat la dus. Cred ca tine de experienta acumulata si ajungi sa suporti mult mai usor oboseala daca repeti astfel de drumuri lungi mai des.

In cea ce priveste aglomeratia din vama la intoarcere, ar fi de evitat urmatoarele intervale orare : la trecerea din Grecia in Bulgaria, de obicei se ajunge acolo pe la orele 15-18 ale zilei, asta pentru ca se face check-out in jurul pranzului si cam atat dureaza pana ajungi la vama. La trecerea din Bulgaria in Romania, orele cele mai aglomerate sunt intervalele 16-18 si 20-23. La primul interval ajung in vama turistii cazati prin Bulgaria, iar la al 2-lea interval cei care vin din Grecia.

Consum motorina

Am facut un plin in Bucuresti (60 litri) si am ajuns in Salonic cu jumatate de rezervor. Preturile la combustibil sunt destul de mari in Grecia, daca e nevoie sa alimentati, aveti grija sa va planificati sa faceti asta in Bulgaria. In Grecia am observat ca benzina, mai ales, e mult mai scumpa decat e in Bulgaria sau Romania. Eu stiam ca o sa am suficienta motorina sa ajung inapoi in Bulgaria, asa ca am stat fara griji prin Grecia. La intoarcere am facut din nou plinul in Bulgaria si am ajuns in Bucuresti cu jumatate de rezervor. Am consumat in total cam 90 de litri de motorina la un traseu de aproximativ 1600 de km. Rezulta un consum de 5.6%, destul de bun avand in vedere ca la viteze de autostrada, de obicei, trebuie sa te astepti la consum peste 6%, dar orcicum, depinde si de masina. A contat destul de mult aici faptul ca a fost un trafic foarte lejer.


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Lasă un comentariu