Mobilitatea este o problemă care afectează mulți locuitori din Sectorul 6 al Bucureștiului. Traficul în zonă este un adevărat coșmar, cu străzi aglomerate și timpi mari de deplasare. Primăria S6 face o analiza pentru situația actuală a infrastructurii din Sectorul 6 și avansează câteva opțiuni pentru a rezolva problema congestionării străzii Iuliu Maniu.
Sectorul 6 este poarta de ieșire către vest pentru mulți bucureșteni. Cu excepția sectoarelor care au acces la partea cu două benzi a Centurii București, traficul din sectoarele 3, 4 și 5 ajunge pe strada Iuliu Maniu. Această arteră principală este, de asemenea, afectată de un flux semnificativ de trafic dimineața și seara, datorită traficului generat de navetiștii din Sectorul 6 și Chiajna.
Chiar dacă Sectorul 6 dispune de linii de transport în comun bune, precum tramvaiele 41, 1 și 10, și metroul, lipsa de benzi dedicate pentru autobuze reduce aproape la zero eficiența acestora.
Există șase artere importante de intrare și ieșire în sector: Podul Grant, Podul Basarab, strada Iuliu Maniu, străzile Uverturii, Bd. Timișoara și Bd. Ghencea – Prelungirea Ghencea.
Să analizăm pe rând stadiul lucrărilor de infrastructură care ar putea influența mobilitatea în Sectorul 6:
Prelungirea Ghencea:
Această proiectare are un avans nesemnificativ în ultimii 7 ani, cu lucrări programate să înceapă în primăvară. Aceasta ar putea ajuta la reducerea traficului pe Iuliu Maniu.
Pasajul Domnești:
A fost finalizat și a avut un impact semnificativ asupra traficului pe DNCB.
Valea Largă:
În curs de lucru, se preconizează finalizarea acestei lucrări în vara viitoare, reducând traficul de pe strada Valea Oltului și din zona Microzona 17.
DNCB (Drumul Național Centura București):
S-a primit o cerere de la CNAIR pentru exproprieri, dar nu există termene clare pentru lucrările de modernizare.
Centura A0:
Finalizarea acestor lucrări este programată între 2023 și 2026, în funcție de loturi.
Radiala 1, A0 (Bd. Timișoara):
Se lucrează la un studiu de fezabilitate pentru exproprieri, și coordonarea cu modernizarea Bd. Timișoara ar putea oferi o alternativă viabilă pentru Iuliu Maniu.
Radiala 3, A0 (Calea Giulești):
Licitația pentru studiul de fezabilitate a fost lansată, iar coordonarea cu proiectele de modernizare din Giulești este în discuție.
Podul Grant:
Se preconizează finalizarea în martie 2024, având un impact temporar asupra traficului.
Există, de asemenea, proiecte de infrastructură rutieră care nu au fost încă demarate, cum ar fi străpungerea podului Ciurel către A1, care a fost blocată de PMB, sau legătura între strada Preciziei și A0.
În concluzie, aproximativ două treimi din traficul din Sectorul 6 ajung pe Iuliu Maniu, făcându-l una dintre cele mai aglomerate artere din București. Cu toate acestea, finalizarea proiectelor în lucru, precum modernizarea Bd. Timișoara, ar putea oferi o alternativă eficientă pentru Iuliu Maniu. Primăria Sectorului 6 spune ca s-a implicat în găsirea soluțiilor pentru a reduce congestia și îmbunătăți mobilitatea, dar acesta este un efort complex și implică colaborare cu alte autorități. Mai exact, Primăria Generală cam pune bete în roate acestor lucrări de infrastructura. Nicușor Dan nu zice nimic pe subiect. De neînțeles. Anul viitor sunt alegeri. De ce sa taci? Poate chiar nu are explicații!
Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp
Urmareste-ma pe Google News