Black Friday: istoric, curiozități și recorduri Black Friday la Emag în anii trecuți

Black Friday a servit de mult timp ca punct de plecare pentru sezonul de cumpărături de sărbători, dar evenimentul anual de retail este o zi care poate fi considerată în mod argumentat un pic învăluită în mister.

Muli oameni cred că ‘Black Friday’ provine din ideea că este o zi foarte profitabilă pentru comercianți, una în care aceștia ies ‘din zona roșie’ și intră în zona ‘neagră’”. În mod normal nu ar fi așa, dar în România cam este. Tradițional, Black Friday era un eveniment în care comercianții se concentrau pe lichidarea stocurilor vechi și nu țineau deloc cont de profitabilitate în îndeplinirea acestui scop. Termenul nu a fost, de fapt, inventat de comercianți. Ofițerii de poliție din Philadelphia au folosit pentru prima dată termenul ‘Black Friday’ în anii 1960 pentru a descrie ziua de după Ziua Recunoștinței, când o mulțime de turiști veneau în oraș pentru a face cumpărături, provocând blocaje de trafic și accidente.

Primul „Black Friday” înregistrat:

Prima dată când termenul „Black Friday” a fost folosit la nivel național a fost în septembrie 1869. Dar nu era legat de cumpărăturile de sărbători, conform Enciclopediei Britannica. Istoria arată că termenul a fost folosit pentru a descrie finanțiștii de pe Wall Street, Jay Gould și Jim Fisk, care au cumpărat o parte semnificativă din aurul națiunii pentru a crește prețul. Cei doi nu au reușit să revândă aurul cu marjele de profit inflaționate pe care le-au planificat, iar afacerea lor a fost dezvăluită la 24 septembrie 1869. Schema a ieșit în cele din urmă la lumină în acea vineri din septembrie, aruncând piața de valori în declin rapid și ducând la falimentarea tuturor, de la milionarii de pe Wall Street până la cetățenii săraci. Piața de valori a scăzut cu 20%, iar comerțul extern a încetat. Valoarea recoltelor de grâu și porumb a scăzut la jumătate pentru țărani.

Evenimentele de vânzare de Black Friday s-au extins:

Timp de peste 60 de ani, Black Friday a fost una dintre cele mai aglomerate zile pentru magazinele de retail și cumpărătorii de sărbători. Evenimentul s-a extins cu oferte timpurii sau prelungite de Black Friday pe care clienții le pot profita atât în magazine, cât și online. Astăzi, Black Friday s-a transformat într-un eveniment care durează mai mult de o lună, cu comercianții privindu-l ca pe un eveniment important de atragere a clienților.Magazinele de retail au continuat să organizeze vânzări Black Friday cu evenimente de Cyber Monday și Cyber Week, unde cumpărătorii pot face achiziții pentru sărbători exclusiv online.

Black Friday 2023 la eMAG

Conceptul Black Friday a fost adus în România de eMAG în 2011. De atunci, a devenit o tradiție și o zi a celor mai multe reduceri din an.

Black Friday la eMAG are loc pe 10 noiembrie 2023. Durează doar o zi, dar este cunoscut sub numele de Vinerea Neagră, fiind momentul în care poți face achiziții la prețuri mai bune. Urmăriți totuși istoricul prețurilor pentru ca, chiar dacă exista reguli mai stricte în legătură cu politicile de prețuri, încă mai exista reduceri fake, nu neaparat la Emag, dar mai ales la magazinele mici.

Oferte pentru Toate Gusturile

Ofertele de la eMAG Black Friday includ o gamă largă de produse. Poți găsi televizoare, telefoane mobile, laptopuri, articole vestimentare și sportive, electrocasnice, accesorii pentru casă și grădină, produse de îngrijire personală pentru toate vârstele, mobilă, jucării, anvelope și multe altele. Dacă îți dorești ceva, șansele sunt că vei găsi o ofertă pentru acesta în cadrul evenimentului Black Friday de la eMAG.

Recorduri de Black Friday

Data câteva dintre cele mai semnificative realizări ale evenimentelor Black Friday anterioare:

Black Friday 2020

  • 12,4 milioane de vizite într-o singură zi.
  • Valoarea produselor comandate a atins 585,7 milioane de lei, cu 17% mai mult decât în 2019.
  • 8.260 de comenzi în primul minut.
  • 54,58% din comenzile efectuate au fost plătite cu cardul online.

Black Friday 2019

  • Peste 10,8 milioane de vizite și 56.931 de clienți noi.
  • Un total de 234 ani, 93 zile și 14 ore petrecute pe site-ul eMAG.
  • 13,58% dintre comenzile de Black Friday au fost livrate în easybox.

Black Friday 2018

  • 9,5 milioane de vizite.
  • 21.170 de comenzi plasate în primele cinci secunde.

Black Friday 2017

  • Recordul pentru „secunda de aur” cu 150 de comenzi.
  • „Minutul de aur” cu 3.026 de comenzi.

Black Friday 2016

  • Oferit posibilitatea de a cumpăra diamante, bilete la festivaluri, și pachete de energie electrică pentru consumatorii casnici.

Black Friday 2015

  • Clișee precum lingouri de aur disponibile pentru achiziție.
  • Cea mai mare comandă online de 85.590 euro.
  • 51% dintre vizite proveneau de pe dispozitive mobile.
black friday emag 2023
Black Friday Emag 2023

 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Lasă un comentariu