Centura Bucuresti inel 1 si inel 2
Este principala problema a Bucurestiului, faptul ca in anul 2017 nu avem nici macar 1 centura functionala. Nici macar jumatate. Este incredibil pentru o capitala europeana. Centura ar prelua mare parte din traficul ce tranziteaza autostrazile A1 si A2. In plus, cei care fac naveta din zonele marginase ar alege centura ca ruta de baza pana la cea mai apropiata iesire de locul de munca. O singura centura n-ar face fata traficului actual, din cauza asta trebuiesc facute planuri deja pentru un al 2-lea inel. Bucurestiul se va extinde in viitorul apropiat. Se contruiesc multe cartiere rezidentiale in jurul lui. 2 inele de centura sunt obligatorii de acum.
Semafoare inteligente
Exista un sistem implementat de UTI. Nu functioneaza momentan pentru ca sunt ceva probleme legate de mentenanta lui. Chiar si daca ar functiona, nu stim cat de performant e. Chiar si daca ar fi performant, oricum nu e implementat decat intr-o mica parte din Bucuresti. O semaforizare inteligenta presupune un sistem integrat de camere de supraveghere su softuri de monitorizare inteligente, cu senzori de trafic montati in asfalt. Acest sistem poate lua decizii pe baza tuturor informatiilor de fluidizare a traficului pe arterele principale si in directiile unde traficul este intens. Totul de face automat, tehnologia exista. Semafoarele ar trebui sa stea pe verde in majoritatea timpului pe bulevardele principale, iar drumurile secundare, cele de acces pe aceste bulevarde sa detina o prioritate foarte mica. Stiu, toti ies de pe stradute secundare in bulevardele mari, dar macar sti ca daca ai iesit acolo, vei merge. In felul asta, cei care fenteaza traficul pe stradutele secudare, vor renunta si ne vom civiliza intr-un final.
Semafoare cu cronometru
Un detaliu simplu, dar foarte important. Unu la mana, te ajuta sa te pregatesti in timp la plecarea de la semafor, pentru ca se pierd niste timpi importanti din momentul in care nu esti atent, pana te prinzi ca e verde, pana pui cutia de viteze in treapta 1….. , mult timp se piede. Apoi, punctul 2: cand ai verde pe finalul numaratorii, poti sa iei o decizie mai inteleapta daca sa intri sau sa nu intri intr-o intersectie aglomerata sau blocata. Nu vei face nimic altceva decat sa o blochezi si mai bine.
Pasaje pietonale
In Bucuresti avem treceri de pietoni din belsug. Si unde e nevoie de ele, dar mai ales unde nu e nevoie. Avem semafoare din 10 in 10 metri pentru ca avem treceri. Ca sa dau un exemplu relevant: pe soseaua Virtutii, intre Lujerului si Crangasi sunt cel putin 3 semafoare doar pentru ca acolo sunt treceri de pietoni, nu intersectii. Ne mai miram ca ruta asta e aglomerata mereu? Cat de greu ar fi sa contruim niste pasaje pietonale, supraterane sau subterane in zonele foarte aglomerate?
Pasaje auto subterane sau supraterane
Sunt mai greu de construit, dureaza mult si sunt costisitoare. Dar nu putem sa le ignoram. La intersectiile de bulevarde importante, daca vrei sa scoti maxim posibil din punct de vedere fluidizare trafic, reprezinta cam singura varianta. S-au facut cateva in ultima vreme, dar, Doamne, ce greu a fost!
Largire benzi de circulatie
Sunt zone care permit asta. Si sunt multe. Sti ca sacrifici o zona de confort pentru pietoni, dar in conditiile actuale rezolvi niste probleme mai importante. De cele mai multe ori, zona asta de confort e ocupata de diverse chiscuri construite ilegal.
Sensuri giratorii
Sensul giratoriu este cea mai simpla unealta de fluidizare trafic daca nu vrei sa te legi la cap cu proiecte lungi si costisitoare. Se construieste ieftin si repede. Este dovedit ca o intersectie cu sens giratoriu este mult mai eficienta decat una semforizata. Dovada este faptul ca multe orase europene folosesc intens metoda asta. Mai nou, si orasele din Romania adopta metoda, vezi Sibiu, Cluj, Timisoara sau mai ales Brasov.
Sensuri unice
Da, e mult mai eficient sa ordonezi traficul pe marile artere prin sensuri unice. Ajuta si la o semaforizare mai buna.
Modernizare transport comun
Odata cu masurile de mai sus e absolut necesar sa incerci sa-i convingi pe oameni sa renunte la mersul cu masina. Pentru asta trebuie sa ai solutii, una din ele fiind transportul in comun. Daca s-ar reusi o fluidizare a traficului pe arterele princiapale, automat si transportul in comun ar deveni mai atractiv. Varinta cu benzile unice reprezinta o solutie doar pe strazile unde ai cel putin 4 benzi pe sens. Altfel, banda speciala nu se justifica, mai mult va incurca, Pentru ca, sa nu uitam, cei mai multi tot cu masina proprie vor circula.Tot aici, e foarte important sa dezvolti transportul in comun si in zonele marginase, unde se construieste foarte mult momentan, iar oamenii nu au alternative de a merge la munca.
Crestere taxe pentru circulatie in Bucuresti
Implemantarea unui sistem de taxare pe zone, integrat cu sistemul de camere de supraveghere. Simplu si eficient. Taxe din ce in ce mai mari pentru cei care tranziteaza orasul fix prin centru. Dar asta, doar dupa ce ai cel putin o centura la standarde de autostrada, care inconjoara orasul.
Creare piste biciclete
Alternativa a 2-a pentru transportul in comun. Sunt foarte multi cei care ar face naveta cu bicicleta la munca daca ar avea niste piste amenajate corespunzator. In plus, mai nou, avem trotinete electrice, care devin foarte interesante ca mijloc de transport.
Munca de acasa
Poate fi o alternativa de a reduce traficul. Dar e un subiect sensibil. Poti doar sa incurajezi companiile sa faca asta prin oferirea unor avantaje (taxe reduse etc).
Plan de urbanism – eliminarea autorizatiilor de constructii in Bucuresti
S-a construit si se construieste haotic. In orice loc unde poate sa fie un bloc sau o cladire de birouri, va fi. Nu se tine cont de nimic si putem doar sa banuim ca in spatele acestor constructii sunt niste relatii si niste avantaje materiale necuvenite, pentru ca altfel, explicatie logica nu exista.
O mai buna mobilizare a politiei rutiere
E nevoie, mai ales acolo unde toti stim ca se incalca legea. Aplicarea unor sanctiuni dure pentru cei care fenteaza frecvent traficul si ordinea va duce intr-un final la o civilizare a bucuresteanului. Eliminata complet parcarea sau stationarea pe arterele principale, vezi aici ca exemplu Brasov, unde lucrurile sunt foarte clare din punctul asta de vedere.
Avem exemple ca se poate, de ce nu incercam sa aplicam aceste masuri? De ce nu vorbeste nimeni de ele, de ce nu exista macar un plan in acest sens. E foarte multa incompetenta sau e mai multa lipsa de interes? Eu cred ca ambele. Voi ce parere aveti de aceste masuri?
Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp
Urmareste-ma pe Google News
4 comentarii la „Solutii pentru traficul din Bucuresti”