Review auto second hand – Audi A4 B8 (2008-prezent)

23 iunie 2015

Audi A4 B8 2008-prezent.

Cu un pret pornind de la 7000 Euro, limuzina de clasa medie Audi A4 (B8) reprezinta o alegere inteligenta pentru clientii de masini second hand.

Audi a fost producatorul de masini cu una din cele mai rapide cresteri in zona premium, iar modelul a A4 a contribuit din plin la acest succes. A4 ofera avantaje pentru orice categorie de clienti, avand o lista lunga de optionale, dotari de siguranta, motoare sau transmisii.

audia a4 b8 second hand

Lansat in 2008, A4 inca arata foarte bine si inca e recunoscut pentru standardele de calitate pe care le-a atins la data lansarii. Nu putem spune ca exceleaza la un anumit capitol, nici nu a fost conceput pentru asta, dar reuseste sa ofere un pachet foarte echilibrat pentru majoritatea celor care se gandesc la confort, spatiu, sportivitate, eleganta etc. Este cu atat mai avantajos, cu cat poate fi achizitionat la preturi pornind de la aprox 7000 euro. Un chilipir, daca ne gandim ca a costat peste 25000 euro de nou.

Istoric

Aceasta generatie a fost lansata in 2008 si a venit in oferta cu un benzinar cu 4 cilindri turbo de 1.8 litri sau cu altul cu 6 cilindri aspirat de 3.2 litri. Fanii diesel puteau alege intre 2 variante de motorizari cu 4 cilindri: 2.0 si 2.7 si un diesel cu 6 cilindri de 3.0. Tot in 2008 a fost lansata si versiunea Avant (break cum se zice pe la noi) cu o motorizare noua : 2.0 turbo benzina, dar si o verisunea mai putin puternica a binecunoscutului 2.0 TDI (120CP). Versiunea Allroad (un break optimizat pentru off-road) a fost lansata in 2009. In 2012, A4 a “suferit” un facelift care a adus noi culori, o restilizare a unor componente ale caroseriei, sistem start-stop si versiuni imbunatatite ale suspensiei si directiei. Pentru doritorii de tractiune 4×4, A4 a fost disponibil optional cu sistemul 4WD cu exceptia catorva motorizari care nu ofereau putere suficienta pentru aceasta optiune.

Alternative

A4 este pozitionat in aceasi zona de pret, dotari si caracteristici cu BMW seria 3 sau Mercedes C-Class.   Fiind in compania unor competitori atat de importanti, A4 trebuiea sa se ridice la standardele impuse de cei 2 producatori recunoscuti deja pe plan internatonal. Acest lucru a contat foarte mult in faza de proiectare, iar inginerii de la Audi au dovedit ca pot sa concureze cu succes orice producator. In situtia de fata, BMW seria 3 este alegerea celor care doresc mai multa sportivitate de la masina lor, dar fara a face rabate la calitate, oferind o gama variata de motorizari si de dotari. Mercedes C-Class a pus accent mai mult pe confort, pastrand totusi celelelte criterii la standarde inalte. In aceasta ecuatie, A4 ofera compromisul perfect intre BMW si Mercedes, reusind sa oferte atat sportivitate cat si confort, pachetul final fiind parca mai bine echilibrat fata de competitie.

In cea ce priveste intretinerea si costurile de intretinere, e de mentionat ca intervalele de revizii sunt stabilite intre 20000-30000Km sau maxim 2 ani. Costurile cu reviziile sunt destul de scumpe in Romania daca apelati la Service-ul autorizat. Dar exista mereu alternative, cu ceva documentare si cu buna-vointa, puteti efectua reviziile la costuri decente. La motorizarile diesel 2.0 TDI (cele mai cautate, mai ales in Romania) e de retinut ca au transmisia pe curea, iar producatorul recomanda schimbarea la fiecare 5 ani sau 120000KM. Costul aici poate sa fie intre 2000-5000 lei in functie de ce service alegeti.

audi a4 interior second hand

Motorizari si dotari

Nici unul din motoarele disponibile pe A4 nu este de ignorat. Orice varianta ati alege, va va satisface atat nevoiele de confort si de sportivitate. Insa, din punct de vedere al consumului puteti face alegeri mai bune sau mai putin bune. Pentru motorizare, alegerea cea mai buna ramane in continuare 2.0TDI, un motor celebru pentru performanta foarte buna si consumul scazut. Oferta este foarte mare pentru aceasta motorizare, astfel ca aveti de unde sa alegeti.

Cutiile de viteze sunt foarte bune, cu un mic plus pentru cea manuala care, desi nu iti ofera confortul suprem, te poate scuti de niste cheltuieli neprevazute in anumite situatii. Asta pentru ca aceste cutii manuale s-au dovedit foarte fiabile in timp, iar pentru cele automate, desi per total sunt considerate fiabile, au fost semnalate pe alocuri probleme. Toate modelele A4 sunt dotate cu ESP, geamuri electrice, climatizare automata, dar aici lista poate fi mult mai lunga, trebuie sa verificati cu atentie ofertele si sa cautati dotarile pe care le doriti.

Motoare:

  • 1.8-litri turbo 4-cilindri benzina, 118 kW/250 Nm;
  • 2.0- litri 4- cilindri turbodiesel, 105 kW/320 Nm;
  • 2.7- litri V6 turbodiesel, 140 kW/400 Nm;
  • 3.2-litre benzina V6, 195 kW/330 Nm

Transmisie:

  • 6-viteze manuala,
  • 8-viteze auto,
  • 6- viteze auto.

Consum:

  • 7.2 L/100 km (1.8 TFSI),
  • 5.8 L/100 km (2.0 TDI),
  • 6.9 (2.7 TDI),
  • 9.0 L./100 km (3.2 V6 Q),
  • 7.4 L/100 km (2.0 TDI Quattro),
  • 6.9 L/100 km (3.0 TDI Q)

Caroserie: 4-usi sedan, 4- usi wagon
Siguranta: 5-star ANCAP.

Rechemari in service

A4 nu a fost rechemat in service niciodata incepind cu anul 2004 in mod oficial. Pe alocuri au fost trimise note de service la dealeri cu scopul de a rezolva anumite probleme, dar nimic de luat in calcul aici. Totusi, in cazul unei achizitii, cel mai bine e sa verificati masina la un service autorizat, atat pentru mecanica cat si pentru electronica si o monitorizare software.


Pe aceasi tema

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *