De ce a scăzut prețul acțiunilor Apple după lansarea căștii de realitate mixtă Vision Pro?

Luni, 5 Iunie la ora 20:00 (ora României) a avut loc Apple WWDC, eveniment la care Apple a anunțat, după mult timp, un produs nou ce va intra în portofoliul sau: căștile de realitate augmentata Apple Vision Pro.

Pana la ora evenimentului, acțiunile Apple au urcat pana la un maxim de 184,90 dolari. În timpul evenimentului, prețul acțiunilor a început ușor, ușor sa scadă, lucru la care nu te-ai fi așteptat având în vedere importanta și entuziasmul adus de lansarea unui produs considerat revoluționar și de viitor.

Acțiunile Apple au scăzut după lansarea Vision Pro
Acțiunile Apple au scăzut după lansarea Vision Pro

Ce preconizau analiștii în legătură cu Apple și Vision Pro

Analiștii au prezis că acest produs ar putea propulsa valoarea Apple aproape de 3 trilioane de dolari, în funcție de vânzările din primul an. Gigantul tehnologic a atins anterior pragul de 3 trilioane de dolari la începutul anului 2022. Compania are în prezent o valoare de 2,82 trilioane de dolari, iar unii analiști prognozau că Vision Pro ar putea adăuga peste 40 de miliarde de dolari la capitalizarea sa de piață.

Și totuși, ce s-a întâmplat, de ce au scăzut acțiunile Apple?

La întrebarea asta trebui căutat un răspuns făcând o analiza din perspectiva investitorilor, nu a entuziaștilor sau a consumatorilor. Sunt 3 factori care au dus la aceasta scădere.

Pretul

În primul rând, analiștii estimau înainte de lansare un preț de 2500 – 3000 de dolari pentru Vision Pro. Prețul anunțat de Apple (3500 de dolari) a luat putin prin surprindere pe multa lume, inclusiv analiști, dar mai ales, pe investitori.

Disponibilitatea

In al 2-lea rând, disponibilitatea la cumpărare, decalată pana în 2024, a fost un factor negativ în acceptiunea investitorilor, pentru ca în acest fel se pierde acel impus de cumpărare generat de factorul noutate.

Estimarea de vânzare

In al 3-lea rând, estimările indica un interval de 150 de mii pana la 1 milion de unități de Vision Pro ce se vor vinde. Intervalul fiind destul de mare, afectează mult predictibilitatea veniturilor, alt factor care nu e pe placul investitorilor.

Părerea mea este ca Vision Pro este un produs asumat de Apple chiar și în cazul în care vânzările nu vor depăși așteptările analiștilor. Apple nu cred ca și-a propus sa depășească recorduri de vânzări cu acest produs. De aici și prețul mai mare la lansare decât era așteptat. Apple deschide prin Vision Pro o noua platforma și un nou produs pe care dezvoltatorii de aplicații și de entertainment sa poată experimenta și dezvolta. Cred ca asta e, de fapt, scopul acestei versiuni a Vision Pro. Sunt convins ca, ulterior, prin 2025, Apple va aduce în gama o casca mult mai accesibila și mult mai atractiva din punct de vedere al posibilităților pe care le oferă.


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Lasă un comentariu