Volkswagen Passat B7 second hand. Despre motoare și probleme generale după 10 ani

VW Passat B7 (2011 – 2015) n-a impresionat pe nimeni la lansare. Este doar un Passat B6 mascat prin nenumărate îmbunătățiri estetice și de fiabilitate, prezentat ca o mașină nouă. Tipic pentru Volkswagen și strategia lor binecunoscuta: nu schimbi ceva ce merge bine!

Statistica ne arată că VW Passat B7 a reușit să se mențină și să facă o treabă excelentă. Cu toate că nu sunt un fan VW Passat B7, nu mă atrage nimic la acest model, dar trebuie să recunosc că această generație de Passat a venit și a punctat peste medie la toate capitolele la care și-a propus sa facă asta. Este un model conceput pentru persoanele de vârsta mijlocie, care caută o mașină confortabila și potrivită nevoilor familiei. Acei oameni care au depășit varsta cu distracții și petreceri, iar acum sunt familiști.

În ceea ce privește noutățile aduse de Passat B7 în comparație cu predecesorul B6, putem menționa îmbunătățirile semnificative la nivelul fiabilității. De asemenea, există multe tehnologii noi, cum ar fi conectivitatea Bluetooth, camera spate, Cruise control adaptiv și altele.

Motorizările VW Passat B7

Benzină

1.4 TSI de 122 CP – Cel mai mic motor disponibil pentru VW Passat B7. Acest motor poate asigura confortul necesar în deplasările zilnice. Cel mai bine este să evitați motoarele înainte de 2013 care au avut probleme cu lanțul de distribuție.

1.8 TSI de 160 CP – Dacă aveți nevoie să vă „mișcați” mai repede în trafic, atunci acest motor este alegerea corecta. Atenție totuși la consumul de ulei, care poate ajunge până la 1 litru/1000 km.

2.0 TSI de 210 CP – Acest motor consumă și ulei dar și destul de mult combustibil. VW spune că au rezolvat problema în 2013, dar au fost utilizatori care au semnalat probleme și ulterior.

3.6 FSI de 300 CP – Într-o lume în care toată lumea se sperie de taxe, ieri clienții targhet sunt persoanele de vârstă mijlocie, mă îndoiesc serios că mulți dintre ei își doresc un VW Passat B7 sport. E bine de știut că există, dar cam atât.

Motorină

1.6 TDI de 105 CP – Furat de la Golf VI, acest motor are probleme cu turbo, EGR și DPF dacă este condus în oraș pe perioade mai lungi de timp. Mai mult decât atât, este destul de anemic pentru greutatea unei mașini precum Passat B7.

2.0 TDI de 140, 170 și 177 CP – Passat și 2.0 TDI este un mariaj de succes. Începând cu Passat B7, aceste motoare au primit tehnologie common-rail, dar trebuie sa aveți grijă totuși la combustibilul prost, deoarece acesta poate duce la defectarea pompei de combustibil de înaltă presiune.

Probleme generale VW Passat B7

Aveți grijă de cutia de viteze automată DSG. Schimbați uleiul și filtrul la fiecare 60.000 de km. Cât despre cutia manuală, 2.0 TDI tinde să uzeze prematur ambreiajul.
Motoarele diesel vin cu o volantă dublă, destul de firavă, așa că asigurați-vă că aveți niște bani deoparte pentru asta, deoarece toate Passat-urile diesel din această generație suferă de acest lucru.

Volkswagen Passat B7 este o mașină discretă și confortabilă, poate fi și foarte accesorizata și dotata, dar și anonimă. Nu toată lumea își dorește o mașină discretă și anonimă, dar e bine că poți sa ai și astfel de opțiuni. Volkswagen încă se agață de strategia sa de upgrade-uri incrementale între generatii, chiar și acum, când au ajuns la generația Passat B8. Alți producători au preferat sa inoveze mai mult, cum ar fi de exemplu Ford cu modelul Mondeo sau Audi cu A4 B8.

Dacă insiști asupra unui stil discret, poți opta pentru Passat B7 – o mașină de vârstă mijlocie pentru oameni de vârstă mijlocie.

Ce motoare recomand? Pentru VW Passat B7, aș spune că motorul 2.0 TDI este cel mai echilibrat pentru acest tip de mașină. Dacă totuși insiști pentru un motor pe benzină, 1.8 TSI rămâne alegerea corecta.

Wolkswagen Passat B7
Wolkswagen Passat B7
Wolkswagen Passat B7 - spate
Wolkswagen Passat B7 – spate
Wolkswagen Passat B7 - interior
Wolkswagen Passat B7 – interior

 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Lasă un comentariu