Tester vopsea auto sau cum verifici daca o masina a fost implicata in accidente

4 decembrie 2018

La masinile second hand exista mereu intrebari sau temeri legate de modul cum au fost utilizate anterior, de kilometrajul real, dar mai ales de implicarea in accidente serioase care au afectat structura de baza. Accidentele grave, chiar si cele unde reparatia se face la reprezentante, schimba calitatea unei masini pentru totdeauna. De accea, e bine sa te asigura ca faci toate verificarile necesare cand cumperi o masina la mana a doua.

Verificarea unei masini second hand nu e o sarcina pentru cei nepriceputi. E bine sa lasati pe mana celor cu experienta in domeniu aceste lucruri. De baza aici este o verificare la reprezentanta. Reprezentanta are toate instrumentele si mijloacele necesare sa verifice o masina din punct de vedere structural, tehnic si istoric intretinere.

Dar, pana sa ajungi la reprezentanta, poti parcurge singur cativa pasi preliminari in cea ce priveste verificarea. Si asta pentru ca, in felul asta poti elimina usor masini cu probleme si mai salvezi niste timp si bani (o verificare la preprezentanta costa).

Astfel, iata cativa pasi de baza pe care eu ii urmez cand verific o masina second hand:

  1. Fa o selectie clara a masinilor pe care vrei sa le vezi. Suna propietarul si pune-i cat mai multe intrebari utile. E pierdere de timp daca afli la intalnirea cu el ca masina nu are istoric (desi tu voiai asta) sau el vinde masina de pe o firma (desi tu voiai persoana fizica de exemplu).
  2. La intalnire, asigura-te ca cea ce scria in anunt e valabil si in realitate. Multi ascund in poze diverse probleme estetice (nu-mi dau seama care e logica penru care fac asta, dar na, nu poti sa te pui cu mintea meltenilor). Unii vin chiar cu alte masini decat cele din anunt. Oricum, diferentele fata de ce scrie in anunt sunt un semn ca vanzatorul nu e de incredere si trebuie sa depui toate eforturile necesare unei verificari detaliate.
  3. Accidente. Primul lucru de verificat sunt geamurile masinii. Fiecare geam are scris undeva in colt, pe langa model si niste alte detalii, anul fabricatiei. Nu e scris anul intreg, de regula e scrisa ultima cifra. 8 inseamna 2018, 5=2015 si asa mai departe. Asa iti poti da seama da unul sau mai multe geamuri au fost schimbate. Cele originale sunt, fie anul de fabricatie al masinii, fie cu un an in urma, dar nu mai mult. Orice alt an inseamna ca acel geam a fost schimbat. Plus, toate geamurile originale ale masinii sunt acelasi an de fabricatie. Daca unul sau mai multe geamuri au fost schimbate, asta poate fi un indiciu pentru un accident serios, pentru ca, stim ca loviturile usoare afecteaza in general zonele mai joase ale masinii, un geam ajunge sa se sparga la lovituri mai puternice. Nu intrati in panica daca parbrizul a fost schimbat, in foarte multe cazuri acesta se sparge de la pietre aruncate de alte masini la viteze mari. Si oricum, pasul urmator iti poate da si mai multe indicii despre istoric si accidente.
  4. E bine sa ai la tine un tester de vopsea. Acesta e un instrument care masoara grosimea vopselei. Secretul e ca la masinile vopsite din fabrica, grosimea e mai mica decat orice alta vopsire ulterioara, indiferent unde e facuta si de catre cine. Cu ajutorul acestui aparat afli repede ce elemente de caroserie au fost vopsite. Poti chiar sa-ti dai seama si daca a fost folosit chit la reparatie.

Eu folosesc un aparat Mediatek EM2271. La prima folosire trebuie calibrat, pentru asta vine in pachet cu instructiuni si cu cateva placute metalice acoperite de un strat de plastic de diferite dimeniuni.

tester vopsea auto grosime tester vopsea auto grosime  tester vopsea auto grosime

Cei 4 pasi de mai sus sunt esentiali, dar nu sunt suficienti. Daca masina trece testul la verificarea asta, mergeti mai departe, catre reprezentanta.


Pe aceasi tema

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *