Merita Renault Talisman second hand? Ce variante de echipare găsești și la ce probleme sa te aștepți.

Prima versiune de Renault Talisman a fost lansată în 2015, luând locul lui Laguna III și Latitude. Multi îl confunda cu un Megane IV, dar este mai mult decât atât. Talisman ne amintește de Latitude prin eleganță, spațiu și greutate, dar cu o notă mai modernă. Este o mașină care este concepută pentru călătorii pe distanțe lungi, mai degrabă decât pentru conducerea în oraș și este o alternativă perfectă la alte sedanuri de dimensiuni medii precum Mondeo și Passat B8.

Unul dintre lucrurile care îl fac pe Talisman să iasă în evidență este sistemul său 4Control, care virează roțile din spate cu până la 3,5 grade pentru viraje mai ușor de gestionat.

Renault Talisman
Renault Talisman
Renault Talisman - spate
Renault Talisman – spate

Motoare benzină

Mașina vine cu o gamă de opțiuni de motorizare, inclusiv 1.3 TCe de 160 de cai putere, care este un motor excelent, dar se simte puțin subdimensionat în Talisman. Motorul 1.6 TCe de 150 și 200 de cai putere este un motor Nissan, un motor bun care va rezista mult timp atâta timp cât primește întreținere regulată. Un alt motor, 1.8 TCe de 225 de cai putere este un motor sportiv care este renumit pentru fiabilitate.

Motoare diesel

Talisman vine și cu motoare diesel, precum 1.5 dCi de 110 cai putere, care este excelent pentru Megane, dar nu atât de mult pentru Talisman, datorită greutatii superioare a acestuia din urma. Motoarele 1.6 dCI de 130 și 160 de cai putere sunt cele mai populare, versiunea single-turbo 130 fiind opțiunea mai bună din cauza problemelor turbo ale lui twin-turbo 160. 1.7 Blue dCi de 150 de cai putere este o nouă opțiune care înlocuiește 1.6 dCi și nu are probleme în afară de sistemul său AdBlue. 2.0 Blue dCi de 160 și 200 de cai putere este un motor provenit de la Nissan, care este montat pe mai multe modele Renault, dar este disponibil doar în echiparea superioară, ceea ce îl face scump.

Siguranță

Pachetul de siguranță al Talisman este cuprinzător chiar și în varianta entry-level. Este dotat cu șase airbag-uri, lumini automate și ștergătoare, ABS, ESP, asistență la pornire în pantă și control de croazieră. Pe variantele superioare primești senzori de parcare față și spate, faruri LED cu funcție de viraj și asistență pentru punctul mort. Pentru echipamentul de vârf (Initiale Paris), veți obține și mai multe funcții de siguranță în standard: asistență pe bandă, control adaptiv al vitezei de croazieră cu funcție de frână de urgență, recunoaștere a semnelor de circulație, afișaj head-up și funcție de parcare automată.

Renault Talisman - interior
Renault Talisman – interior

Interior

Confort

Deși sistemul Multi-Sense poate schimba modul în care reacționează mașina (puteți alege dintre modurile Sport, Eco, Neutru, Confort și Individual), Talisman este incontestabil conceput pentru confort. Setările suspensiei fac ca mașina să plutească pe autostrăzi, în timp ce izolația te protejează de vânt și de zgomotele motorului.
Talisman poate dispune de scaune electrice încălzite/ventilate cu funcție de masaj – făcând călătoria și mai confortabilă. Pe modelele superioare, ai un volan încălzit, acoperit cu piele.

Calitate

Talisman poate veni chiar și dotat cu scaune din piele. Exista versiuni cu ornamente din lemn fin, iar plasticele sunt de o calitate medie. Sentimentul general al interiorului nu este unul rău, să fiu sincer, dar nu este la egalitate cu rivalii din segment.

Aspecte practice

Versiunea sedan are un portbagaj impresionant de 600 de litri dacă țineți cont de spațiul de depozitare de sub podea. În caz contrar, portbagajul de 515 litri al lui Talisman este în spatele celor 586 litri ale lui Passat. Sport Tourer are un spațiu de încărcare cu nu mai puțin de 572 de litri – dar este încă eclipsat de cei 650 de litri ai lui Passat Variant.
S-ar putea să nu fie cea mai spațioasă varianta când vine vorba de volumul portbagajului, dar este totuși o mașină spațioasă. În cabină există suficient spațiu pentru cinci persoane, iar spațiul pentru genunchi și cap nu va fi o problemă pentru niciunul dintre ei.

Infotainment

Există două niveluri de afișaj pentru infotainment: o unitate tactilă de 7” și una de 8,7”, cu aproape tot ceea ce ați putea cere pentru o mașină din segmentul său. Timpul de reacție este decent (ar putea fi mai bun), iar în ceea ce privește conectivitate, aveți atât Bluetooth, cât și conectivitate USB cu mașina.

Probleme Renault Talisman

Talisman are unele probleme, cum ar fi cutia de viteze automată EDC, care a avut probleme în trecut, dar EDC Gen 2 care a sosit în 2017 a rezolvat aceste probleme. De asemenea, este de remarcat faptul că sistemul R-Link de pe bord nu este cel mai rapid.

Renault Talisman este un sedan de încredere, care se află la jumătatea drumului între mediu și premium, făcându-l o alternativă excelentă la alte sedanuri din clasa sa. Este o mașină rară care este canibalizată de modelul mai mic, Renault Megane, dar pentru cei care își doresc o mașină mai mare pentru călătorii lungi, Talisman este o opțiune perfectă.


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Lasă un comentariu