Uber sau taxi? Ce s-a mai schimbat intre timp.

Uber este serviciul de ride sharing pe care-l folosesc atunci cand am nevoie sa ajung repede la distante mai mari prin Bucuresti. Fac asta, mai ales in zone unde metroul sau transportul in comun nu prea exista sau e nevoie de multe schimburi de linii sau mijloace de transport.

Cum a ajuns Uber un serviciu atat de folosit, e o discutie separata. De multe ori au folosit metode peste limita legala, tocmai circula in spatiul public niste stiri in acest sens.

Uber a ajuns un serviciu matur, dincolo de aspectele ce tin de utilitate si practica si metode. Ce vreau sa zic prin asta: exista alternative bune la Uber in acest moment. Unele poate sunt peste Uber din punct de vedere al calitatii si al confortului. Altele sunt mai ieftine. Altele sunt mai rapide si mai prompte la comanda. Pentru mine, Uber e serviciul ala cu care m-am obisnuit si pe care, din comoditate, nu l-am inlocuit cu nimic pana azi. Asta e de fapt definitia unui seviciu bun: reuseste sa te tina ”captiv”, aproape fara sa-ti dai seama de asta.

E drept ca am avut si niste neplaceri, despre care chiar am scris la acel moment. Pare ca fenomentul n-a luat amploare, ba chiar s-au luat masuri si recent n-am mai auzit despre astfel de cazuri.

Taximetria clasica a crescut si ea in calitate in ultima vreme. Ramane o alternativa care, cred ca va creste in viitor in calitate. A fost nevoie de un impuls (venirea Uber si a altora) ca sa produca o schimbare. Taximetria clasica foloseste mai nou aplicatii similare cu cele de ride sharing. Si ele functioneaza pe baza de recenzii. Lucrurile s-au schimbat mult in bine. Avantajul taximetriei clasice e ca va ramane un serviciu constant ca disponibilitate in timp fiind si singurul care se supune unor legi mai stricte in cea ce priveste siguranta clientilor. Chiar daca, sa zicem, e mai greu acum sa vezi o diferenta in acest sens, sunt convins ca in viitor, asta va fi un criteriu important in favoarea taximetriei clasice.

Am mers mult in ultima vreme cu Uber Green, serviciul de ride sharing cu masini full electrice. A fost mai mult o curiozitate decat un plus la confort. Asa am reusit sa ”testez” o serie de masini pe care altfel n-as fi avut sansa sa le incerc prea curand. Am mers cu Renault Zoe, cu Golf Electric, cu VW ID3. Am observat ca e din ce in ce mai disponibil aceasta varianta de Uber Green. Cred ca da bine la calcule, achizitia unei masini electrice cu costurile de intretinere versus castigul din ride sharing. Am intrebat un sofer Uber cum se descurca cu incarcarea si mi-a zis ca e din ce in ce mai greu, asta dupa ce Dacia Spring a devenit mai prezenta in peisaj. Mi-a zis si ca nu e neaparat o problema de numar de masini care blocheaza statiile de incarcare, dar e mai ales o problema cu cei care nu inteleg sa ocupe statiile doar in timp ce incarca, nu sa le lase acolo blocate peste noapte. Si mai e un aspect aici de discutat. E mult mai eficient ca timp sa incarci pana la un procent de 90% bateria, pentru ca se face rapid pana la valoarea asta, urmand ca timpul de incarcare in intervalul 90-100% sa fie substantial mai mare (tine de managementul si protejarea la incarcare a bateriilor). E, aici e nevoie de ceva educare a posesorilor de elecrice, pentru ca sunt multi care nu stiu si nu inteleg aceste aspecte. Probabil, sunt multi si cei carora nu le pasa.

In afara de Uber Green, am mai incercat Uber Confort, Select. Dupa cateva curse de acest fel, am tras concluzia ca diferenta la confort intre Uber X (cel mai ieftin dintre toate) si Confort nu prea se justifica. Chiar daca diferenta la bani nu e mare. M-as fi asteptat la masini din clase mai mari la Uber Confort, dar am prins de cateva ori si Skoda Rapid, care tocmai la confort nu exceleaza.

Mi-a mai atras atentia si faptul ca unele masini, destul de putine ca procent, nu prea erau in regula din punct de vedere tehnic. Ma refer strict aici la partea de suspensii. Unele erau atat de zgomotoase si de brutale pe drumuri denivelate incat iti dai seama imediat ca amortizoarele alea n-au fost schimbate de zeci-sute de mii de kilometri. Asta e un efect negativ al regulilor sumare carora se supun aceste companii de ride sharing. Spre deosebire de ei, firmele de taxi sunt obligate prin lege sa faca inspectia tehnica a masinii o data pe an. De asta zic, taximetria are si ea niste avantaje, dar momentan sunt mai mult teoretice, pentru ca majoritatea masinilor taxi sunt intr-o stare chiar mai proasta. Asta e alta discutie care merita un articol sparat: cum trec acele masini inspectia periodica?

Citeste si…

Cum a fost drumul cu masina pana in Turcia (Kusadasi), plus detalii utile

Am instalat singur Apple CarPlay in BMW Seria 5 F10

Un an cu BMW Seria 5 520D, cod F11, automat, xDrive, păreri

Review masina second hand – Opel Insignia

Review auto second hand – Volkswagen Passat B6

Lasă un comentariu