Top 10 masini second hand din import

Pentru ca Romanii sunt mari consumatori de masini la mana a doua din import, vom alcatui un clasament al celor mai bune 10 modele dupa cateva criterii esentiale, cum ar fi fiabilitatea, confortul, placerea la volan si statutul pe care il ofera marca. Optiunea de a cumpara masini second hand este preferata mai ales datorita nivelului de trai din tara noastra si a instabilitatii economice care nu-ti prea dau doza necesara de optimism in vederea achizitiei unei masini noi. Apoi, starea drumurilor noastre nu este un argument in a investi o suma de bani intr-un produs nou, care peste cativa ani se va deprecia foarte mult.

Masinile second hand sunt in acest moment un bun compromis pentru romani, la concurenta cu posibilitatea achizitiei unei masini noi autohtone: Dacia. Aici parerile sunt impartite, cei carora le place sa meraga la sigur fara riscuri, aleg Dacia noua, garantie, o investitie medie, fiabilitate buna, costuri relativ mici de intretinere. Candva, am fost si eu in aceasta postura, mai nou, nu mai sunt convins deloc ca asta e alegerea cea mai potrivita. Masinile din import, la mana a doua, sunt de cele mai multe ori o alternativa mai buna la Dacia noastra. Motivele, sunt mai multe, dar in principal, pretul este unul mai bun, recuperarea investitiei la revanzare e mult mai buna, iar in mare parte din cazuri, fiabilitatea se dovedeste a fi mai buna pentru o masina rulata in afara.

Locul 10: Ford Focus

Ford Focus generatia a 2-a (dupa 2008) este considerata cea mai buna alegere din gama, mai ales in variantele de caroserie hatchback si break. Ca motorizari se recomanda benzinarul de 1.6 sau mai bine cunoscutul diesel 1.6 TDI (unul din cele mai areciate motoare din categoria sa).

teste masini second hand

Plusuri: confortul si manevrabilitatea sunt punctele forte ale acestui model, directia si comportementul la rulare sunt referinte in aceasta clasa.

Minusuri: sunt considerate minusuri ergonomia bordului, sistemele electrice si unele materiale folosite la interior.

Vechimea in ani 1-3 ani 4-5 ani 6-7 ani
Tren de rulare Bun Bun Mediu
Directia si articulatiile Bun Bun Bun
Sistemul de franare Bun Bun Bun
Caroserie Bun Bun Mediu
Sisteme electrice Mediu Slab Slab
Motor/Cutie de viteze Bun Bun Bun
Sistem de evacuare Bun Bun Bun

Locul 9: Ford Fiesta

Deasemenea, Ford Fiesta aparuta in 2008 este considerata cea mai reusita versiune. In 2013, Fiesta a beneficiat de un facelift care a imbunatatit calitatea si dotarile. Comportamentul la rulare este cel mai bun din din clasa lui. Ca motorizari, cel mai popular este motorul pe benzina de 1.25 litri, dar mai ales dieselul de 1.6 TDI. Un motor interesant este si 1.0 benzina EcoBoost (turbo), apreciat pentru conumul mic si agilitatea de care da dovada.

teste masini second hand

Plusuri: motoare economice, spatiu interior bun pentru clasa din care face parte, siguranta pasagerilor buna, suspensii bune.

Minusuri: ergonomia, scaune mai putin confortabile, motor benzina cam zgomotos, au fost semnalate probleme de rugina si electrice.

Vechimea in ani 1-3 ani 4-5 ani 6-7 ani
Tren de rulare Bun Bun Bun
Directia si articulatiile Bun Bun Bun
Sistemul de franare Bun Bun Bun
Caroserie Bun Slab Slab
Sisteme electrice Bun Mediu Slab
Motor/Cutie de viteze Bun Bun Bun
Sistem de evacuare Bun Bun Bun

Locul 8: Audi A4

Indicativul A4 se regăseşte în catalogul Audi din anul 1994, de atunci berlina premium de clasă medie ajungând la a treia generaţie. Indifierent de anul fabricaţiei, A4 este apreciat pentru foarte buna calitate de fabricaţie, ceea ce înseamnă şi o fiabilitate foarte bună generală.Motoarele nu au probleme majore, în general, dar cutiile CVT (cu variaţie continuă) pot deveni o sursă de cheltuială din cauza riscului mai ridicat de defectare. Versiunile break (denumite Avant) sunt printre cele mai puţin spaţioase din categoria breakurilor de clasă medie, însă nivelul de siguranţă asigurat de tracţiunea integrală quattro este foarte bun.

teste masini second hand

Plusuri: calitatea fabricaţiei şi a materialelor, siguranţă, manevrabilitate, dieseluri economice şi potente

Minusuri: cutiile CVT pot avea probleme, spaţiu portbagaj pentru Avant, preţuri mari

Vechimea in ani 1-3 ani 4-5 ani 6-7 ani
Tren de rulare Bun Bun Bun
Directia si articulatiile Bun Bun Bun
Sistemul de franare Bun Bun Bun
Caroserie Bun Bun Bun
Sisteme electrice Bun Bun Bun
Motor/Cutie de viteze Bun Bun Bun
Sistem de evacuare Bun Bun Bun

Locul 7: Volkswagen Passat

Cunoscutul model de clasă medie este una dintre cele mai căutate maşini de către familişti, versiunea break Variant fiind apreciată pentru spaţiu şi modularitate. Tocmai de aceea, sedanul are preţuri mai mici decât break-ul, dar Passat rămâne o maşină scumpă în domeniul second hand, datorită reputaţiei în materie de calitate şi fiabilitate.Gama de motorizări este foarte largă, dar dieselurile sunt cele mai căutate. După 2008, au fost introduse noile TDI-ul cu tehnologie common-rail, considerate mai performante şi mai economice, dar nu la fel de rezistente în uzură intensivă faţă de mai vechile TDI-uri cu tehnologie Pumpe-Düse. De asemenea, modelele cu rulaj foarte mare pot pune multe probleme mărunte, iar cutiile automate DSG prezintă un risc ridicat de defectare.

teste masini second hand

Plusuri: spaţiu interior, mai ales în spate, portbagaj mare, manevrabilitate bună, scaune confortabile, ergonomie şi calitate ridicată

Minusuri: zgomot dieseluri Pumpe-Düse, probleme cutii DSG, preţuri mari (mai ales pentru Passat Variant)

Vechimea in ani 1-3 ani 4-5 ani 6-7 ani
Tren de rulare Slab Mediu Slab
Directia si articulatiile Bun Bun Bun
Sistemul de franare Slab Slab Bun
Caroserie Bun Bun Bun
Sisteme electrice Mediu Slab Mediu
Motor/Cutie de viteze Slab Slab Slab
Sistem de evacuare Bun Bun Bun

Locul 6: Mercedes-Benz C-Class

Până la lansarea noii generaţii C-Class, modelul de clasă medie al producătorului german miza mai mult pe sobrietate şi siguranţă. Generaţia lansată în 2007 e considerată cea mai potrivită pentru cei care vor o berlină executive, bine dotată şi confortabilă. Breakul e mai spaţios decât al rivalilor A4 Avant şi Seria 3 Touring, iar suspensia şi motoarele diesel recomandă C-Class drumurilor foarte lungi.La nivelul motorizărilor, cel mai echilibrat propulsor pe benzină este cel de pe C 200 (184 CP), în timp ce în domeniul diesel cel mai bine cotat este C 220 CDI (170 CP). Şi dieselul în şase cilindri de pe C 350 CDI este recomandat, în general pentru dumuri foarte lungi. În mod interesant, cutiile automate sunt mai puţin problematice decât cele manuale.

teste masini second hand

Plusuri: nivel ridicat al securităţii, suspensie confortabilă, direcţie sigură, confort scaune, ergonomie

Minusuri: spaţiu în spate, costuri mari întreţinere şi reparaţie (mai ales pentru piesele originale), unele probleme cutii manuale

Vechimea in ani 1-3 ani 4-5 ani 6-7 ani
Tren de rulare Bun Bun Mediu
Directia si articulatiile Bun Bun Bun
Sistemul de franare Bun Mediu Bun
Caroserie Bun Bun Bun
Sisteme electrice Bun Bun Bun
Motor/Cutie de viteze Bun Bun Bun
Sistem de evacuare Bun Bun Bun

Locul 5: Opel Astra

Astra şi-a făcut o bună reputaţie printre cei care doresc o maşină cu un raport bun între ceea ce oferă în materie de spaţiu şi dotări şi cheltuielile mici. Generaţia lansată în 2009 a ridicat ştacheta, atât la nivelul aspectului şi comportamentului rutier, cât şi al dotărilor şi spaţiului interior. Precedentele generaţii sunt mai discrete, dar suficient de robuste şi fiabile.Motorizările mai noi pe benzină mizează pe tehnologia turbo, fiind fiabile câtă vreme maşina nu prezintă un rulaj excesiv. Motorul de 1,6 litri, ceva mai vechi, e cotat cel mai bine ca fiabilitate. CDTI-ul mai vechi de 1,7 litri este mai puţin apreciat decât noile motoare diesel de 2,0 litri, potente, dar şi mai scumpe. CDTi-ul de 1,3 litri este economic, dar nu e recomandabil pe noul model, care e mai greu.

teste masini second hand

Plusuri: comportament sigur, habitaclu spaţios, multe dotări

Minusuri: ergonomie bord, greutatea mai mare a noii generaţii afectează manevrabilitatea, scaune perfectibile (cele din echipările de bază)

Vechimea in ani 1-3 ani 4-5 ani 6-7 ani
Tren de rulare Slab Slab Mediu
Directia si articulatiile Bun Bun Slab
Sistemul de franare Bun Mediu Slab
Caroserie Bun Bun Bun
Sisteme electrice Bun Bun Bun
Motor/Cutie de viteze Bun Bun Bun
Sistem de evacuare Mediu Mediu Mediu

Locul 4: BMW Seria 3

Berlina de clasă medie BMW şi-a câştigat o reputaţie binemeritată pentru nivelul sportivităţii, asociat şi cu o bună fiabilitate. Cea mai apreciată în acest moment este generaţia produsă începând cu 2005 (ultima care a mai purtat indicativ intern cu litera ”E”). Chiar dacă spaţiul în spate şi în portbagaj nu e satisfăcător, motoarele performante şi nivelul dotărilor contează mai mult pentru clienţi.Versiunea 318i (motor pe benzină de 143 CP) este foarte accesibilă, dar şi suficient de performantă, iar 320d (diesel de 2,0 litri) oferă un bun compromis între consumul scăzut şi performanţele ridicate. Motoarele în şase cilindri pun accentul pe performanţă, dar întreţinerea este costisitoare.

teste masini second hand

Plusuri: suspensie fermă şi direcţie precisă, scaune bine profilate şi confortabile, motoare economice (cele cu 4 cilindri), comportament general sportiv

Minusuri: spaţiu mic în spate şi pentru portbagaj, costuri relativ mari reparaţii şi piese

Vechimea in ani 1-3 ani 4-5 ani 6-7 ani
Tren de rulare Bun Bun Bun
Directia si articulatiile Bun Bun Bun
Sistemul de franare Bun Bun Mediu
Caroserie Mediu Bun Bun
Sisteme electrice Bun Bun Bun
Motor/Cutie de viteze Mediu Bun Bun
Sistem de evacuare Bun Bun Bun

Locul 3: Volkswagen Polo

Numele Polo există în nomenclatorul VW încă din 1975, făcându-şi o carieră sigură în clasa mică. Generaţia lansată în 2009 a devenit mult mai interesantă pentru clienţii de maşini second hand, mai ales în urma prezentării noii versiuni facelift. Polo se detaşează prin sobrietate, comportament sigur şi suficient spaţiu şi confort, precum şi prin buna reputaţie în materie de fiabilitate.Motorul pe benzină de 1,4 litri este cel mai des întâlnit şi cel mai accesibil, fiind de preferat micului 1.2 TSI, mai ales în utilizare urbană. În domeniul diesel, micul TDI de 1,2 litri este considerat foarte economic, iar TDI-ul de 1,6 litri performant. Modelele mai vechi şi cu rulaj mare pot pune probleme la nivelul suspensiei şi sistemului de frânare.

teste masini second hand

Plusuri: construcţie solidă, calitate ridicată a interiorului, scaune tari, dar confortabile, motoare economice

Minusuri: acces mai greoi în spate, preţuri ridicate reparaţii

Vechimea in ani 1-3 ani 4-5 ani 6-7 ani
Tren de rulare Bun Slab Slab
Directia si articulatiile Bun Bun Bun
Sistemul de franare Mediu Slab Slab
Caroserie Bun Bun Bun
Sisteme electrice Mediu Mediu Mediu
Motor/Cutie de viteze Bun Bun Bun
Sistem de evacuare Mediu Mediu Mediu

Locul 2: Opel Corsa

Micul ”corsar” al celor de la Opel face figuraţie pe scena clasei mici europene încă de la începutul anilor ’80, iar cea de-a patra generaíe, lansată în 2006, reprezintă o emancipare. Corsa, la fel ca Astra, rămâne considerată o maşină cu un foarte bun raport preţ/fiabilitate, iar versiunea în trei uşi are un mare magnet la publicul amator de life-style. Faceliftul introdus în 2010 îmbunătăţeşte mult calitatea plasticelor şi nivelul de dotări, rămânând cu preţuri acceptabile pentru domeniul second hand.Motoarele pe benzină de 80 şi 90 CP reprezintă o bună alegere, combinând performanţele decente şi consumul rezonabil. Dieselul de 1,3 litri e foarte economic şi e considerat destul de fiabil, mai ales pentru utilizarea urbană. Comportamentul rutier e mediu, mizând mai mult pe siguranţă ş confort.

opel-corsa-masini-teste-blogman

Plusuri: comportament sigur, interior versatil (caroseria cu 5 uşi), scaune confortabile, bună fiabilitate, motoare economice

Minusuri: spaţiu interior versiunea în 3 uşi, manevrabilitate mai redusă

Vechimea in ani 1-3 ani 4-5 ani 6-7 ani
Tren de rulare Slab Slab Mediu
Directia si articulatiile Bun Bun Mediu
Sistemul de franare Bun Mediu Bun
Caroserie Bun Bun Bun
Sisteme electrice Bun Mediu Mediu
Motor/Cutie de viteze Slab Bun Slab
Sistem de evacuare Bun Bun Mediu

Locul 1: Volkswagen Golf

Din 1974 încoace, VW Golf a reuşit să ajungă ”regele clasei compacte” şi cea mai căutată maşină second hand din Europa. Golf 6, lansat în 2008, reprezintă un facelift de substanţă a lui Golf 5, aducând evoluţii majore la capitolul calitate şi comportament rutier, preţurile fiind considerate rezonabile în raport cu ceea ce oferă maşina. Prin urmare, Golf 6 este, la ora actuală, cel mai ”vânat” de clienţii second hand.Golf 6 mizează pe motoare pe benzină turbo (TSI), cel mai apreciat fiind cel de 1,4 litri, cu un bun compromis între performanţe şi consum. În domeniul diesel, TDI-ul de 2,0 litri rămâne o ofertă mai atractivă decât cel de 1,9 litri, motorul mai mare oferind mai multe pentru un preţ doar sensibil mai ridicat. Multe modele beneficiază de o echipare de top, iar modelul Golf Plus oferă un plus practic.

teste masini second hand

Plusuri: fiabil, comportament rutier sigur şi manevrabilitate bună, direcţie precisă, rezistenţă la rugină, dotări bogate, paletă largă de motoare şi caroserii

Minusuri: preţuri mari, motoarele mari necesită întreţinere şi servisare scumpă, motoare turbo pe benzină pot pune probleme la rulaj execesiv

Vechimea in ani 1-3 ani 4-5 ani 6-7 ani
Tren de rulare Bun Bun Bun
Directia si articulatiile Bun Bun Bun
Sistemul de franare Bun Bun Bun
Caroserie Bun Mediu Slab
Sisteme electrice Bun Bun Bun
Motor/Cutie de viteze Bun Bun Slab
Sistem de evacuare Bun Bun Bun

 


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Un comentariu la „Top 10 masini second hand din import”

Lasă un comentariu