Skoda Octavia 3 – auto rulate

18 septembrie 2017

Skoda Octavia este una din cele mai apreciate masini in Romania. Daca ar fi sa fac o comparatie, as spune ca este la fel de apreciata la noi precum este VW Golf la nivel mondial. Si este, pe buna dreptate! Skoda Octavia s-a remarcat inca de pe vremea primului model, cel care inca mai circula si azi, dovada a robustetii cu care a fost construita. Mai tarziu, se glumea in online pe seama unei Skoda Octavia care ajunsese in bord la impresionanta cifra de un milion kilometri. Astazi, Skoda Octavia este la versiunea 4 si a ramas la fel de robusta si de apreciata, mai ales ca pe parcursul existentei a primit o multitudine de imbunatatiri de la fratele mai mare de grup:Voolkswagen. Am curajul sa afirm ca Octavia este atat de apreciata la noi incat afecteaza in mod direct vanzarile modelelor similare de la Volkswagen.

Skoda Octavia 3 s-a lansat in 2011 si se produce si acum, cu mentiunea ca in 2016 a suferit un facelift.

Skoda Octavia 3 test

La capitolul dotari, Octavia 3 a cunoscut un salt important fata de modelul anterior. Imprumutand tehnologiile de la Volkswagen, Skoda a adus pe Octavia o serie de echipamente de top, plasand modelul aproape de varful categoriei din care face parte. Acest salt tehnologic a deschis pentru Skoda noi oportunitati de vanzare, mai ales in zona de vanzari business, masini pentru flote auto pentru angajatii din mid-management. Da, Skoda Octavia pluseaza la capitolul imagine si statut, iar impreuna cu saltul calitativ a ajuns sa reprezinte o alternativa pe care nu o poti evita in clasa medie.

Datorita deschiderii catre noi categorii de clienti, a crescut, asa cum era de asteptat si oferta pentru modele rulate.O Octavia 3 rulata poate fi gasita azi la preturi incepand cu 7000 euro si poate sa ajunga pana spre 20000 euro in functie de anul de fabricatie, de rulaj si de dotari.

Cristerii de selectie: Skoda Octavia

Caroseria

Fata de generatia anterioara, modificarile estetice nu sunt majore. Skoda ramane fidela strategiei de grup, stilul conservator in materie de design. Micile imbunatatiri i-au adus un plus de imagine, acestea fiind in special prezente la nivelul grilei fata, faruri si stopuri. Romanii prefera in special Octavia berlina, dar oferta este mai bogata pentru modelul break, majoritatea masinilor care vin din afara au aceasta caroserie, care din punctul meu de vedere e mai practica si ofera numai avantaje. Putem observa si ca preturile sunt ceva mai mici pentru Octavia cu caroserie break, deci un alt argument pro.

Skoda Octavia

Motorizari

Oferta de motorizari la masinile rulate e reprezentata in mare parte de noul motor de 1.6 litri, diesel, cu 110 CP. Cele mai multe anunturi de vanzari au la baza aceasta motorizare, iar motivul este unul simplu: consumul mic in combinatie cu fiabilitatea recunscuta. Pentru cei mai sportivi dintre clienti, Octavia 3 poate fi gasita si cu motorul de 2 litri diesel, cu 150CP.

Diferenta intre cele 2 motorizari se face simtita mai ales la viteze mari unde acceleratiile motorului  de 2 litri sunt mai agresive. In oras e mai avantajos motorul de 1.6 care consuma mai putin si care are resurse mai mult decat suficiente in cea ce priveste acceleratiile.

Din gama de motorizari pe benzina, cel mai intalnit e motorul de 1.2 litri, turbo (1.2 TSI). Acesta ofera 105CP si niste reprize foarte bune in oras. per total va consuma mai mult decat ambele motoare diesel, dar ramane totusi o alegere inteleapta pentru confort (foarte silentios) si pentru costurile mai mici de intretine si taxe. Foarte rar se mai intalnesc si motoare pe benzina de 1.4 litri aspirat (recomandat doar daca fiabilitatea e singurul criteriu care conteaza, pentru ca altfel nu exceleaza cu nimic) sau mai nou (dupa 2016) motorul de 1 litru turbo cu 105CP, pe care il recomand daca mergeti in majoritatea timpului in oras.

Transmisie

Nu sunt multe de spus aici. Recomandarea este cutia automata cu dublu ambreiaj,disponibila pe toate motorizarile. Pretul este similar cu al modelelor manuale, n-are rost sa mai discutam despre avantajele pe care le aduce o cutie automata.

Dotari

Asa cum spuneam si la inceputul articolului, pe Octavia 3 regasim in premiera multe dotari, imprumutate de la modelele superioare Volkswagen. Sunt 4 sisteme multimedia disponibile:Swing, Bolero, Amundsen, Columbus. Dintre acestea, doar Swing este ceva mai rudimentar, restul avand ecrane mari, navigatie si o serie de functii suplimentare. Calitatea audio a crescut mult fata de generatia anterioara. Mai rar intalnit este sistemul de sunet de inalta rezolutie de la Canton. Octavia 3 dispune de majoritatea sistemelor de confort disponibile in clasa sa. Daca ar fi sa fac o lista a celor pe care nu trebuie sa le ratezi, ar arata asa: scaune incalzite, volan incalzit, parbriz incalzit, navigatie,bluetooth, clima pe 2 zone,senzori de parcare fata/spate. Restul de dotari, precum senzori de ploaie, lumini, etc, vin oricum in echiparea de baza.

Skoda second hand

Verificati la reprezentanta orice masina rulata, atat din punct de vedere tehnic, dar mai ales pentru a certifica daca rulajul este cel declarat de vanzator. Procedura asta va va scuti de costuri suplimentare ulterioare. Weltauto este o alta varianta de achizitie pentru Octavia 3 rulata.


Pe aceasi tema

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *