Problema cu Excel pe Mac OS si fișierele CSV. Iată soluția!

Pentru utilizatorii de Mac OS e o mare problema lucrul cu fișierele Excel din Office pentru Mac. Mai ales daca lucrezi cu fisiere in format .csv.

Se întâmplă asta pentru ca Office for Mac este setat by default sa folosească un format proprietar Apple pentru interpretarea simbolurilor care pot apărea prin aceste fișiere.

In Windows si in general, fișierele .csv sunt formatate cu UTF-8. Ei bine, când imporți un astfel de fișier in Excel for Mac, ai surprize. E plin internetul de topicuri deschise pe acest subiect, dar foarte rar găsești si soluția.

Nu, nu poți schimba in setările Excel for Mac formatul default cu care sa poți deschide fișierele CSV.

Iata 3 metode pe care le poți folosi ca sa deschizi corect un CSV pe Excel for Mac:

  • Import CSV: Deschizi un Excel nou si mergi la File si apoi la Import. Selectezi fișierul tău CSV pe care dorești să-l deschizi si îți apare un prompt prin care poți seta anumite elemente, printre care formatarea (aici selectezi UTF-8), dar si delimitatorul coloanelor (de obicei este virgula (comma)). Daca a mers așa, ai scăpat, dar de multe ori, coloanele nu for fi afișate corect. Ai scăpat de problema cu simbolurile interpretare greșit, dar ai informațiile amestecate pe coloane. In acest caz soluția e cea de la următorul punct!
  • Deschide din nou un fișier Excel nou. De data asta nu mai apelezi la import. Mergi in meniul „Data” din excel si apoi accesează meniul „Get Data (Power Query)”. Asta este tot un import, dar ceva mai rafinat si cu mult mai multe opțiuni. Din lista de extensii de fișiere selectezi CSV, -> Next si apoi alegi din PC fișierul tău .csv. Se deschide o fereastra noua unde ai opțiuni de import pentru CSV, inclusiv un exemplu despre cum va arata fișierul tău importat. Desigur, selectezi UTF-8 si delimitatorul corect (de obicei el e identificat automat aici). Metoda asta merge sigur si fără probleme. O alta metoda care merge la sigur este următoarea.
  • Import in Google Sheets. Google Sheets este pare a Google Apps. Daca ai un cont Google (Gmail), atunci ai automat si gratuit acces la Google Sheets. Mergi in Google Sheets, te conectezi cu contul tău Google si aici poți crea documente excel sau importa documente excel. Crează un document nou si apoi din meniu dai Import si selectezi sursa „upload from PC”. Încarci fișierul tău CSV si vei observa imediat ca Google Sheets formateaza exemplar aceste fișiere CSV la import. Apoi salvezi fișierul in format .XLXS si îl descarci din nou pe PC si poate fi folosit așa cum se cuvine. Metoda asta poate sa fie cea mai sigură si mai simplă. Ea implica totuși sa urci niște documente prin Google si sa accesezi contul Google pentru asta. Din acest motiv, eu prefer soluția de la punctul 2 cu Power Query.

Problema CSV in Excel pe Mac OS


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Lasă un comentariu