Problemă cu instalația de aer condiționat la mașină, diagnoza, mecanici tepari, costuri

Asta e experiența mea recentă cu o serie de service-uri auto. Problema pentru care am apelat la ei: instalația de aer condiționat nu mai funcționa. Mașina: un VW Passat.

Problema, mai pe larg

A 2-a mașină din familie e un VW Passat. Foarte bun, n-am prea băgat bani în el în afara reviziilor, o distribuție schimbată și niște accesorii pe la suspensie care făceau zgomote ciudate. Foarte convenabile la întreținere aceste mașini, găsești piese pe toate drumurile și sunt foarte multe service care știu bine mașina asta. Problema cu aerul condiționat (clima automată, mai exact) a început să se manifeste acum vreo 12 luni, în vara trecută. Se străduia din greu să mențină o temperatură decentă în zilele călduroase. La începutul acestei veri însă, n-a mai reușit deloc, nu mai venea deloc aer rece pe instalație.

Service auto și meseriași mecanici

M-a prins prima zi călduroasă cu mașina prin oraș prin zona târgului vitan. Știam că acolo în interior e cineva care se ocupa cu astfel de probleme, așa că am zis să rezolv. Eu plecam de la ideea că trebuie să încarc instalația cu freon din nou. Cam asta e rezolvarea clasică la problemele cu instalațiile de aer condiționat la mașini. Ajuns acolo, domnul mecanic face o constatare scurtă, pe la conductele din jurul motorului și pune un diagnostic diferit și mai scump: compresorul AC e defect, trebuie înlocuit. Zic: dar sunteți sigur de acest diagnostic? Varianta să fi rămas fară freon nu poate fi valabilă? Zice: nu, pentru că am verificat și aveți presiune în instalație. Apoi mi-a și arătat, cum, daca slăbea un șurub, ieșea presiune din conductele alea. Fară să fiu în temă cu aceste probleme, zic, asta e, atunci o să schimb compresorul. L-aș fi schimbat acolo pe loc, dar domnul avea doar unele folosite, dar funcționale, la 500 lei bucata. Cu tot cu manoperă și reîncărcare instalație cu freon, ajungea pe la 800 lei.

Plec de acolo și în decurs de 5-6 zile mai trec pe la 4 service-uri care postau în față panouri cu „reparăm instalații AC auto”. Explic de fiecare dată problema, fară să spun ce diagnostic aflasem înainte. Cam toți eliminau din start varianta să fie nevoie doar de freon în instalație. Majoritatea mergeau pe varanta: compresor defect.

Rezolvarea problemei

Ieri, trec pe la un alt service, de data asta, în premieră, un mecanic e dispus să facă o verificare ca la carte și conectează un tester pe computerul mașinii pentru a vedea daca sunt erori, apoi conectează la instalația de aer condiționat un alt aparat special pentru verificarea nivelului de freon. Și, surpriză, mai aveam în instalație foarte puțin freon. După o încărcare cu freon, respectivul mi-a spus că există posibilitatea ca să am pierderi din instalație, și din acest motiv a pus și o substanță în instalație care la o verificare poate să dezvăluie sursa scurgerii, iar acesta verificare va trebui făcută peste 2-3 săptămâni. Simplu și la obiect. Costul reîncărcării cu freon: 150 lei.

Concluzia pe care o trag din aceasta experiență.

Mecanicii au forțat acest diagnostic care le aducea lor mai mulți bani în buzunar. Nu pot să cred că, daca te ocupi cu rezolvarea acestor probleme, nu cunoști în detaliu problema sau nu te duce capul să faci un diagnostic corect înainte să te pronunți. Diagnosticul ăsta cu schimbarea compresorului ar fi rezolvat problema indiferent de cauză, pentru că presupunea să încarci oricum din nou instalatia cu freon, iar alte cauze în afara acestora nu prea mai există. Nu pot să mă mândresc cu rezultatul de a fi economisit niste bani datorita investigației la mai multe service-uri, pentru că de fapt, a fost mai mult un noroc. Eram destul de convins că trebuie să schimb compresorul de AC și asta aș fi făcut în următoarele zile dacă nu întâlneam acest mecanic corect.

Asigurarile RCA au la baza aceasi problema: Service auto neserioase

Stăm încă foarte prost la partea asta de service auto în Romania. Foarte mulți mecanici slabi, apoi, foarte mulți dintre ei neserioși, apoi, din nou, foarte mulți țepari. Problema asta e legată strâns și de problema cu asigurările RCA și cu costurile și întârzierile la plata. E normal, pentru că în ecuație intervin aceste service-uri auto care au că scop principal umflarea costului de reparație la orice intervenție.

Citeste si:


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Lasă un comentariu