Pasajul Ciurel – de ce este inutil in acest moment și ce viitor are

Pasajul Ciurel se inaugureaza maine (sambata 19 septembrie 2020), lucrarile se desfasaoara pe repede-inainte pentru ca e ultimul weekend inainte de alegeri si na, trebuie.

Am auzit zilele astea ca unii politicieni il catalogheaza ca fiind cel mai important proiect de infrastructura din Bucurestiul de dupa revolutie. Eu zic ca nu intra nici macar intr-un top 10 al proiectelor de acest fel, chiar daca proiectele au fost putine si proaste. Si spun asta referindu-ma la stadiu actual, altfel, planul cu prelungirea pana la A1 e bun, dar nu cred ca mai traiesc sa-l prind finalizat (chiar daca nu sunt prea batran). In comparatie cu pasajul Basarab, de exemplu, pasajul Ciurel e frectie la picior de lemn pentru ca el nu rezolva o problema reala de trafic, doar simplifica putin o intersectie care nici inainte nu era cu mari probleme.

pasajul ciurel
rosu = inutil fata de situatia de pana acum
verde = util, dar va crea probleme in alte parti

Ce utilitate are acum Pasajul Ciurel

Sa luam problema la pas si sa vedem ce s-a schimbat in diverse scenarii de deplasare:
– daca vi de la Lujerului si mergi catre Crangasi, situatia se schimba putin, in sensul ca nu vei mai sta acolo la un semafor, dar asta nu-ti va scurta timpul de deplasare, timp care se va muta la urmatorul semafor de la Crangasi.
– daca vi de la Lujerului si vrei sa faci dreapta pe Splai, e fix la fel, ai o bretea, nu ai semafor, nu aveai nici inainte.
– daca vi de la Lujerului si vrei sa faci stanga… n-ai de ce, ca nu e nimic in stanga, pasajul se termina intr-un teren viran.
– daca vi din Crangasi si mergi catre Lujerului, nu mai prinzi acolo un semafor, dar din nou, nu era un semafor cu timp mare de asteptare nici inainte. Aglomeratia se va muta la semaforul de la Lujerului.
– daca vi de la Crangasi si mergi in stanga pe Splai, te ajuta, urci pe bretea, pe pasaj si cobori pe Splai. In scenariul asta, nici inainte nu era ceva complicat, asteptai destul de putin, asta si pentru ca cine vrea sa mearaga catre centru are rute alternative mai scurte fie direct din Crangasi, fie inainte sa ajunga in Crangasi.
– daca vi din Crangasi si mergi in drepta, din nou, n-ai unde, teren viran.
– daca vi de pe Splai, aici ai un real avantaj daca mergi in stanga, practic urci pe pasaj, cobori pe Virtutii si mergi fara oprire. Inainte de asta, ruta era prin Crangasi unde se intamplau niste ambuteiaje de toata frumusetea. Scenariul asta, va aglomera foarte mult strada Virtutii in sensul catre Lujerului, estimez ca aici se va sta la semafor de cateva ori pana sa treci. Sa nu uitam ca aparitia noului pasaj a reconfigurat putin sensurile de deplasare: pe partea dreapta a raului Dambovita, s-a facut sens unic, doar dus, ineinte era si o banda pe care puteti sa vi catre Virtutii. Tot traficul de intoarcere catre Virtutii se va muta pe celalalt mal al Dambovitei, prin Regie. Va fi ”distractie” pe acolo, mai ales cand toti studentii vor incepe facultatile si vor venii cu totii cu masinile din dotare la camine. Se va parca pe stanga si pe dreapta, pentru mers va ramane o singura banda, iar aia cel mai probabil va fi mai mereu blocata de ”smecherii” cu masini puse pe semnalizarea de avarie, ca asa se intampla pe la noi.

Cum ar putea deveni util Pasajul Ciurel

In 2 etape, una mai usoara si mai rapid de realizat decat cealalata.
In primul rand, realizarea unei legaturi intre pasaj cu Bulevardul Uverturii. Asta ar elibera partial din traficul si aglomeratia de la intersectia Lujerului. Cei care intra in Bucuresti prin Chiajna-Rosu, ar scurta si ei timpul de asteptare de pe Uverturii la ore de varf, care se masaoara in zeci de minute sau ore.
A 2-a etapa: legatura cu A1, as simplifica mult traficul din sectorul 6, Bulevardul Iuliu Maniu. Toti care ies si intra in Bucuresti ar mai avea o alternativa in plus.

pasajul ciurel
Plan proiect Ciurel-A1 – 2 etape viitoare

Din aceste 2 etape de mai sus, stadiul actual este doar la nivel de plan. Nu exista nimic concret, nu se stie nici macar rutele exacte pe unde va trece acest drum. De aici incolo, urmeaza proiectare, exproprieri (estimez minim 10 ani de procese si intarazieri numai din cauza asta) si realizarea efectiva, care nici ea nu e simpla, implica niste pasaje supraterane si lucrari in zone greu accesibile, locuite.

Complicat!


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Un comentariu la „Pasajul Ciurel – de ce este inutil in acest moment și ce viitor are”

Lasă un comentariu