Segway Ninebot One C – Monociclu electric ideal pentru incepatori

Am zis intr-un articol anterior ca voi incepe o serie de articole scrise dar si video despre aceasta categorie a monociclurilor electrice. Voi incepe cu inceputul, si anume cu modelul pe care eu am invatat sa merg: Ninebot One C.

Ninebot One C este cel mai accesibil model din gama celor de la Segway, de fapt el nici nu se mai fabrica. Segway mai are acum in portofoliu doar 2 modele si anume Ninebot One S2 si Ninebot Z10. Anterior au avut Ninebot One C si modelul cu baterie mai mare Ninebot One E+.

segway monociclu
Ninebot One C

Caracteristici Tehnice Ninebot One C

Acestea sunt caracteristicile date de producator:

Încărcătură maximă: 100 kg  
Viteza maximă (km / h): 18 km/h  
Autonomie maxima: 12 km  
Unghi de urcare (depinde de greutatea dvs.): 10-15 grade    
Baterie: Bateria Li-ion de 110 Wh  
Puterea nominală a motorului: 450W  
Timp de incarcare: 1 ora  
Diametrul anvelopei: 16 inci  
Lungimea pedalei (fără rulment): 9.5cm  
Temperatura de lucru: -10 – 45 Deg.C  
Bluetooth: da
Greutate: aprox 13 Kg

Calitate de constructie Ninebot One C

Sunt in acest moment cateva branduri de monocicluri electrice cunoscute: Segway Ninebot, Inmotion, KingSong, Gotway. Dintre acesti 4 producatori renumiti, Segway este de departe producatorul cu cele mai calitative produse, asta probabil si datorita istoriei si a renumelui lor in domeniul mobilitatii electrice.

Ce inseamna calitate aici?
Pai in primul rand, calitatea materialelor folosite. Ninebot One C e facut la exterior din plastice foarte rezistente. Eu nu sunt primul care invata sa mearga pe acest monociclu, iar respectivul produs a suferit ceva lovituri doar cat eu am invatat. Asta se reflecta in niste zgarieturi la nivelul carcasei, dar nici astea nu sunt foarte evidente. Calitatea materialelor este pur si simplu foarte buna.
Un alt aspect la calitate: aplicatia mobila cu care controlezi sau setezi monociclul. Si aici, Segway este la mare distanta de ceilalti producatori, aplicatia lor este foarte buna, completa si in acelasi timp simplu de utilizat.
Alt aspect: motorul. foarte silentios, foarte responsive si destul de performant pentru vremea la care a fost produs si puterea lui. Am reusit sa urc cu acest monociclu pante destul de abrupte unde nu ma asteptam sa reusesc. Ninebot One C este si un monociclu foarte silentios. Una peste alta, gasisem pe undeva pe internet o parere a unui reviewer si acesta zicea despre Ninebot One ca este ca un iPhone in utilizare, facand astfel o paralela cu domeniul telefoanelor mobile si a experientei de utilizare.

Inca ceva important aici: Ninebot One este printre putinele monocicluiri electrice care rezista la deplasari pe suprafete umede, nici unul din ceilalti producatori nu recomanda asta utilizatorilor.

segway monociclu

Autonomie Ninebot One C

Daca va uitati peste majoritatea modelelelor cunoacute de monocicluri, o sa observati ca exista un tipar in cea ce priveste capacitatea bateriilor si a autonomiei date de producator. De ex, Inmotion V8 are 480Wh si producatorul spune ca poti merge pe el pana la 45-50Km (in realitate, cam 25km), Inmotion V10F are 960Wh si o autonomie de pana la 90km (in realitate cam 50km), Gotway Tesla V2, o baterie de 1020Wh si o autonomie de pana la 100km (in realitate cam 50km). Observati ca producatorii dau autonomia cam 1 la 1 cu numarul de Wh, dar in conditii reale, ajungi cam la jumatate din acea valoare. Desigur, producatorii testeaza aceste autonomii in conditii ideale, cum ar fi, viteza mica si constanta, suprafata plana, conditii meteo favorabile si un utilizator cu o greutate mica (in medie cam 70Kg).

Ninebot One C face exceptie de la tiparul de mai sus. One C are o baterie de 110 Wh, Segway zice ca poti face cu el intre 12-15km, iar eu am scos in realitate cam 11km, cea ce mi se pare impresionat, cu atat mai mult cu cat nu a fost un test de autonomie, nu am incercat sa tin consumul la un nivel redus. Iata aici inca un argument pro Segway in cea ce priveste calitatea.

Viteza Ninebot One C

Asta este probabil cel mai slab punct al lui Ninebot One C. Producatorul dadea candva in specificatii o viteza maxima de aprox 16km/h. Probabil au deblocat pe parcurs inca 2Km/h pentru ca eu vad in aplicatie si chiar merg cu 18Km/h. Asta e o viteza limitata din aplicatie, sunt convins ca ai putea merge cu ceva mai mult daca nu ar fi limitarea. De ce zic ca e cel mai slab aspect? Pai prinzi viteza asta foarte usor, ajungi foarte repede la 18Km/h. Dupa ce ai invatat sa mergi, 18km/h ti se va parea foate, foarte putin. Eu am reusit sa ating viteza asta maxima la aprox 2-3 ore de la prima mea incercare de a ma urca pe acest monociclu. Ca si cum asta nu ar fi suficient, cand atingi viteza asta, monociclul te alerteza sonor si la 2 secunde dupa, incepe sa ridice pedalele din fata ca sa te forteze sa incetinesti. Senzatia e una destul de enervanta.

Confort la rulare pentru Ninebot One C

Fiind un monociclu cu roata de 16 inch, e deja in categoria celor confortabile, trece usor peste denivelari, cobori usor de pe boruri (urci greu pentru ca aici ai nevoie de mai multa putere). Cand te referi la confort la rulare, cel mai important astect este felul cum e construit, forma monociclului, pedalele si dimeniunea lor. Ninebot One C e destul de slim (spre deosebire de Gotway Tesla V2 de ex), dar are acele perne laterale destul de incomode, cel putin pentru mine. Asta pentru ca, in timp de invatam sa merg, partea de jos a padurilor laterale punea presiune mare pe nodul gleznei interioare, am avut dureri cateva zile din cauza asta. Dupa ce inveti sa mergi, problema dispare natural, odata ce inveti sa pleci de pe loc fara efort. Pedalele sunt ok, cam joase daca vrei sa faci intoarceri rapide, e posibil sa atingi cu ele de sol.
Pentru deplasari pe timp de noapte, o sa ai nevoie de o sursa de lumina la tine, Ninebot One C nu are lumina integrata.

Mobilitate si transport

Asta e alt aspect unde Ninebot One C nu sta bine. Atunci cand ai nevoie sa-l cari pentru ca nu poti merge pe el, ai o problema: trebuie sa-l opresti, altfel nu-l poti ridica (roata va incepe sa se roteasca haotic). L-ai oprit, apoi il apuci de maner si il cari cu toata greutatea lui de 13Kg. Asta e un tribut platit pentru a fi un pionier in domeniul acestor produse. La vremea aia, productorul nu anticipa aceste probleme. Ulterior, majoritatea modelelor au un buton in maner care anuleza acea accelerare a rotii atunci cand e ridicat de la sol. Sau in timpul in care nu poti merge pe el, majoritatea modelelor noi au un troler integrat sau un maner de care il apuci si e foarte comod de a te deplasa pe langa el. Ninebot One C nu are asta si nu e recomandat sa mergi cu el in locuri unde nu poti merge pe el. Exista solutii de a monta un maner de tip troller pe el, costa cam 60 USD pe AliExpress, dar nu stiu daca merita investitia, pentru mine nu.

Aplicatia mobila

Asa cum am zis si mai sus, e cea mai buna aplicatie mobila. Iti arata in timp real autonomia, viteza, distanta parcursa. Poti inregistra un traseu, inclusv cu harta si traseul pe care te deplasezi, iar ulterior poti vedea acest traseu cu o viteza de derulare video pe care o setezi tu, si poti vedea diversi parametrii ai deplasarii din acest video. Poti face upgrade de firmware (daca e disponibil), lucru pe care in aplicatia Gotway nu-l poti face. Poti seta diverse alarme, poti seta diferse restrictii, viteza etc. Poti seta diverse moduri pentru luminile led de pe laterale sau le poti opri de tot. O aplicatie foarte buna!

Ninebot One C


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Lasă un comentariu