Monociclu electric sau trotineta electrica? De ce am ales monociclu electric!

Merg de aproximativ 2 ani prin Bucuresti cu o trotineta electrica, un Xiaomi Mi 365, o solutie de deplasare foarte convenabila pentru distante de pana in 25Km la ore de varf.

De cateva zile experimentez deplasarea pe un monociclu electric, un model de la Segway, mai exact Nineboot One C. A fost nevoie de doar 3-4 zile sa concluzionez ca monociclul electic este varianta pe care o prefer, chiar daca voi pastra si trotineta ca alternativa pentru anumite situatii.

monociclu electric
Monociclu electric Ninebot One

De ce mi-am luat monociclu electric.

In primul rand, trotineta electrica este ceva mai greu de parcat si de depozitat, chiar daca e pliabila si relativ usoara, tot ai nevoie de un spatiu generos unde sa o depozitezi. Apoi, deplasarea prin Bucuresti este destul de problematica in zone unde nu ai piste de biciclete. Nu poti trece peste borduri (urcat-coborat) fara sa te opresti. Iar, cum in Bucuresti avem piste de Biciclete foarte putine, deplasarea nu e chiar usoara si fara peripetii. Mersul pe strada printre masini nu e varianta de baza pentru mine, mi se pare foarte periculos, in Bucuresti se circula haotic si sunt foarte multi soferi incepatori sau teribilisti.Trotineta electrica mai are un minus: confortul. A mea e cu roti de 8 inch cu aer, dar chiar si asa, simti absolut toate denivelarile din asfalt, ca sa nu mai zic de gropi, peste care treci foarte greu.

monociclu electric
Monociclu electric Inmotion V10

Monociclul electric, in schimb, rezolva elegant toate problemele enumerate mai sus in dreptul trotinetei electrice:
– confortul este deplin, ai o roata mult mai mare de 14-16 inch, cu aer, care absoarbe foarte bine toate denivelarile
– este mult mai compact si mai usor de depozitat, incape usor intr-un portbagaj de masina, in casa il poti pune oriunde, lipit de un perete, nici nu arata rau, nici nu incurca.
– dupa ce prinzi ceva experienta cu el, vei putea sa treci peste borduri cu usurinta, este mult mai manevrabil dupa ce il inveti bine.

inmotion v10f

La capitolul dezavantaje, ce iese imediat in evidenta, e perioada de invatare mai lunga. Daca la trotineta, te urci pe ea din secunda 1 si mergi, la monociclu electric nu e chiar asa. Ai nevoie de cateva ore (pozibil zile) doar pana vei reusi sa mergi fara ajutor, iar apoi ai nevoie de alte cateva zile de mers pe el ca sa deprinzi mersul printre obstacole, trecerea peste borduri, etc.. In perioada asta, riscul de cazi sa te accidentezi e destul de mare si mai ales, riscul sa distrugi monociclul este si el mare, chiar daca e foarte rezistent.
Tot la dezavantaje, cred ca as putea incadra si faptul ca franarea de urgenta nu e la fel de eficienta ca in cazul unei trotinete. La trotineta tragi de frama de mana, roata se blocheza, de la viteze de 25km/h te opresti in 3-4m. Pe monociclu, trebuie sa te lasi pe spate, in functie de experienta pe care o ai poate sa fie mai eficient sau mai putin eficient. Cert e ca pana inveti bine sa mergi pe el, riscul e mai mare.

La capitolul performante, ai variante bune la ambele categorii. Exista acum trotinete cu 2 motoare cu un total de peste 2000W putere, cu o acceleratie uimitor de buna. La autonomie poti ajunge pana pe la 60-70Km. La monociclu electric, puterea maxima e deasemenea pe la 2000W, dar autonomia tinde sa fie ceva mai buna, catre 100km, dar la o greutate semnificativ mai mica fata de trotineta electrica.
In versiuni de buget redus, gasesti monociclul de la Segway, modele precum Ninebot One, sau de la Inmotion, modele precum V5, V5F, sau de la Kingsong, modele precum KS-14D, care vin cu puteri de 500-800w si cu autonomii de 20-40km intr-un pret de aprox 2500-4000 lei.
In zona de sus a performantelor, sunt modele precum Ninebot Z10, Inmotion V10 sau V11, Kingsong KS-18. Toate acestea au puteri intre 1800-2000w si autonomii intre 80-100km. Preturile ajung pe la 7000-12000 lei. Desigur, exista modele intermediare.

Voi trata mai pe larg acest subiect al monociclurilor electice aici pe blog prin niste articole dedicate in zilele si saptamanile urmatoare. Ce vreau sa tratez, pe puncte, in urmatoarele articole:
– review Monociclu Electric Ninebot One C (cam cel mai accesibil monociclu electric si cam cel mai bun pentru a invata sa mergi pe monociclu).
– ce pasi trebui sa urmezi ca sa inveti sa mergi pe monociclu electric (voi descrie pe larg cum am invatat eu sa merg, de unde am luat referinte, ce functioneza si ce nu, toate detaliile.
– review Monociclu electric Ninebot One S2
– review Monociclu Electric Inmotion V10F
– review Monociclu Electric Inmotion V5F
– review Monociclu Electric Inmotion V8
– review Monociclu Electric Inmotion V10F
– review Monociclu Electric Ninebot Z10
– review Monociclu Electric Kingsong KS-18

Daca printre voi sunt posesori sau doritori de informatii, va rog sa le impartasiti in comentarii. Este si pentru mine un domeniu nou, acesta al monociclurilor electrice si vreau sa aflu cat mai multe de la altii care experimenteza de mai multa vreme.


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Lasă un comentariu