Merita Duster pretul cerut de Dacia?

Ce e Dacia Duster?

Socant de accesibil, sune Dacia in spoturile de promovare. Cum adica socant? Aceasta masina de teren are un pret de pornire de la 11000 euro cu tva, adica cam cu 45% mai mic decat pretul de baza al unui Nisan Qashqai. Duster insa e mai mare la interior si are acelasi motor de 1.6 litri sub capota. Da, asta e socant.

Intr-adevar, nu trebuie sa fie o surpriza ca s-au facut compromisuri pentru a economisi bani si pentru a propune o masina cu un pret asa de mic. Filozofia Dacia, asa cum este ea inteleasa in afara Romaniei, este ca vrea sa ofere masini noi la pret de masini second hand, pentru cumparatorii care doresc ceva robust, fara complicatii si nou. O abordare socanta.

Conducere

Avem de-a face cu o platforma de Renault Clio care a fost modificata si marita ca sa poata sustine o caroserie de dimeniunile unui Nisan Qashqai. Alegerea motorizarii e simpla: o versiune pe benzina sau una pe motorina. Ambele motrizari si-au divedit de-a lungul timpului fiabilitatea pe milioanele de masini Nisan sau Renault vandute. Motorizarea 1.6 litri benzina e cam lenesa, asa ca nu ezitati pentru versiunea diesel care ofera un cuplu mai bun, un consum mai bun si e mult mai placuta la condus. Puteti alege sa cumparati versiunea 4×4.  Nu va ajuta in oras, decat iarna cand edilii uita ca de obicei in acest anotimp mai si ninge si sunt luati prin surprindere. Dar, in zonele de tara si mai ales pe teren alunecos, versiunea 4×4 isi merita fiecare ban platit in plus. Cu optiunea 4×4 Duster poate fi considerat o masina off-road veritabila cu unghiuri bune de trecere care permit abordarea cu increderea a unor spatii cu teren accidentat.

dacia duster exterior facelift

La interior

La o prima vedere, interiorul lui Duster iti transmite un sentiment de robustete, duritate. Si asa si este, totul este foarte dur la interior. Facut parca pentru rezistenta, pentru oameni muncitori (la propriu). Nu sunt multe butoane, deci e usor sa te acomodezi cu comenzile, iar toate echipamentele prezente poti fi folosite fara sa ai nevoie in prealabil de manualul de utilizare. Simplu si eficient. Puteti intelege de aici ca simplu inseamna si putin. Adica, nu ai cu ce sa-ti bati capul. Nu din motive de ergonomie ci mai degraba din motive de economie. Putine functionalitati, de baza, fara complicatii. Mai noi, pe noua versiune exista ca optiune si un sistem de navigatie, un mare pas inainte pentru Dacia. Acesta se descurca decent, iti da chiar posibilitatea sa asculti muzica de pe o memorie USB sau sa-ti conectezi telefonul prin bluetooth la sistemul audio al masinii.

dacia duster interior

Concluzie

O masina foarte simpla, robusta care dispune de fiabilitatea dovedita a componentelor mecanice si electronice pe alte modele din grupul Renault. Nu are cele mai economice motorizari, Nu are cele mai scazute emisii de noxe, dar, ganditi-va la pret: nu are concurent. Per total, un pachet extrem de avantajos pentru cei care doresc o masina noua, robusta, fiabila si simpla.


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Lasă un comentariu