Concluzii dupa 2 ani cu Audi A4 B8

Acum 2 ani si ceva cautam o masina, si pentru prima data voiam sa trec catre un brand premium. Pana atunci detinusem Toyota Avensis, Volkswagen Passat, Opel Insignia, Dacia Logan. In afara de Logan, toate cumparate la mana a 2-a. Urmatoarea, tot SH. Erau pe lista 3 modele: Audi A4 B8, BMW seria 3 si Mercedes clasa C. Am mers pana la urma pe varianta Audi pentru ca peste tot se spune ca Audi e un brand care ofera cel mai bun compromis intre calitate, confort si placere de condus. Mai era aici un detaliu, tractiunea spate nu prea ma incanta, pe perioada de iarna facand drumuri in zone de deal unde e mai problematic cu aderenta in panta.

Ca sa sumarizez concluziile de mai jos, as spune acum ca nu tot ce se scrie prin internet trebuie luat de bun, majoritatea parerilor sunt subiective si nu reflecta intocmai realitatea. Audi A4 B8 nu e o masina care sa te dea pe spate, in nici un caz la confort, dar nici la placere condus. Iar concluzia asta e bazata pe experienta, nevoile si asteptarile mele, asa ca, sunt convins ca multi vor spune ca aberez si ca din punctul lor de vedere Audi A4 e o masina extraordinara.

Sa discutam pe rand:

Confort:

Audi A4 B8 e o masina mica la interior. Si ca sa intelegeti ce inseamna mica: am avut ocazia sa conduc in paralel o perioada si un Volkswagen Polo (varianta 2018). E, Polo asta e al naibii de bun la spatiu interior si la cum e gandit acesta. Si clar peste Audi A4 B8. Nu ma intelegeti gresit, in fata stai bine, dar libertatea de miscare e limitata si senzatia de spatiu e mica. In spate, lucrurile stau si mai rau. Foarte rau stai daca ai peste 1.75m. Scaunele, in varianta de baza sunt slabe, neasteptat de slabe pentru „premim”. Desigur, exista variantele superioare care sunt „altceva”. Si cam aici se opresc lucrurile negative. Materialele la interior sunt de buna calitate, peste toate masinile detinute de mine pana la aceasta. Iar buna calitate inseamna ca nu prea auzi greierasi chiar daca masina e rulata mult. Asta e un mare plus si asta era un punct important pe lista asteptarilor mele de la o masina premium. Ca o comparatie, Passat B7 sau Opel Insignia detinute anterior stateau foarte prost la capitolul asta. A, mai e ceva ce nu mi-a placut si m-as fi asteptat la mai mult: insonorizarea. La viteze peste 130km/ora se aude bine in interior.

Condus:

Aici sunt multe plusuri, dar si minusuri. Am avut varianta cu cutie automata Multitronic. Asta e o cutie cu variatie continua (nu are trepte de viteza, variatia de viteza se face pe un con). Motorul: 2.0 TDI 140CP. Combinatia asta nu e cea mai buna din punctul meu de vedere. Cutia automata e confortabila, dar foarte plictisitoare. Ca sa intelegeti, o apasare de pedala seteaza turatia motorului pe undeva pe la 2000-3000 turatii, aceasta ramananad neschimbata, timp in care creste doar viteza. Nu exista timpi de schimbare, totul de intampla foarte lin pana ajungi la viteza dorita. Poate sa fie ok daca vrei doar confort, dar dupa un timp la mine devenise plictisitoare. Exista si modul Sport al cutiei. Aici se simuleaza practic 8 trepte de viteza, timp in care motorul se tureaza mai bine (aprox 4000 rot/min), sau mai ai la dispozitie mod manual, unde din nou simuleaza 8 trepte de viteza, de data asta schimband cand ii spui tu. Cutia asta automata ii taie mult din elan si motorului. Acceleratiile nu sunt la fel de intense precum varianta cu cutie manuala de exemplu. Comparativ, anterior am avut VW Passat cu 2.0 TDI si cutie DSG (prima varianta). Passatul cu DSG mi-a lasat o impresie mult mai buna, mult mai placuta la condus, acceleratii mult mai bune. La capitolul „condus” mai am o nemultumire: directia. La Audi exista optiunea „servotronic”: o optiune care iti ofera o directie mult mai usoara si mai placut de folosit in oras. Eu nu am avut optiunea asta si se cam transformase intr-un chin condusul prin oras si parcarile. Foarte grea directia. Am fost inclusiv in service in speranta ca voi revolva ceva. Toti mi-au spus ca asa e directia la Audi fata optiunea „servotronic” . Stiu ca o astfel de directie, neasistata, ofera un feedback mai bun soferului, dar asta se intampla in putinul timp cat conduci pe niste drumuri cu viraje. Dar, daca conduci masina asta in oras, eu unul renunt la feedback, directia aia usoara e lux.

Fiabilitate:

N-am avut nici o problema cu masina cat a fost a mea. Si probabil, va mai merge mult fara evenimente prin tara noastra. Cu revizii la timp, cu o distributie schimbata la timp si o cutie automata la care sa faci schimbul de ulei la fiecare 100k km, Audi A4 B8 e o masina foarte fiabila.

Daca ai o familie numeroasa, masina asta nu e pentru tine. Daca ai peste 1.8m, iarasi, nu-ti lua A4 B8. Reviziile nu sunt ieftine daca vrei sa mergi la un service bun (nu vorbesc de reprezentanta, acolo e durere). Daca ai ghinion si ai probleme, asteapta-te sa fie scumpe reparatiile. Si, in general, pe unde mergi, vei fi taxat suplimentar ca pe grila ta e semnul de marca AUDI (de ex, mie mi-au luat o taxa cu 10 euro mai mare la o trecere cu bacul in Grecia, fata de o Skoda Octavia, care practic, are aceleasi dimensiuni si greutate). Asta pentru ca… e Audi. Atat! Per total, A4 B8 nu e o masina practica, dar cel mai probabil nu vei putea trece peste emotia aia: „vreau un Audi” atunci cand cauti. Eu nu m-as intoarce la Audi din nou chiar si de-ar fi vorba despre o clasa superioara (A6). Sunt subiectiv aici poate, dar cred ca poti alege la banii dati pe Audi ceva mai bine dotat si mai ieftin la intretinere. Sau, de ce nu, mai bine pui bani de-o parte. La cum se circula in tara noastra si la cum se vede viitorul, masinile premium nu sunt o varianta.


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

5 comentarii la „Concluzii dupa 2 ani cu Audi A4 B8”

  1. ” tractiunea spate nu prea ma incanta, pe perioada de iarna facand drumuri in zone de deal unde e mai problematic cu aderenta in panta” LOL – te plangi de exact singurul loc in care tractiunea pe spate ajuta, adica la urcare. Cine dracu sa aiba incredere in orice zici, asta e faza gen „blonda de la drept”

    Răspunde
    • eu vorbesc din experienta, am testat ce spun,dar tu cred ca vorbesti din auzite. Da, in teorie, tractiunea spate impinge mai bine cand urci, mai ales pante cu unghi mare unde centrul de greutate al masinii se muta mult in spate, deci pe puntea cu tractiune. In realitate, pe gheata, ai sanse mici sa pleci si de pe loc, greutatea fiind foarte mica pe puntea spate si neavand avantajul tractiunii pe rotile cu care poti sa variezi directia si unde ai greutate mare, acolo fiind motorul.

Lasă un comentariu