BMW Seria 3 (E90) – review masini rulate

29 februarie 2016

BMW seria 3 a fost mereu considerata o masina exclusivista in Romania. Avand in vedere segmentul din care face parte, acest lucru surprinde putin, dar percetia respectiva poate fi pusa si pe seama nivelului scazut de trai al romanilor. Asta nu ne-a impiedicat totusi sa fim mari consumatori de BMW-uri: second hand.

La inceput de an 2016, piata auto din Romania da semne de revenire, dar inca nu se poate vorbi de o maturitate sau de o predictibilitate in acest sens. Mai ales in segmentul masinilor premium nu sunt premise ca va exista o crestere substantiala.

Asa ca, beneficiind din plin de dorinta de afirmare dar si de apetitul pentru lux si comfort, romanii sunt mari consumatori de masini second hand importate din tari precum Germania, Belgia, Olanda, Franta.

bmw seria 3 review

De ce BMW Seria 3?

In mare parte, suma pe care un roman o aloca in medie achizitiei unei masini la mana a doua se invarte in jurul valorii de 10000 euro. Pe la valoarea asta, rata lunara in cazul unui credit de nevoi personale este oarecum corelata cu nivelul mediu al salariului din tara noastra.

bmw seria 3 320d

Pentru o masina premium, la 10000 euro nu sunt prea multe optiuni. Rar poti gasi o masina in stare relativ buna din segmentul mare (BMW seria 5, Audi A6, Mercedes E Classe), iar daca gasesti, anul de fabricatie te va pune pe ganduri (cel mai probabil, mai vechi de 2008). In felul acesta trebuie sa-ti indrepti atentia catre clasa compacta (BMW seria 3, Audi A4, Mercedes C Classe). In jurul acestei sume mai sunt variante demne de luat in seama (classa mare) cum ar fi Opel Insignia, Mazda 6, Honda Acord, Toyota Avensis. Aici depinde de fiecare ce afinitati are catre diversi producatori sau catre tara de provenienta. Unii considera masinile japoneze peste cele germane din punct de vedere al fiabilitatii. Testele de fiabilitate tind sa confirme aceasta ipoteza, dar pana la urma este o chestiune subiectiva si nu este singurul argument pe care se bazeaza achizitia unei masini.

Din toate modelele de mai sus iti vei indrepta atentia catre BMW Seria 3 daca iti doresti o masina cu un comportament sportiv evident. Asta este de fapt filozofia care a stat la baza modelelor BMW din toate timpurile si asta le-a diferentiat fata de concurenti. Cand spui comportament sportiv, multi au tendinta sa se gandeasca la masini de curse sau la masini care raman repetente la capitolul practica in folosire. La BMW nu e cazul. Comportamentul sportiv sta la baza conceputului “placerea de a conduce” lucru foarte apreciat de soferi in general. Motorizarile de exceptie combinate cu transmisia foarte buna (fie ea manuala sau automata), directia precisa si comportamentul atat pe autostrazi, dar mai ales pe drumuri cu multe viraje, fac din BMW seria 3 o masina foarte placuta la condus.

Varianta BMW E90 (E91) a fost produsa intre anii 2005-2012. Modelele fabricate intre 2009 si 2011 se incadreaza in suma discutata mai inainte. Fiind la finalul duratei de viata (ca model), beneficiaza de toate imbunatatirile necesare in urma problemelor semnalate la pana la acel moment. In plus, catre finalul acestei perioade de productie, clientii au beneficiat de pachete promotionale sau reduceri de pret, astfel ca majoritatea modelelor vin cu dotari de top.

Motorizari BMW Seria 3

BMW a excelat mereu la acest capitol. Motoare puternice, fiabile si economice. Pe cate de mari le sunt meritele aici pe atat de putine avem de spus. Oricare motorizare iti va satisface intr-o masura mai mare sau mai mica dorinta de sportivitate. Desigur, cu cat mai multi cai putere, cu atat mai bine, dar de la un anumit punct in sus intervin costuri suplimentare atat la achizitie cat si la taxele pe care le vei plati ulterior. E bine stiut faptul ca in Romania sunt suprataxate si supraimpozitate motoarele care depasesc pragul de 2000 cm. Din acest considerent, motoarele de 2000 cm raman alegerea ideala, iar acestea satisfac pe deplin posesorii. Nu e de ignorat deloc faptul ca un motor de 3000cm cu 6 cilindri in linie iti va produce senzatii foarte placute in timpul condusului, dar doar pentu cei care isi permit.

Ne indreptam atentia in acest review catre motorul de 2000cm (modelul 320D) care livreaza intre 163 si 184 CP. Norma de poluare Euro 5 va scuteste de o taxa de prima inmatriculare mare. Consumul anuntat de producator pentru aceasta motorizare este de 4.1 litri la 100km. In realitate, valorile sunt ceva mai mari, cam 5.5-6 litri in afara localitatilor (mers regulamentar) si in jur de 8-9 litri in oras. Exista si versiunea Efficient Dynamics care este optimizata pentru consum redus (s-au operat ceva modificari la motor, transmisie si software). In felul acesta puterea a scazut de la 184CP la 163CP. Cuplul a fost redus pe la 380NM. In testele de viteza, 320D ajunge la 100km/h cu start de pe loc in 7.5 secunde (8 secunde versiunea Efficient Dynamics).

Transmisie

Se stie ca BMW echipeaza masinile lor cu cele mai bune cutii automate. Recomand cu caldura cutia automata (produsa de ZF) care exceleaza la toate capitolele, de la fiabilitate pana sportivitate si confort. Cutiile manuale cu 6 trepte sunt foarte ok daca nu esti adeptul automatei.

Pentru cei care au mai multa rabdare sa caute, este recomandat sistemul de tractiune integrala Xdrive, foarte util iarna care aduce si un plus de stabilitate si siguranta.

Caroserie si test practic

Versiunea de caroserie Touring (E91) pare alegerea mai potrivita pentru familisti, spatiul suplimentar pentru bagaje fiind foarte util, dar fara a stiribi din performantele dinamice. Spatiul in fata si in spate este decent avand in vedere clasa din care face parte.

bmw seria 3 review

Dotari si entertainment

Acest capitol este cel la care BMW sta foarte bine chiar in competitia directa cu Audi si Mercedes. O versiune de echipare bogata include optiuni care la alte marici de seama pot fi gasite doar in clasa lux.

Sistemul multimedia este primul care iese in evidenta. Sunt 2 versiuni de navigatie disponibile. Varianta de top, denumita Professional are un display mai mare si include harta Romaniei pentru navigatie. Sistemul mai include si dvd,audio mp3,intrare auxiliara,usb,memorie interna ,tv. Sunetul este bun, dar aici trebuie sa stiti ca exista modele echipate cu sistem de sunet premium (Harman Kardon). Ce mai puteti gasi ca dori pentru Bmw E90: clima automata pe 2 zone, incalzire auxiliara programabila (un sistem foarte util iarna care permite incalzirea habitaclului fara a porni motorul si care poate fi programat sa porneasca la anumite ore), scaune active (isi modifica forma in functie de stilul de condus si de natura traseului pentru a oferi un suport lateral perfect), bluetooth, carkit incorporat in sistemul audio al masinii, xenon, lumini de zi, senzori de parcare cu afizaj pe display-ul unitatii centrale, keyless go, asistent faza lunga (camera integrata in oglida), pachet lumini ambientale, parbriz incalzit, comenzi vocale, pilot automat si multe alte dotari care au devenit obisnuite in zilele noastre.

bmw seria 3 interior


Pe aceasi tema

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *