Asigurare RCA la Euroins: ghid pentru asigurați și păgubiți

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a retras recent autorizația de funcționare a companiei Euroins, constatând indicii ale stării de insolvență a acesteia. În urma acestei decizii, ASF a promovat o cerere pentru deschiderea procedurii de faliment și a numit Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) ca administrator interimar al societății. Euroins are aproximativ 2,5 milioane de clienți în România.

Obligațiile și limitele FGA

În noiembrie 2021, când Fondul de Garantare a retras autorizația companiei City Insurance, Fondul de Garantare a Asiguraților a lansat un ghid pentru clienții afectați, enumerând obligațiile și limitele sale prevăzute de lege. Fondul de Garantare a informat creditorii care aveau de recuperat sume de la City Insurance că nu trebuie să se adreseze instanțelor judecătorești pentru obținerea despăgubirilor sau restituirilor de primă. În schimb, aceștia trebuie să depună o cerere de plată la Fondul de Garantare.

Fondul de Garantare preia sarcinile companiei de asigurare și se ocupă de deschiderea dosarelor de daună, constatarea tehnică a avariilor, instrumentarea dosarelor și avizarea lor din punct de vedere tehnic. Fondul pune la dispoziție cererea-tip de deschidere a dosarului de daună și informează asigurații și păgubiții cu privire la documentele justificative necesare.

Valabilitatea contractelor de asigurare

Ghidul Fondului de Garantare arată că polițele de asigurare emise de City Insurance erau valabile până la data expirării menționate în contract sau până la denunțarea contractului de către asigurat printr-o notificare transmisă societății. În cazul deschiderii procedurii de faliment, contractele/polițele de asigurare încetează de drept în termen de 90 de zile de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii. Dacă denunțarea contractului este făcută de lichidator, aceasta produce efecte la data notificării denunțării de către lichidator.

Ce faci în cazul unei daune?

În situația unei daune, păgubitul se confruntă cu o serie de acțiuni specifice. Potrivit ghidului lansat de Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) în cazul City, Fondul de Garantare va iniția procesul de deschidere a dosarelor de daună și va întreprinde toate demersurile necesare pentru a evalua tehnic avaria, a instrumenta dosarele de daună și a oferi avizul lor din punct de vedere tehnic. În acest sens, FGA va pune la dispoziție un formular standard pentru deschiderea dosarului de daună și va furniza informații cu privire la documentele justificative care trebuie însoțite cererea. Toate aceste informații relevante vor fi disponibile pe pagina web oficială a Fondului de Garantare a Asiguraților.

Citeste si: Despre asigurarea RCA atunci cand vinzi sau cumperi o masina. Sunt confuz…

Procesul de despăgubire

Pentru a solicita despăgubirea de la Fondul de Garantare a Asiguraților, asigurații trebuie să depună o cerere de plată, model Anexa 10, pe adresa cerere.plata@fgaromania.ro sau prin poștă la adresa Strada Vasile Lascăr nr.31, CP: 020492, sector 2, București. Procesul de despăgubire poate dura între 30 și 90 de zile lucrătoare, iar Fondul de Garantare va analiza în detaliu fiecare cerere în parte.

Citeste si: Nu va reparati masina pe asigurare RCA la service recomandat de asigurator!

Suma maximă acordată de Fondul de Garantare

Conform legislației în vigoare, Fondul de Garantare a Asiguraților poate acorda o sumă maximă de 500.000 lei (aproximativ 100.000 euro) pentru fiecare creanță de asigurare. Acest lucru înseamnă că, indiferent de numărul de creanțe pe care le are un creditor de asigurare, suma maximă acordată de FGA va fi în limita menționată anterior. Pentru dosarele de daună în care plățile se efectuează în valute diferite, Fondul va lua în considerare cursul valutar oficial al Băncii Naționale a României.

Procedura de denunțare a contractului de asigurare

Conform noului Cod Civil, un contract poate fi denunțat în termen de 20 de zile de la primirea notificării de denunțare de către cealaltă parte. Este important de menționat că, în perioada de 20 de zile, contractul este încă valabil și riscul este acoperit, deci nu se va acorda nicio restituire în acest caz. Pentru a obține restituirea primei în urma denunțării contractelor/polițelor de asigurare, creditorii de asigurare trebuie să depună o cerere de plată pentru restituirea primei, împreună cu Anexa 9 (disponibilă pe site-ul FGA), la Fondul de Garantare. Aceste documente pot fi depuse prin e-mail sau prin poștă, alături de alte documente relevante, precum copia actului de identitate, copia contractului/poliței de asigurare și dovada plății primelor de asigurare, în cazul în care acestea au fost plătite în rate.

Citeste si: Despre situatia Euroins, sau cum rezolvam problema asigurarilor RCA ieftine

Pași pentru denunțarea contractului de asigurare

Pentru a denunța un contract de asigurare, urmați următorii pași:

  1. Completați „Cererea de denunțare a contractului de asigurare” obținută de la asigurator.
  2. Depuneți „Cererea de denunțare a contractului de asigurare” la asigurator.
  3. Depuneți o cerere de plată – Anexa 9 – „Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă” la FGA, prin e-mail la adresa cerere.plata@fgaromania.ro. Asigurați-vă că includeți următoarele documente: actul de împuternicire (dacă este cazul), copia actului de identitate, copia contractului/poliței de asigurare, copia dovadei plății primelor de asigurare (în cazul plății în rate) și dovada denunțării contractului de asigurare depusă la asigurator.
  4. Este important să respectați termenele și să furnizați toate documentele necesare pentru a facilita procesul de denunțare și restituire a primei. După depunerea cererii de plată la FGA, aceasta va fi analizată în detaliu, iar Fondul va lua în considerare toate informațiile furnizate pentru a lua o decizie.

În concluzie, situația insolvenței Euroins a ridicat îngrijorări printre asigurații și păgubiții companiei. Cu toate acestea, Fondul de Garantare a Asiguraților intervine pentru a proteja interesele acestora și pentru a facilita procesul de despăgubire. Prin depunerea cererilor de plată și respectarea procedurilor de denunțare a contractelor de asigurare, asigurații pot obține compensațiile cuvenite. Este important ca toți cei afectați să fie informați cu privire la drepturile și obligațiile lor și să urmeze pașii necesari pentru a obține despăgubirile.

În cazul în care sunteți asigurat la Euroins sau City Insurance și vă aflați în situația de a solicita despăgubiri sau a denunța un contract de asigurare, vă încurajez să vă adresați Fondului de Garantare a Asiguraților și să urmați procedurile indicate. Informațiile furnizate de Fondul de Garantare și ghidurile sale pot fi o resursă valoroasă în acest proces.

Ghid RCA Euroins
Ghid RCA Euroins

 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Lasă un comentariu