Apple vs FBI – cine castiga pana la urma?

Razboiul recent dintre Apple si FBI pe tema deblocarii si accesarii datelor dintr-un iPhone care a apartinut unui terorist pare cusut cu ata alba.

Pana la urma, FBI a anuntat azi ca a reusit sa acceseze datele din telefon chiar si fara sprijinul Apple.

apple si fbi marketing

Cine a castigat din aceasta disputa?

Apple – pentru ca a refuzat sa ofere acces la date confidentiale, indiferent de cine le cere sau cui au apartinut. Asta creste increderea utilizatorilor in serviciile Apple si in confidentialitatea detelor pe care Apple o ofera. Totul se intampla pe fondul unor scandaluri recente in cea ce priveste confidentialitatea datelor si care au avut legatura si cu Apple, dar si cu Facebook sau Google. Astfel, Apple distrage atentia de la aceasta problema si-si creaza un avantaj de imagine care conteaza in contextul actual concurential.

FBI – pentru ca se mentine in topul institutiilor care lupta cu terorismul, puncteaza la capitolul imagine si incredere. Mai mult decat atat, chiar daca nu s-au putut baza pe sprijinul Apple, FBI a reusit sa acceseze informatiile protejate de pe telefon, lucru care dovedeste competenta structurilor si oamenilor din interior.

Ambii au avut de castigat, asa ca ne intrebam: nu cumva totul a fost regizat? Cel mai probabil da. Pana la urma, de ce trebuia FBI sa ceara public catre Apple sa-i ofere acces la aceste informatii? Trebuia sa stim si noi asta? Se putea rezolva foarte simplu prin cooperare secreta (asa cum FBI procedeaza de obicei). Apoi, daca FBI gaseste informatii importante despre alti teroristi in acest telefon, faptul ca situatia a fost facuta publica ii va pune in garda pe respectivii teroristi (fiecare dintre ei stie ce conversatii sau legaturi au avut cu raposatul si vor fi mai greu de gasit). Inca un motiv pentru care nu era nevoie de mediatizarea acestui eveniment.

Pana la urma a fost vorba doar de marketing aici!

 


 Abonează-te la Blogman.ro pe WhatsApp


Urmareste-ma pe Google News


 

 

Lasă un comentariu