Vanzari auto 2016, clasamente, analiza, concluzii

22 ianuarie 2017

2016 a fost un an bun pentru producatorii auto. Ca orice corporatie din lumea asta si producatorii auto isi propun cresteri de la an la an. E normal sa-ti doresti mereu mai mult, dar nici nu e bine sa pierzi contactul cu realitatea, pana la urma exista un maxim in toate, vezi criza din 2009 care i-a luat pe toti pe nepregatite. Dar, 2016 a fost un an bun, le-a iesit de data asta, sa zicem. Overall cresterea a fost de 6.8%, mai buna pentru unii, mai mica pentru altii, in functie de cat de buna le-a fost strategia de dezvoltare din anii precedenti si cat de bine au reusit sa intuiasca nevoile clientilor. S-au lansat modele noi (evolutia aici e din ce in ce mai agresiva, modelele consacrate se succed la intervale de timp tot mai mici pentru a stimula vanzarile), s-au dezoltat modele noi (vezi SUV-uri mici). Producatorii exploateaza la maxim slabiciunea omului modern de a fi in pas cu tehnologia, de a accesa si a detine ultimele noutati in materia de design si tehnologie. Lumea s-a schimbat, ne miscam cu alta viteza, evoluam rapid.

Vanzari auto 2016 vs 2015

Mai jos este topul vanzarilor auto din 2016 pentru majoritatea producatorilor cu referinta la anul 2015. De retinut, vorbim de vanzarile pentru tarile din Uniunea Europeana si tarile EFTA (Liechtenstein, Norvegia, Suedia si Islanda). Sursa: Autonews.com. In partea de jos a paginii facem o analiza pentru fiecare productor in parte.

Nr. Producator 2016 2015
1 VW 1.720.829 1.728.388
2 Renault 1.100.880 975.453
3 Opel 993.494 942.148
4 Ford 964.715 949.922
5 Peugeot 865.374 856.194
6 Mercedes 839.779 737.278
7 Audi 830.956 768.629
8 BMW 821.525 748.525
9 Fiat 746.126 656.638
10 Skoda 663.230 617.616
11 Citroen 607.553 624.685
12 Toyota 606.301 565.906
13 Nissan 550.412 556.914
14 Hyundai 505.396 470.021
15 Kia 435.316 384.790
16 Dacia 421.749 382.926
17 Seat 350.287 338.075
18 Volvo 290.227 285.410
19 Mazda 237.202 211.557
20 Mini 209.209 187.945
21 Suzuki 202.785 180.761
22 Honda 159.126 131.704
23 Land Rover 153.071 140.560
24 Mitsubishi 117.216 133.870
25 Smart 105.295 95.868
26 Jeep 104.978 88.226
27 Porche 71.149 68.332
28 Jaguar 68.687 40.268
29 Lancia 67.225 61.671
30 Alfa Romeo 66.172 56.802
31 Lexus 44.898 39.571
32 Chevrolet 2.589 3.571

Volkswagen detine suprematia la diferenta semificativa de urmatorul clasat. Politica lor de promovare si dezvoltare in ultimii ani a fost foarte buna. Au lansat modele noi exact pe zonele de interes unde era nevoie. La nivel de design n-au schimbat prea mult de-a lungul timpului, pastrand caracteristicile cheie care i-au consacrat. Evolutiile tehnologice aduse de la o actualizare de gama la alta au fost complete. Sisteme de tractiune integrala pe modele din clasele compacte (vezi Golf cu 4Motion), pe clasele medii (Passat), sisteme de infotainment de ultima generatie, dotari si liste de optionale complexe. Sa nu uitam ca in curtea lor gasim cel mai bine vandut model auto: Golf. Scaderea nesemificatifa de 0.4% fata de 2015 as pune-o pe seama scandalului cu trisatul la testele de noxe. Avand in vedere acest aspect, as pspune totusi ca i-a afectat destul de putin, mult mai putin decat ar fi fost nevoie.

Renault a avut de-a lungul timpului evolutii inconsistente. Perioade foarte bune datorate unor modele de succes, apoi peroade in care nu mai reuseau sa atraga atentia. In ultima vreme insa, par a fi mult mai bine organizati. Designul a evoluat mult in bine, chiar si in zona de masini low cost. Tehnologiile de ultima generatie sunt introduse rapid pe majoritatea modelelor. Au reusit intr-un final sa vina cu un model de succes in clasa medie (Talisman), care poate sa se dueleze de la egal la egal cu Passat, Insignia, Mondeo. Ultimul Megane este excelent atat dpdv design cat si dotari si optionale. Au evoluat bine si pe gama SUV-urilor compacte unde Kadjar e o propunere foarte avantajoasa. E drep ca Renault nu acopera toate gamele si modelele pe care Volkswagen activeaza, poate si de aici diferenta in numarul de unitati vandute. Volkswagen mai are un as in maneca: grupul detine ml mai multe marci de unde ia si imprumuta tehnologie, ajungand la celebrele platforme modulare folosite pe foarte multe modele si marci din grupul VAG. Asta se traduce in salturi tehnologice mai importante, dar si in reduceri de costuri foarte mari. Cresterea de 11.4% fata de 2015 e semificativa si, ca un pariu personal, as miza pe Renault ca urmatorul lider al pietei auto in cativa ani.

Opel este pe locul 3, onorabil pentru o marca care nu reuseste sa impresioneze sau sa iasa in evidenta cu ceva anume. Ultimii ani au adus un mare plus la partea de design, dar din punctul meu de vedere stau destul de prost la motorizari (colaboreaza cu Fiat). Astra, un model longeviv, nu reuseste sa atace pozitia lui Golf desi si-a propus asta de mai multe ori. Insignia, o masina corecta, preferata mai ales de corporatii pentru angajatii din mid-high management. Crestere de 5.2% fata de 2015.

Ford este producatorul pe care l-as fi vazut mai sus in vanzari, mai ales ca are niste modele excelente in portofoliu. Preturile sunt destul de agresive, designul si tehnologia sunt de top. Totusi, Focus nu se ridica la nivelul asteptarilor dpdv al vanzarilor desi, personal, il consider principalul concurent pentru Golf. Noul Mondeo este foarte intersant, totusi slab ca vanzari, mult sub concurenta directa. Am observat ca in Romania este promovat intens modelul Hatchback (cel la care usa portbagajului se deschide cu tot cu luneta spate). Asta poate fi o greseala, stim ca e mai practic acest model, dar pierde mult la capitolul aspect/design. Tot de la Ford mi se pare foarte bun modelul S-Max (review Buhnici), o masina foarte practica, foarte atractiva ca estetica. Pare ca nu e promovat suficient de bine, cel putin la noi, nu stiu in afara.

Mercedes a reusit sa ia fata concurentilor directi BMW si Audi in 2016, dupa ce in 2015 era sub ambii ca vanzari. Punem asta pe seama modelelor noi lansate si a designului imbunatatit. Crestere semificativa de 12%. Modelul C Classe este unul foarte reusit, iar noul A Classe este foarte apreciat deasemenea. Pe segmentul limuzine premium domina cu S Classe. Audi a avut o crestere destul de mica comparativ cu concurentii. Din nou un motiv ar putea fi scandalul in care a fost implicat grupul VAG.

Va continua…


Pe aceasi tema

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *